/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Kan man ligge Win95 på disketter?
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 20-06-02 15:36

Ja, som subj. siger, kan man ligge Win95 ned på
disketter fra sin CD?

Mvh.
Mikael


 
 
Niels Andersen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 20-06-02 18:01

Mikael Nørrelund Andersen wrote in
<3d11e866$0$706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Ja, som subj. siger, kan man ligge Win95 ned på
> disketter fra sin CD?

Man kan lægge *alt* data på disketter, bare du har nok af dem.

Måske har du glemt noget i dit spørgsmål?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Mikael Nørrelund And~ (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 20-06-02 16:06

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev:
> Man kan lægge *alt* data på disketter, bare du har nok
> af dem.
>
> Måske har du glemt noget i dit spørgsmål?

Ja ok, regnede lidt med det var indlysende, men her
kommer det essentielle så:

Hvordan gør man?

Mvh.
Mikael


Niels Andersen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 20-06-02 18:14

Mikael Nørrelund Andersen wrote in
<3d11ef3c$0$674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
>> Man kan lægge *alt* data på disketter, bare du har nok
>> af dem.
> Hvordan gør man?

Den simple metode til at lægge en fil på diskette i Windows:
Højreklik på filen, og vælg "Overfør til -> Diskette" (eller hvad der nu
står).

Mht. mange filer... Man markerer vel bare dem alle, højreklikker osv.?
Aner ikke hvordan Windows håndterer det...

Ethvert pakkeprogram (som fx. Winzip, Winace osv) burde have nogle
funktioner, som er smarte her.
Fx. samle alle filerne i én stor pakket fil, og så fordele denne fil over
flere disketter.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

scn (20-06-2002)
Kommentar
Fra : scn


Dato : 20-06-02 16:32

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:JimQ8.2947$va.306907@news000.worldonline.dk
> Ethvert pakkeprogram (som fx. Winzip, Winace osv) burde have nogle
> funktioner, som er smarte her.
> Fx. samle alle filerne i én stor pakket fil, og så fordele denne fil
> over flere disketter.

Jeg ville bruge winrar, da de har mulighed for selv at bestemme
størrelsen på filerne (lidt plads til at kunne reperere disketterne)
desuden kan alle filerne kopieres ind på harddisken, og derfra
pakkes ud.

ved ikke om winace kan det...

--
mvh
Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/




Niels Andersen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 20-06-02 19:04

scn wrote in <aessbo$k0$1@sunsite.dk>:
> Jeg ville bruge winrar, da de har mulighed for selv at bestemme
> størrelsen på filerne (lidt plads til at kunne reperere disketterne)
> desuden kan alle filerne kopieres ind på harddisken, og derfra
> pakkes ud.

Jeg ville nok også bruge noget redundans. Jeg tror det var winrar som har
den feature, men kalder den noget totalt uigennemskueligt... Hmm...

Well, hvis der er fejl på en diskette, så laver man bare en ny. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Mikael Nørrelund And~ (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 20-06-02 18:23

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev:
> Den simple metode til at lægge en fil på diskette i
> Windows: Højreklik på filen, og vælg "Overfør til ->
> Diskette" (eller hvad der nu står).
>
> Mht. mange filer... Man markerer vel bare dem alle,
> højreklikker osv.?
> Aner ikke hvordan Windows håndterer det...

Tjaa, ovenstående er nok rigtigt, men troede bare det
skulle gøres specielt, for at Windows installationen
skulle kunne finde filerne og bruge dem.

> Ethvert pakkeprogram (som fx. Winzip, Winace osv)
> burde have nogle funktioner, som er smarte her.
> Fx. samle alle filerne i én stor pakket fil, og så fordele
> denne fil over flere disketter.

Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
disketterne.

Venligst
Mikael


Kurt B. Andersen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 20-06-02 20:07


"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3d120f5e$0$687$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
> disketterne.
>
Det var nok det, du skulle have skåret ud i pap, da installationsdisketter
er noget helt andet. Men ellers er det som anført rigtigt, at man kan pakke
det (men det skal være med et dos pakkeprogram, da man ellers ikke kan pakke
det ud igen, medmindre man laver selvudpakkende filer). Kopier dem ind på
harddisk og pak dem ud og installer derfra. Hvis det skal være
installationsdisketter, så skal du være opmærksom på, at de originale
installationsdisketter var på 1,7 mb, så de skal først formateres til dette
format med et specielt program. Om man derefter umiddelbart bare kan kopiere
over på disketter og i hvilken rækkefølge, ved jeg ikke.

