Kan ikke 'se' de andre
Fra : nordfyns friskole

Dato : 20-06-02 09:54

Jeg har tre maskiner på en Cisco FastHub 400.
-De kan alle gå på nettet.
-Jeg kan pinge alle maskiner.
-Hvis jeg søger på en ipadresse kan jeg få adgang til de drev jeg har delt.
MEN når jeg går ind i Andre Computer vises kun den maskine jeg sidder på?

Hmmmmm . . . hvad kan være galt?

Fra : Jönson

Dato : 20-06-02 10:07

Prøv at vise arbejdsgruppe computere, og gå et level op.
Altså, hvis computeren ikke ligger i samme arbejdse gruppe.
Du burde måske lgie oplyse hvilket OS du har. :)

/J.-

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-02 11:13

"nordfyns friskole" <nordfyns.friskole@mail.tele.dk> crashed Echelon
writing news:aes1cv$fog$1@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> -Hvis jeg søger på en ipadresse kan jeg få adgang til de drev jeg har
> delt. MEN når jeg går ind i Andre Computer vises kun den maskine jeg

Oki, fortæl os følgende ting

Hvilken protokol anvender du?
Hvis det er TCP/IP kører de så med statisk IP eller dynamisk IP

Og bare for at udelukke det, du kører ikke på TDC Bredbånd vel?

--
Bjarke Andersen

Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 21-06-02 10:27

Jeg bruger win 98, TCP/IP, og faste ip adresser. Ikke noget med TDC bredbånd

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-06-02 12:41

"Nordfyns Ungdomsskole" <nfuansatte@mail.dk> crashed Echelon writing

> Jeg bruger win 98, TCP/IP, og faste ip adresser. Ikke noget med TDC
> bredbånd

Kører alle på samme arbejdsgruppe?

--
Bjarke Andersen

Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 23-06-02 10:08

Ja, de kører alle på samme gruppe. Det underlige er at jeg har sat et
lignende system oppe et andet sted, men kan ikke få det til at fungere her ?
? ? Kan det have noget at gøre med den hub der samler maskinerne?
Morten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-02 10:56

> Kan det have noget at gøre med den hub der samler
> maskinerne? Morten

Ikke hvis det er en alm. dum hub. Hvis det er en hub som kan konfigureres
(normalt ses dette kun på switche) så kan den sagtens filtrere de enkelte
maskiners trafik.

Hvilken hub er det, mærke, type/model etc. ??

--
Bjarke Andersen