MS Windows
briani 27239
installation af win98 vha. pcmcia cdrom
Fra : Sune Fibæk

Dato : 20-06-02 09:53

Hej,

Jeg har et mindre problem med en aldrende Compaq Armada. Den har tidligere
været installeret med NT4 og har senest kørt en Suse 8.0 (linux), nu skal
den altså bruges med win98 (heldigvis ikke af mig :). Problemet er at
maskinen kun har et pcmcia cdrom drev. Det spiller ikke. Der lader ikke til
at være en driver til pcmcia kort på win98 boot disketten. Jeg har en
vendor driver - fra hedengangne MCT - men har store problemer med at få det
til at virke med min config.sys

Nogen kreative ideer til hvordan jeg får win98 op med pcmcia cdrommen?

Mvh.

Sune

--
$linux = "its time to close the windows";
if ($linux > $windows) { close(window) or die('trying') }

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-06-02 15:19

Sune Fibæk wrote in <3d1197de$0$14595$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> Nogen kreative ideer til hvordan jeg får win98 op med pcmcia cdrommen?

Jeg ville nok hive harddisken ud, putte den i en anden maskine, rydde
harddisken, gøre den bootable (med Win98-dossen) og lægge
windows-installationen på harddisken.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Sune Fibæk

Dato : 20-06-02 13:52

Niels Andersen wrote:

> Jeg ville nok hive harddisken ud, putte den i en anden maskine, rydde
> harddisken, gøre den bootable (med Win98-dossen) og lægge
> windows-installationen på harddisken.

Det lader sig desværre ikke gøre - Armadaen er en bærbar, og jeg har ikke
lige en anden ved hånden som jeg kan sætte disken i :)

Vil lige prøve at lege lidt med mulighederne i at kopiere filerne over
netværket. Kan Windows installeres fra en harddisk hvis jeg fdisker den
først? Eller alternativt fra cdrommen i min server hvis jeg får
netværksforbindelsen op?

/sune

--
by crazysteve [02/06/13 00:16]forgive. doing first hand study on effect of
fermented sugar on homo sapien

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-06-02 18:04

Sune Fibæk wrote in <3d11cfba$0$248$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> Det lader sig desværre ikke gøre - Armadaen er en bærbar, og jeg har ikke
> lige en anden ved hånden som jeg kan sætte disken i :)

Du kan også bruge en adapter, så du kan sætte den til et helt almindeligt
IDE-kabel. De koster vist 20-30 kr.

> Kan Windows installeres fra en harddisk hvis jeg fdisker den
> først?

Microsoft fdisk sletter alt på de partitioner den rører ved.
Dermed også en evt. windows-installation.
Du tænker måske på at lægge installationen på en anden partition, end hvor
du vil have Windows?

> Eller alternativt fra cdrommen i min server hvis jeg får
> netværksforbindelsen op?

Det skulle vel ikke være noget problem. Bare du kan læse filerne, så er det
ligegyldigt hvorfra.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Pico

Dato : 20-06-02 17:23

Sune Fibæk wrote:
> [...]
> :). Problemet er at maskinen kun har et pcmcia cdrom drev. Det
> spiller ikke. Der lader ikke til at være en driver til pcmcia kort på

I sin tid da vi fik vor Amada 1750 var noget af det første jeg gjorde
at hente drivere til CD'drevet. Jeg kan ikke huske om jeg hentede
dem hos Compaq eler fik dem tilsendt, men prøv at kontakt
Compaq.
Pico