MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
CD-ROM fra DOS
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 20-06-02 09:30

Mit mystiske ekstradrev er forsvundet lige så umærkeligt som det
kom men nu vil min PC ikke anerkende CD-ROM drevet fra DOS, mens
det eksisterer fint i Windows. Hvad f..... er der nu galt? jeg
kører W98 SE. Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Fra : Morten

Dato : 20-06-02 13:23

> [...]
> det eksisterer fint i Windows. Hvad f..... er der nu galt? jeg
> kører W98 SE. Venlig hilsen Jørgen Jensen.

Hvordan ser din autoexec.bat ud? Der skal være en henvisning til dit
drev, fx som denne fra min egen .bat-fil:
C:\SAMSUNG\MSCDEX /D:SSCD001
Mangler den, må du finde en dos-driver hos din producent. Driveren
indsætter en sådan linie i .bat-filen.

Er historien om det ekstra drev en opfølgning fra en tidligere tråd, så
giv gerne en henvisning.
Har du haft installeret et brænderprogram eller lign., som nu er slettet?

Har du haft installeret et program, der ændrede i .bat-filen og lavede en
backup af den gamle .bat, kan du måske finde den.
Søg efter autoexec.*, da .bat typisk ændres men hvor autoexec beholdes.

Mvh.
Morten