P2B-S og Tualatin 1.3/1.4Ghz
Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 20-06-02 18:14

Er der nogle af jer der har prøvet Tualatin-mod'en på et P2B? Jeg er
meget interesseret i at høre om jeres erfaringer - kører det?

Jeg overvejer _kraftigt_ at prøve en udskiftning af min Celly 566@700
til en Tualatin 1.3/1.4Ghz. Jeg har et P2B-S rev1.02 og min slocket er
en Iwill Slocket II, hvor vcore kan sættes helt ned til 1.3v. Efter
hvad jeg kan læse mig til, så burde det køre med nyeste bios 1014s
beta 2.

Jeg har læst om folk der havde succes med P2B og 1.3Ghz'eren, og ikke
kunne køre med 1.4Ghz'eren... Kommentarer?

/Simon

Fra : Peter Pan

Dato : 20-06-02 20:02

"Simon Riise Niemann" <simon@kcodata.dk> wrote in message
> [...]
> en Iwill Slocket II, hvor vcore kan sættes helt ned til 1.3v. Efter
> hvad jeg kan læse mig til, så burde det køre med nyeste bios 1014s

P2B seriens bios'er kan ikke finde ud af 11*100. Jeg troede egentlig heller
ikke den kunne finde ud af højere. Har du positivt hørt fra andre med
success, så gå efter det, men jeg vil passe meget på....

Iøvrigt kan de fleste P2B'ere (check asus' hjemmeside om din revision kan)
ikke køre lavere end 1,8 volt, så med mindre du har voltage regulator på din
slotket, skal du ikke regne med den store success, eller også skal du tænke
meget kraftigt på kølning.

Mvh
Anders

Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 20-06-02 21:47

On Thu, 20 Jun 2002 21:01:46 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>P2B seriens bios'er kan ikke finde ud af 11*100. Jeg troede egentlig heller
>ikke den kunne finde ud af højere. Har du positivt hørt fra andre med
>success, så gå efter det, men jeg vil passe meget på....

Ja, -der er en bug i bios'en... efter sigende kan den ikke køre
multiplier 11 og 12 - men godt 13. Jeg har som sagt læst om folk der
har kørt med 1.3'eren... men var interesseret i at høre om der var
nogle danskere som havde forsøgt med et BX board - gerne P2B!

[jeg har læst en del i alt.comp.periphs.mainboard.asus samt div.
msg-boards]

> [...]
>slotket, skal du ikke regne med den store success, eller også skal du tænke

Ikke noget problem - det klarer min slocket (som nævnt)... :)

/Simon

Fra : overandover

Dato : 21-06-02 07:55

On Thu, 20 Jun 2002 17:14:24 GMT, simon@kcodata.dk (Simon Riise
Niemann) wrote:

> [...]
>
>Jeg har læst om folk der havde succes med P2B og 1.3Ghz'eren, og ikke
>kunne køre med 1.4Ghz'eren... Kommentarer?

Hej

Du skal jo isolere 3 ben på cpu'en og trække en lus fra ak4 til a26,
samtidig med at ak4 isoleres fra sokkel.

http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm

den iwill slocket er sikkert helt fin.
Jeg kan bedre lide lus-metoden fra denne link:
http://www.overclockers.com/tips965/

http://www.cpuupgrade.com/html/tualatinslot1liste.html

viser links til de modificerede bios'er til P2B fra powerleap. Så er
alle problemer med multiplier måske væk, who knows ?
Jeg har arbejdet med aopen ax6bc og abit be-6 ll, begge med asus
s370-dl slocket, hvor voltage kan sættes ned til 1.5 volt.
Helt tilfreds har jeg ikke været med det. Jeg kan kun køre 1420 til
1488 MHz.

