Fisketur til det sydlige Sverige
Fra : René Duncan

Dato : 19-06-02 21:41

Hvor finder man information om fisketure til Sverige?

Kan du anbefale nogle gode steder i det sydlige Sverige i september måned?

Fra : Per Gylling

Dato : 19-06-02 22:23

Hej Rene
Hvilken type af information vil du gerne have? Hvad vil du gerne fiske efter? Overnatningsmuligheder? Fiske med flue eller spin, eller begge dele?
Prøv at forklare lidt mere specifikt, hvad du/I vil fiske efter.

Kh
Per

Fra : René Duncan

Dato : 21-06-02 20:50

Hej Per

Jeg vil gerne orientere mig om mulighederne, da jeg skal arrangere en tur for en "seriøs" fiskeklub bestående af 7 unge mennesker.
Vi forestiller os en forlænget weekend med overnatningsmuligheder i form af en hytte eller lignende, da vi ikke vil slæbe rundt på et telt.
Vi har ikke nogen fluestænger, så det bliver spin. Vi vil naturligvis gerne fange ørreder.

Fra : Balthazar

Dato : 19-06-02 23:59

Om det är Skåne du menar kan du läsa här:
http://www.skanetur.se/fiskesidor/index.html
Dessutom kan jag tex rekomendera plattfiskmete från tex Parapeten i
Helsingborg som kan vara riktigt bra vid denna tiden (glöm ej borstmask
eller åt minstone räkor).
Även havsöringen kan vara talrik, om än svårflörtad i september (tänk bara
på fredningen).
Vi har även en del trevliga ålvatten som kan lämna ifrån sig fina ålar. Tex
Vombsjön mellan Sjöbo och Lund lämnar varje år från sig fina ålar (och gösar
och abborrar och gäddor). Vattnet gör att fismekn smakar fint och här hyr
man enklast roddbåt för 60 kr inkl. kort (mer info om detta får du om du
surfar på läken ovan).
Ja listan kan göras lång men skriv en rad om det är något mer specifikt
fiske som intresserar dig.
Mvh Henric