Routerproblemer.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 11-02-01 19:17

Hejsa!

Jeg har en ISDN router og vil gerne kunne åbne for muligheden for, at alle
PC'er på netværket kan komme til, at spille over Internettet. Jeg har prøvet
at rode med NAT, men det resulterer i at det kun er den ene PC, der kan
komme på Internettet, for de andre virker det som om, at Internettet slet
ikke eksisterer.

Desuden har jeg problemer med, at ICQ ikke vil modtage filer eller bruge IP
telefoni. Samt at jeg ikke kan bruge hverken FTP-server eller webserver.

Er der nogle der kan forklare, hvordan man generelt sætter sit system op, så
alt ovenstående kan lade sig gøre? Jeg behøves ikke en routerspecifik
foklaring, en teoretisk forklaring på hvordan man evt. kan gøre, vil også
være godt nok.

Men skulle du alligevel sidde inde med specifikke informationer, kan jeg da
lige nævne, at routeren er af typen Eicon DIVA LAN ISDN Modem. Desuden er
der fire PC'er på netværket.

/Søren

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 11-02-01 21:21

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Søren Jacob Lauritsen, this, the
Sun, 11 Feb 2001 18:17:04 GMT:

Hello Søren Jacob Lauritsen,

>Men skulle du alligevel sidde inde med specifikke informationer, kan jeg da
>lige nævne, at routeren er af typen Eicon DIVA LAN ISDN Modem. Desuden er
>der fire PC'er på netværket.

Jeg kender ikke Eicon DIVA'en, men det lyder som om at du har brugt NAT
(en til en oversættelse) og ikke benyttet PAT (flere til en
oversættelse)

Kristian Krautwald <kristian@krautwald.dk>
http://www.krautwald.dk

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 11-02-01 21:58

"Kristian Krautwald" <kristian@krautwald.dk> wrote
> Jeg kender ikke Eicon DIVA'en, men det lyder som om at du har brugt NAT
> (en til en oversættelse) og ikke benyttet PAT (flere til en
> oversættelse)

Aha! Jeg har ikke set en PAT mulighed i min router! Er det normalt, at en
router, der understøtter NAT også understøtter PAT?

/Søren

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 11-02-01 23:01

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Søren Jacob Lauritsen, this, the
Sun, 11 Feb 2001 20:58:18 GMT:

Hello Søren Jacob Lauritsen,

>Aha! Jeg har ikke set en PAT mulighed i min router! Er det normalt, at en
>router, der understøtter NAT også understøtter PAT?

Ja, det er det!

Du har kigget denne igennem, ikk?

http://www.eicon.com/pubs/22705305.pdf