Jeg overvejer at købe et rigtigt tualatin 370 board til 700 kr og
skyde efter 1600 MHz med mit kvali crucial ram.
Ellers bør man satse på northwood 1.6G@2400 med ddr ram, det koster
vel 4500 kr,

mvh

John

Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 21-06-02 14:01

On Fri, 21 Jun 2002 08:55:02 +0200, overandover <johnknuhtsen@mail.dk>
wrote:

>Du skal jo isolere 3 ben på cpu'en og trække en lus fra ak4 til a26,
>samtidig med at ak4 isoleres fra sokkel.

Ja, -det er med at holde loddekolben i den rigtige ende! ;) Men når
man først har prøvet at lodde på SMD-komponenter, så er der ikke så
meget der kan ryste en... :))

>http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm
>
>den iwill slocket er sikkert helt fin.
>Jeg kan bedre lide lus-metoden fra denne link:
>http://www.overclockers.com/tips965/

Ja, -min slocket skal nok gøre arbejdet.

>http://www.cpuupgrade.com/html/tualatinslot1liste.html
>
>viser links til de modificerede bios'er til P2B fra powerleap. Så er
>alle problemer med multiplier måske væk, who knows ?

Hmm... Er du sikker på det er den modificerede bios fra Powerleap?
Filen har præcis samme MD5 hash som Asus' P2B-S 1014 beta 2 bios fra
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B-S/
Efter sigende skulle den have cpu id's til Tualatin... men stadig
bug'en, så den ikke kan køre multiplier 11 og 12.

Jeg har søgt vidt og bredt efter Powerleap's modificerede bios, men
uden held...

Desuden skrives der (nur 1GHz Upgrade) ud for alle p2b, hvilket jeg
ikke er så glad for...

> [...]
>s370-dl slocket, hvor voltage kan sættes ned til 1.5 volt.
>Helt tilfreds har jeg ikke været med det. Jeg kan kun køre 1420 til

Tillykke med mod'en - godt gået!!! Er det med en 1.4Ghz cpu eller er
den mindre?

>Jeg overvejer at købe et rigtigt tualatin 370 board til 700 kr og
>skyde efter 1600 MHz med mit kvali crucial ram.
>Ellers bør man satse på northwood 1.6G@2400 med ddr ram, det koster
>vel 4500 kr,

Mit problem er, at jeg har on-board scsi u2w på mit p2b-s, hvilket
giver mig en ret stor regning til et nyt scsi-kort, hvis jeg vælger at
skifte det ud. :(

/Simon

Fra : o&u

Dato : 21-06-02 15:07

On Fri, 21 Jun 2002 13:01:02 GMT, srn@pka.dk (Simon Riise Niemann)
wrote:

>Jeg har søgt vidt og bredt efter Powerleap's modificerede bios, men
>uden held...

jeg ved ikke mere !

>Desuden skrives der (nur 1GHz Upgrade) ud for alle p2b, hvilket jeg
>ikke er så glad for...

>Tillykke med mod'en - godt gået!!! Er det med en 1.4Ghz cpu eller er
>den mindre?

det er henholdsvist en 1100 og en 1200 celeron, tualatin
så fsb 128x11 og 12x124 ved ca. 1.7 volt.

3-400 kr. for et godt scsi kort

mvh

John

Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 21-06-02 15:26

On Fri, 21 Jun 2002 14:06:37 GMT, johnknuhtsen@mail.dk (o&u) wrote:

>det er henholdsvist en 1100 og en 1200 celeron, tualatin
>så fsb 128x11 og 12x124 ved ca. 1.7 volt.

Det er da også ganske nydeligt! :) Ulempen ved mit P2B-S er jo, at det
ikke kan køre mere end 112Mhz FSB... Det regner jeg så også stærkt med
at nå! ;)

>3-400 kr. for et godt scsi kort

He... he... Jeg vil godt se det sted, hvor jeg kan få et U2W-kort til
den pris! :)) Og så har P2B-S endda separate kanaler til LVD og ultra!

/Simon

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 21-06-02 20:39

Simon Riise Niemann wrote:

> [...]
>

> He... he... Jeg vil godt se det sted, hvor jeg kan få et U2W-kort til
> den pris! :)) Og så har P2B-S endda separate kanaler til LVD og ultra!

