MS Windows
briani 27239
profiler i XP
Fra : Odin Faaborg

Dato : 20-06-02 09:30

hej jeg skal installere en maskine hos en kammerat.
problemet er at han er en "pilfinger" og derfor roder rundt i div filer han
ikke burde
nu vil jeg gerne høre om det er muligt at redigere brugernes rettigheder i
xp a la i W2K ...alstå som superbruger eller mulighed for at tilføje visse
rettigheder
håber på svar

Fra : Per Schulze

Dato : 20-06-02 09:38

> [...]
> xp a la i W2K ...alstå som superbruger eller mulighed for at tilføje visse

Hej Odin
Du skal gøre følgende:

Klik Start - kør - indtast SECPOL.MSC - klik OK.

Vælg: Lokale Politikker - Sikkerhedsindstillinger.

Her kan du definere forskellige sikkerhedsindstillinger og begrænse de
respektive brugergrupper.

Med venlig hilsen
Per Schulze
http://Webkurs.dk

Fra : Odin Faaborg

Dato : 20-06-02 09:45

"Per Schulze" <info@webkurs.dk> wrote in

> [...]
>
> Vælg: Lokale Politikker - Sikkerhedsindstillinger.
>
> Her kan du definere forskellige sikkerhedsindstillinger og begrænse de

tusind tak det vil jeg prøve
hav en fortsat god dag.... til trods for gråvejret

Fra : Odin Faaborg

Dato : 20-06-02 15:34

hej igen Per.
jeg har nu prøvet dit trick. og der var det jeg ledte efter.... men ...
nu skal jeg "bare" have XP til at vise superbruger-profilen således at
han kan blive det... hvordan gør man det??

Johansen .... det var da en løsning man kan tage og "føle" på ....
gg

Fra : Johansen

Dato : 20-06-02 12:16

"Odin Faaborg" <tom_faaborg@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> xp a la i W2K ...alstå som superbruger eller mulighed for at tilføje visse

Hej Odin
Der findes jo flere _pædagogiske_ indfaldsvinkler til en anti-pilfinger
løsning *SMIL*

http://www.psrc.usm.edu/italian/hammer.jpg

--
Venlig hilsen