MS Windows
briani 27239
Thumbs.db?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-02 19:27

Hvad er det? Jeg var inde på min brors ftp server for at hente nogle
billeder idag, på hans server er der en "dims" der hedder thumbs.db, henter
jeg den, er det bare en masse sære tegn der åbnes i notepad, min bror kan
ikke se den på det drev hvor jeg kan se den. Nogen der kan give mig en
forklaring på hvad det er, og hvordan min bror selv kan gå ind og se den,
evt slette den hvis den alligevel intet er til?

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Gevaldi

Dato : 20-06-02 19:40

Henning Lund skrev:

> [...]
> kan give mig en forklaring på hvad det er, og hvordan min bror selv
> kan gå ind og se den, evt slette den hvis den alligevel intet er til?

Du henter altså noget som du ikke ved hvad er....

Det kunne jo være en virus, men det var du
måske ligeglad med...

Filen er skjult, og bliver genereret af windows når
man ser et bibliotek i thumbnails view.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-02 19:53

Gevaldi skrev:

> Du henter altså noget som du ikke ved hvad er....

Ja, da jeg har set den figurere flere steder er jeg sikker på det ikke er en
virus, og det kan man forøvrigt også tjekke af med sit virusprogram inden
filen åbnes..

> Det kunne jo være en virus, men det var du
> måske ligeglad med...

Næ og det omhandler mit spørgsmål forøvrigt heller ikke, mal nu ikke fanden
på vægen og svar på det spørgsmål jeg stillede.

> Filen er skjult, og bliver genereret af windows når
> man ser et bibliotek i thumbnails view.

Aha det var bedre, kan man slette filen, er den noget til, eller fylder den
ikke så meget at det betyder noget, den er irreterende at kigge på, f.eks
ligger den i den mappe han plejer at ligge de seneste billeder han har fået
fremkaldt, kunne den nu smides væk eller flyttes var den jo ikke til gene.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-02 21:59

Thu, 20 Jun 2002 20:52:33 +0200, skrev "Henning Lund"
<nospam@lund.tdcadsl.dk>:

> kunne den nu smides væk

Du kan roligt slette den, men bliver thumbnails brugt igen, så
bliver den dannet igen.

>eller flyttes var den jo ikke til gene.

Du kan ikke flytte den, den skal ligge i den mappe, hvor
billederne er, så kan du lige så godt slette den.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-06-02 05:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du kan roligt slette den, men bliver thumbnails brugt igen, så
> bliver den dannet igen.

Tak for svaret, det lader jeg gå videre til brormand da han ikke benytter
nyhedsgrupperne.

Fra : Petersen

Dato : 20-06-02 19:35

"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklaring på hvad det er, og hvordan min bror selv kan gå ind og se den,
> evt slette den hvis den alligevel intet er til?

Det er noget stifinder bruger, når du skal vise miniaturer i stifinderen.
Så læser den .db ind og kan meget hurtigere vise billederne....

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-02 19:56

Petersen skrev:

> Det er noget stifinder bruger, når du skal vise miniaturer i
> stifinderen. Så læser den .db ind og kan meget hurtigere vise
> billederne....

Tak for svaret, kan den slettes/flyttes så den ikke er til irretation?

Fra : Petersen

Dato : 20-06-02 20:12

> Tak for svaret, kan den slettes/flyttes så den ikke er til irretation?
>
> --

Jeg er sikker på den dannes automatisk, når du bruger den pågældende mappe
med billederne, måske den kan slåes fra langt inde i windows..

Fra : ha

Dato : 20-06-02 21:38

> Jeg er sikker på den dannes automatisk, når du bruger den pågældende mappe
> med billederne, måske den kan slåes fra langt inde i windows..

Det gør den, slet den bare, den danne igen når/hvis man sætter
visningen til "vis store ikoner"

mvh
ha

Fra : Henning Lund

Dato : 21-06-02 05:47

ha skrev:

> Det gør den, slet den bare, den danne igen når/hvis man sætter
> visningen til "vis store ikoner"

Tak for svaret