Jeg stilte det samme spørgsmål for 2 dage siden, bare med et P2B-DS..
hvis det lykkedes for dig, så kom endelig tilbage og giv en rapport..
jeg ville gerne have 2x 1Ghz Tualatin Celery's i min.. :)

Dennis

Fra : DrivingTheLoveMachin~

Dato : 21-06-02 23:20

On Fri, 21 Jun 2002 22:39:23 +0300, Dennis Jakobsen

>Jeg stilte det samme spørgsmål for 2 dage siden, bare med et P2B-DS..
>hvis det lykkedes for dig, så kom endelig tilbage og giv en rapport..
>jeg ville gerne have 2x 1Ghz Tualatin Celery's i min.. :)

De har opgivet at køre celeron tualatin i dual. Ialfald var der
optimisme for 1 1/2 måned siden, og den er dø'et ud ligeså stille.
Skal vi derfor sige, at det er umuligt ?

Med PIII tualatin kan man naturligvis.

Du kan læse i forum links givet i denne link, der er 51 hhv. 26 sider

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 22-06-02 15:35

DrivingTheLoveMachine wrote:
> [...]
>
> Med PIII tualatin kan man naturligvis.
>
> Du kan læse i forum links givet i denne link, der er 51 hhv. 26 sider

nu er det jo en single celery der kører 133mhz fsb.. og ingen af de 2
ting er muligt for mig.. så det er lidt irrelavant..

Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 22-06-02 23:33

<brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote:

>Jeg stilte det samme spørgsmål for 2 dage siden, bare med et P2B-DS..
>hvis det lykkedes for dig, så kom endelig tilbage og giv en rapport..
>jeg ville gerne have 2x 1Ghz Tualatin Celery's i min.. :)

Jeg har kigget mange msg-boards igennem og læst vidt og bredt på
use-net, og jeg har faktisk (som John skriver) heller ikke læst om
nogen dual Tualatin mods der virkede...

Jeg regner med at købe en Tualatin 1.3Ghz i næste uge og skal
efterfølgende nok poste mine erfaringer i denne tråd... Det kan godt
være der går en uge eller to - jeg har lidt travlt i øjeblikket! ;)

/Simon

Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 10-07-02 13:06

On Sat, 22 Jun 2002 22:33:05 GMT, simon@kcodata.dk (Simon Riise
Niemann) wrote:

>Jeg regner med at købe en Tualatin 1.3Ghz i næste uge og skal
>efterfølgende nok poste mine erfaringer i denne tråd... Det kan godt
>være der går en uge eller to - jeg har lidt travlt i øjeblikket! ;)

Så skete det - jeg har prøvet mod'en, men kan desværre ikke få det til
at køre... Det ser ud til (se
http://www.overclockers.com/tips965/index02.asp) at min Iwill Slocket
II ver 1.1 er skidt kørende! :(

Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i en MSI eller ABIT slocket -
de ser ud til at være et fornuftigt valg...? Jeg har surfet en del
rundt, men det ser ud til, at slockets generelt er svære at få fat i!
:(

/Simon

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 10-07-02 14:44

Simon Riise Niemann wrote:

> [...]
> de ser ud til at være et fornuftigt valg...? Jeg har surfet en del
> rundt, men det ser ud til, at slockets generelt er svære at få fat i!

jeg ville STÆRKT anbefale en www.powerleap.com der virker med
Tualatins.. og de har en dejlig stor database med success rates for en
lang liste motherboards.. men netop P2B serien ser ud til at være en
grå zone..

Fra : Simon Riise Niemann

Dato : 10-07-02 21:44

On Wed, 10 Jul 2002 16:44:16 +0300, Dennis Jakobsen
> [...]

>Tualatins.. og de har en dejlig stor database med success rates for en
>lang liste motherboards.. men netop P2B serien ser ud til at være en

Ja, -de er da dejlige... men prisen er desværre også derefter! :)