Hankat til parring
Fra : Søren Houlberg

Dato : 20-06-02 22:00

Hej !

Jeg har en norsk skovkat der helt vildt gerne vil have nogle killinger, men
jeg kan ikke finde en kvalificeret hankat til hende!!!!

Er der nogen der har en skovkat eller mainecoon de vil stille til rådighed
hvis hun er FIV og FELV testet?

Killinger bliver selvfølgelig uden stamtavle.

Jeg bor i Århus

Tak

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-06-02 22:53

Hej med dig

Kan ikke tilbyde hankat eller lignende - men vil bare spørge (er
nysgerrig... - man er vel kattemenneske , hvad mener du med: "Killinger
bliver selvfølgelig uden stamtavle" - hvorfor er det en selvfølgelighed??

Mvh. Camilla

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> skrev...

Fra : Rollike

Dato : 21-06-02 06:40

> [...]
"Killinger
> bliver selvfølgelig uden stamtavle" - hvorfor er det en selvfølgelighed??

Nu stiller jeg lige et spørgsmål.. kan man egentligt godt få stamtavle på en
kat hvis nu at mor er norsk skvokat og far er mainecoon????

Mvh mette

Fra : Birgitte

Dato : 21-06-02 12:46

Ja det kan man godt.
Hvis 2 af mine katte ved et uheld,- f.eks 1 Norsk Skovkat "hunkat" blev
parret med en Maine Coon "hankat" skal jeg som opdrætter af Felis Danica og
Jyrak anmelde alle parringer og søge stamtavle på disse.
Man påføre stadig de rigtige forældre og killingen får så en stamtavle der
lyder på Foundation mener jeg det hedder.
Mvh og missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Grit Wessel

Dato : 21-06-02 22:43

> [...]
og
> Jyrak anmelde alle parringer og søge stamtavle på disse.

Hej Birgitte

Er det ikke det, der hedder et registreringskort?
Jeg har ikke undersøgt det, så jeg kan ikke garantere for rigtigheden af det
jeg skriver her, men så hut jeg visker, er LO og RIEX "stamtavler", og alt
andet er "registreringskort". Så vidt jeg ved, så er opdrættere i Felis
Danica også forpligtet til at lade ALLE afkom født hos dem registrere -
stamtavler for de racerene - og registreringkort for "ups-parringerne"
mellem to racer, eller hvis en hunkat slipper ud og kommer gravid hjem.

Og så for at springe helt i emnet, så har jeg lige i dag taget et billede af
Phizackerley og Galadriel, der ligger og sover sammen. Hvor er det bare
lækkert, de er rigtig glade for hinanden - specielt fordi Iphi har travlt
med at være fornuftig!!! og passe killinger og i hvertfald ikke have tid til
at lege!!!
Billedet kan ses her: http://www.dk-ginkgo.dk/kat.php

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-06-02 07:37

Uhm.........Galadriel får mit mundvand til at flyde over,
hvor er hun bare dejlig

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Birgitte

Dato : 23-06-02 08:00

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
> og
> Hej Birgitte

> Er det ikke det, der hedder et registreringskort?

Jo det er det, bare mig der havde lidt for travlt på tasterne, og fordi jeg
snakker meget om foundations katte med andre opdrætter i øjeblikket

> [...]

> med at være fornuftig!!! og passe killinger og i hvertfald ikke have tid

Du kender min mening om de to katte *S* de er begge utrolig lækre.

---
DK. True Trust

Fra : Søren Houlberg

Dato : 23-06-02 08:39

Fordi jeg skriver, at både Mainecoon og Skovkat dur til hende, så kan de jo
ikke så godt få en stamtavle - i hvert fald ikke dem med Mainecoon.

Fra : Birgitte

Dato : 21-06-02 12:39

Hejsa
Jeg kan ikke hjælpe dig, men det undre mig lidt, at du ikke kontakter dem du
har købt din hunkat fra.
Hvis det er en opdrætter, var chancen måske stor for at de måske havde en
egnet hankat, eller måske kendte nogen der havde.
Har du købt din hunkat som avlskat?
Har du selv stamtavle på hende?
Hvorfor blande to racer?
Jeg mener ikke det er nok med kun FIV FELV test, hvad f.eks med HD HCM PKD
osv.
Der findes faktisk mange avelige defekter hos katte som ved andre dyr og
mennesker.
Jeg kunne ikke lade være med at stille nogle modspørgsmål, da mener det er
lidt for febrilsk, når man som du skriver enten Norsk Skovkat eller Maine
Coon.
Det er 2 vidt forskellige racer, eneste lighed er, at de er
semilanghårskatte begge to.
Du kunne lige så godt have skrevet:
Anden semilanghårshankat/langhårshankat søges til parring med min hunkat.
For har hun ikke en stamtavle er hun nemlig ikke Norsk Skovkat, men derimod
en huskat.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Søren Houlberg

Dato : 23-06-02 08:45

Hej Birgitte!

Hun har ikke stamtavle og der hvor jeg har fået/købt hende har de kun én
hankat - hendes far.....

Jeg vil bare gerne have et kuld søde og dejlige killinger på hende med én
til mig selv og nogen til venner/familie eller andre rigtig gode hjem.

Eftersom jeg helst selv vil have en semilanghårskat har jeg ikke lyst til at
få hende parret med andet og jeg vil gerne have at der er styr på det, så
hun ikke bliver syg efterfølgende.

Jeg ved godt om alle de arvelige defekter, men jeg vil kun have et kuld på
hende før sterilisation og så må vi bare håbe og krydse fingre.