Alcatel One Touch Easy
Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 11-02-01 20:56

Hej Derude,

Den er Simlåst til Sonofon.

Jeg har nu haft den i 13 måneder - og vil gerne have den låst op, men Sonofon
kan ikke finde nogen koder, de kommer med flere forskellige forslag.

Jeg vil ikke umiddelbart ændre udbyder - men min ældste søns telefon er til
reperation - og han vil gerne låne vores og sætte sit telia sim kort i.

Jeg har fundet unlock code generatoren - men kan ikke finde ud af at sætte den
ind?

Er der nogen derude omkring Ishøj, som har kabel og sælger at unlocke en sådan
telefon?

MVH Leif.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-02-01 12:00

"Leif Nordmand Andersen" <lna@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
Sonofon
> kan ikke finde nogen koder, de kommer med flere forskellige forslag.

Hvis Sonofon ikke kan finde ud af at låse den op så må de bytte den til en
anden der ikke er låst, henvend dig hos en sonofon butik evt..

Hygge

Flemming

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 12-02-01 18:26

Hej Flemming,

>Sonofon
>
>Hvis Sonofon ikke kan finde ud af at låse den op så må de bytte den til en
>anden der ikke er låst, henvend dig hos en sonofon butik evt..
¨
Det kunne jeg jo prøve - jeg ved ikke om selve Sonofon butikken (der findes vist
kun forhandlere) er forpligtiget til at hjælpe.

Men da jeg fik Unlock koden til sønnikes T10, så fulgte der en vejledning med,
hvor man skulle:

trykke Sinkon (kan ikke huske hvad det stod for)
pil t.v.
**
pil t.v.
vælg yes
indtast kode
vælg yes

det gjorde tricket.

Jeg troede der til Alcatel fandtes en ligende 'rækkefølge' af indtastninger, som
måske nogen kendte, og så kunne jeg selv finde en unlock kode.

Jeg har i øvrigt fundet ud af at den ikke er simlocked, men operatør låst - det
er vist noget andet.

MVH Leif.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-02-01 20:07

> [...]
> måske nogen kendte, og så kunne jeg selv finde en unlock kode.
>
> Jeg har i øvrigt fundet ud af at den ikke er simlocked, men operatør

Er vidst to ord for samme ting, men hvordan en alcatel bliver låst op må og
skal sonofon vide, de har nu butikker selv, fx i kbh.

Mvh

Flemming

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 12-02-01 23:17

Hej Flemming,

>Er vidst to ord for samme ting, men hvordan en alcatel bliver låst op må og
>skal sonofon vide, de har nu butikker selv, fx i kbh.

OK - de har heller ikke sagt at ikke vil hjælpe men de 'undersøger' Og min
søns mobil er til reparation NU!! og han har brug for den.

Ellers forklarede hun mig at forskellen på Simlocked og Operatorlocked er, at
Simlocked er til lige præcis den udbyder - med sådan et simkort kan jeg kun
connecte til Telia. Men med operatorloced, som min telefon var, så kan sønnikke
godt bruge andre udbydere, som Telia har roaming aftale med, og på den måde
kunne han ringer via Sonofon med sit Telia simkort - prisen for roaming
opringning er 3,50 pr. minut og ganske dyrt.

Hvis han havde haft taletidskort, så var den Simlocked og han kunne KUN bruge
Telia og ikke roaming parterne.

Nå - men det ved jeg ikke meget om - jeg troede det var lidt lettere at hacke

MVH Leif.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 16-02-01 02:59

"Leif Nordmand Andersen" <lna@spamfilter.dk> skrev
> - jeg ved ikke om selve Sonofon butikken (der findes vist
> kun forhandlere) er forpligtiget til at hjælpe.

Sonofon har faktisk 31 af deres egne butikker, yderligere fire nye
butikker åbner inden for den kommende måned. Desuden er alle16
butikker i kæden Business Line opkøbt af Sonofon, der ud over findes
15 Sonofon partner-butikker. De vil alle sammen, helt sikkert gerne
hjælpe med problemer relateret til Sonofon.

Vh Mark