En del af en baggrund som link ?
Fra : - = KG = -

Dato : 20-06-02 12:38

Er der nogen nem måde at gøre en del af en baggrund til et link, eller skal
man til at bruge image maps osv ?

Scenariet er at jeg har en sort baggrund med et billede øverst some gerne
skulle være et link.

Fra : Mads Kristensen

Dato : 20-06-02 13:16

Du kunne evt. lave en usynlig <div> ovenpå billedet med css-positionering.

-Mads

Fra : - = KG = -

Dato : 20-06-02 14:03

Har du et lille eksempel du kan poste ?

Fra : Mads Kristensen

Dato : 23-06-02 13:45

sæt følgende kode ind et tilfældigt sted i din html. <div
I css skriver du følgende

#usynliglink {
width : 100px; (bredden på det usynlige link)
height : 100px; (...og højden)
position : absolute;
top : 20px; (det usynlige link befinder sig 20px fra toppen
af skærmen)
left : 200px; (...og 200px fra venstre)
}

#link {