Kurt



Mikael Nørrelund And~ (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 21-06-02 13:32

"Kurt B. Andersen" <kurta@privat.dk> skrev:
> > Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
> > disketterne.
> >
> Det var nok det, du skulle have skåret ud i pap

Ja, det har du ret i, men hvorfor i alverden skulle jeg
ellers smide det ned på disketter?

Jeg har lige fået et klart blik over situationen *rødmer*,
jeg smider sgu bare disken i min brors PC og kopierer
win95 biblioteket fra CDen over - doh!

Venligst
Mikael


Jørgen Nielsen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 20-06-02 20:58

On Thu, 20 Jun 2002 19:22:38 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
>disketterne.

Det skrev du jo ikke tidligere.

Så vidt jeg husker kunne de første Win95 fåes på disketter
Etblik på Cden med Win95 OSR2tyder på at denmåskekan kopieres til
ca. 30 disketter. Så vidt jeg husker kaldes formatet DMF.

Hvis det er på grund af et mgl. CD drev på maskinen, kan du jo
også overveje at kopiere dem over ved hjælp af et parallelt
kabel.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

bob (20-06-2002)
Kommentar
Fra : bob


Dato : 20-06-02 21:28

Hej
Led efter et program som hedder Winimage, dette program kan formatere dine
disketter til den ønskede størrelse.

/bob
"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:irc4huk63l87e922vkm4jnf2mfh7fv7co2@4ax.com...
> On Thu, 20 Jun 2002 19:22:38 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
> <noerrelund@pc.dk> wrote:
>
> >Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
> >disketterne.
>
> Det skrev du jo ikke tidligere.
>
> Så vidt jeg husker kunne de første Win95 fåes på disketter
> Etblik på Cden med Win95 OSR2tyder på at denmåskekan kopieres til
> ca. 30 disketter. Så vidt jeg husker kaldes formatet DMF.
>
> Hvis det er på grund af et mgl. CD drev på maskinen, kan du jo
> også overveje at kopiere dem over ved hjælp af et parallelt
> kabel.
>
> --
> Mvh. Jørgen
> [e-mail address is valid]



Mikael Nørrelund And~ (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 21-06-02 13:35

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev:
> >Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
> >disketterne.
>
> Det skrev du jo ikke tidligere.

Nej, man tænker anderledes end man skriver ;)

> Så vidt jeg husker kunne de første Win95 fåes på
> disketter

Nemlig, derfor ved jeg man kan!

> Etblik på Cden med Win95 OSR2tyder på at
> den måske kan kopieres til ca. 30 disketter.

Nemlig, det kan jeg huske.

> Så vidt jeg husker kaldes formatet DMF.

Okay!

> Hvis det er på grund af et mgl. CD drev på maskinen,
> kan du jo også overveje at kopiere dem over ved hjælp
> af et parallelt kabel.

Tjaa, men der er noget med man skal have et program
til dette - jeg har dog fundet en noget simplere løsning,
jeg smider disken i en anden notebook og kopierer
filerne over derfra!

Tak for svar.

Venligst
Mikael


..::jmj::.. (21-06-2002)
Kommentar
Fra : ..::jmj::..


Dato : 21-06-02 05:39

SNIP
>
> Det er nok ikke så smart, da jeg skal installere fra
> disketterne.
>
> Venligst
> Mikael
>
Var det ikke nemmere at fare i byen og bruge 300 kr på et CD-drev?
Du kan jo sidde i 3 år og "2 madpakker" og fedte med de der disketter...

...::jmj::..



Mikael Nørrelund And~ (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 21-06-02 13:36

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev:
> Var det ikke nemmere at fare i byen og bruge 300 kr
> på et CD-drev?

Hvis du kan finde et CD-drev til min Toshiba Satellite
notebook til 300kr. er jeg meget meget interesseret ;)

> Du kan jo sidde i 3 år og "2 madpakker" og fedte med
> de der disketter...

Jeg ved det, har fundet en bedre løsning.

Tak for svar alligevel.

Mvh.
Mikael


Ukendt (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-02 20:02


"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3d11e866$0$706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, som subj. siger, kan man ligge Win95 ned på
> disketter fra sin CD?

Yep:
http://www.pcbox.it/quesitirisolti/portatili/installarewin95suportatilesenza
cd.html

/Chr



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste