2 simkort med samme nummer
Fra : john

Dato : 20-06-02 11:19

Kan man have 2 telefoner med hvert sit simkort, men med samme telefonnummer
?

Fra : Ole Olsen

Dato : 20-06-02 11:24

Ikke tændt på samme tid.... men jo, du kan kopiere dit simkort og smide det
i en nr 2 telefon. Så kan du slukke for 1'eren og tænde for 2'eren og
vola!... det virker...

Fra : Michael C. Nielsen

Dato : 20-06-02 13:05

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke tændt på samme tid.... men jo, du kan kopiere dit simkort og smide det
> i en nr 2 telefon. Så kan du slukke for 1'eren og tænde for 2'eren og
> vola!... det virker...

Hvordan kan man kopiere sit SIM-kort?

/michael

Fra : Ole Olsen

Dato : 20-06-02 13:15

Det kan du med en Chipy > Fås hos thansen.dk

Fra : MOBILUDSALG.dk

Dato : 20-06-02 13:23

> Det kan du med en Chipy > Fås hos thansen.dk

Man kan da ikke kopiere sim kortet rent fysisk med en chipy, men blot ligge
dataen over på sim PC.
--
mvh MOBILUDSALG.dk
Salg af UNLOCK UDSTYR (datakabler/flashers/boxe m.m.)

Fra : Ole Olsen

Dato : 20-06-02 13:32

Jo man kan .... Har selv fået det gjort med et/to Telmore kort
Det kræver at man lige finder softwaren på nettet ....

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-06-02 16:33

> Jo man kan .... Har selv fået det gjort med et/to Telmore kort
> Det kræver at man lige finder softwaren på nettet ....

Det lyder godt nok spændende, for jeg er nemlig dødtræt af at pille
SIM-kortet ud af min telefon og flytte det over i Nokia Card Phone
og tilbage til telefonen igen, hver gang jeg lige skal på nettet med den
bærbare pc.

Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om hvad/hvordan man gør?

Hvor får man eksempelvis fat i et blankt/nyt SIM-kort til at fylde
dataene i?

Kan man bare bruge et gammelt aflagt SIM-kort og fylde dataene i det?

Er der evt. én der mod betaling vil påtage sig at kopiere mit SIM-kort
for mig?

På forhånd tak for mere forklaring/hjælp.

Claus

Fra : Ole Olsen

Dato : 20-06-02 16:42

Man skal bare bruge et eller andet gammelt kort... så kan man slette det og
kopiere det nye ind på....

Fra : MOBILUDSALG.dk

Dato : 20-06-02 17:07

Hvilket program kan man bruge til dette ?

--
mvh MOBILUDSALG.dk
Salg af UNLOCK UDSTYR (data/flasher/boxe m.m.)

Fra : Fischer

Dato : 20-06-02 19:43

> Man skal bare bruge et eller andet gammelt kort... så kan man slette
> det og kopiere det nye ind på....

Nu begynder det sg* at lugte af fisk!
Sådan en fætter må jeg da have fat i ..........

Hvor kan man hente software?

*Fischer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-06-02 21:57

Hej

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

>Nu begynder det sg* at lugte af fisk!
>Sådan en fætter må jeg da have fat i ..........

>Hvor kan man hente software?

Prøv at kigge lidt hos Keycard www.keycard.dk (mener jeg det var) - De
forhandler en brænder som kan brænde/kopiere _alle_ typer af kort,
incl. sim kort til telefoner, og alt andet for den sags skyld. Så vidt
jeg husker koster den omkring kr. 700,- incl. software.

--
M.v.h. Ole®

Fra : MOBILUDSALG.dk

Dato : 20-06-02 20:25

I realiteten burde man da også kunne gøre det med et datakabel da det også
benytter com porten.
Det ville være lækkert hvis du havde navnet eller evt. et link til det
program man skal bruge.

--
mvh MOBILUDSALG.dk
Salg af UNLOCK UDSTYR (datakabler/flasher/boxe m.m.)

Fra : Bachelor

Dato : 20-06-02 21:50

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d11cb3c$0$680$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jo man kan .... Har selv fået det gjort med et/to Telmore kort
> Det kræver at man lige finder softwaren på nettet ....

Er du sikker på der ikke er nogen restriktioner på "kopien" ?
Hvis korter kan kopieres 100% vil man også kunne aflæse
simkoder mm. , som så i realiteten ikke er noget værd.

Fra : Ole Olsen

Dato : 21-06-02 08:29

Jeg tror nu at simkoder er krypteret osv.
Men den kan tage en "clone" kopi ... den læser ikke hvad den kopierer

Fra : MOBILUDSALG.dk

Dato : 21-06-02 11:02

Ved du hvilket program man skal bruge ?

Fra : Bachelor

Dato : 23-06-02 22:27

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d12d593$0$258$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg tror nu at simkoder er krypteret osv.
> Men den kan tage en "clone" kopi ... den læser ikke hvad den kopierer

Nå, er det telepati ? eller hvad kaldes den måde at
transportere data på ?

Fra : Fischer

Dato : 20-06-02 11:25

> Kan man have 2 telefoner med hvert sit simkort, men med samme
telefonnummer
> ?

Ja. Både TDC og Sonofon kan tilbyde dette.

*Fischer

Fra : Sn00py

Dato : 22-06-02 08:31

Hej for at kopiere dit simkort skal du have et phoenix interface og software
som hedder sim_scan og tager ca. 10 timer at dekryptere dit sim kort
programmet kommer med en værdi der hedder KI og derefter skal du have en
værdi der hedder EMSI den kan du få på et øjeblik når du har de 2 værdier
skal du have et guld kort eller bedre et silver kort og software der hedder
simEmu el. twin sim og på et guldkort kan du have 2 udbydere på og
silverkort kan du have op til 8udbydere på ét kort men kun en udbyder aktiv
afgangen jeg har selv et silverkort med telmore,sonofon,(comviq svensk
taletidskort) men der intet snyd men faktisk skal man passe på de 2 værdier
KI og EMSI som de var pinkode til dankort for hvis du sender de 2 til mig
ville jeg kunne ringe på dit nr. og er ikke smart at have dit org. kort
tændt og dit klon kort tændt sammentidlig for så kan udbyderen let se at du
har klonede dit kort...og det er ikke lovligt at kopiere simkort i nogle
lande men ved ikke om det er lovligt i DK..

Ps. glem ALT om den chippy som ole olesen talte om..!

"

Fra : Ole Olsen

Dato : 22-06-02 12:33

Du snakker om at dekryptere.... Det er ikke det du skal

Fra : Sn00py

Dato : 22-06-02 14:44

det eneste du kan med chipy er kopierer telefon numre fra det ene kort til
det andet...og redigere i dem og du kan ikke bruge et gammelt simkort fra
sonofon og lave det om til TDC jeg tror ikke på det som du siger..et sim
kort et krypteret..!
"

Fra : Ole Olsen

Dato : 22-06-02 15:28

Tænk på det som en "kortbrænder" ... noget lign. af keycard(.dk)
Tro mig... det virker...
Man "kan heller ikke" lave en kopi af feks. The Sims (spil) medmindre du har
det rigtige program som i det tilfælde er CdClone & Discjuggler. Man kan
ikke med Winoncd, nero osv. da der ligger en "krypteret fil(er)" som de
fleste programmer ikke kan læse. CdClone og Discjuggler laver bare kopi af
sporene uden at læse dem. dvs. de krypterede filer kommer med.
Det er det samme princip.

Fra : Sn00py

Dato : 22-06-02 19:00

ok... men hvad hedder det software til chipy som kan kopiere simkort ?

Fra : Bachelor

Dato : 23-06-02 22:35

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d14894f$0$684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> fleste programmer ikke kan læse. CdClone og Discjuggler laver bare kopi af
> sporene uden at læse dem. dvs. de krypterede filer kommer med.

Det har intet med det at gøre. Jeg vil tro princippet er a la parbolkort
hvor du kan beskytte vise data i chippen på kortet. Du kan simpelthen ikke
læse i et bestemt område på kortet . Ved et parabolkort ligger der
en "masterkey" som i kombination med en udsendt offenlig kode
til kortet får kortet til at danne en helt 3. kode som er den fungerende.
Ved parabolkort er det derfor masterkeen som er attraktiv, men
kan desværre ikke trækkes ud af chippen.

Fra : Sn00py

Dato : 24-06-02 16:56

jeg tror ihvertfald ikke på det med chipy...og noget software som ligger på
nettet også skulle man lige tage et gammel simkort og lige clone det med et
der virker....men det som jeg skriver virker 100% og software er frit
tilgængelig på nettet....

"> > Tro mig... det virker...

Fra : Ole Olsen

Dato : 25-06-02 22:12