MS Windows
briani 27239
kopiere i dos
Fra : Erika Klint

Dato : 19-06-02 18:40

Hejsa

Jeg skal til at install. Windows på en gammel pc. Jeg havde så tænkt mig at
lave en lille partition hvor jeg ville lægge slve Windows cd'en.
Men så er spørgsmålet. Hvad er kommandoen, eller hvad det hedder, for at
kopiere i dos ?
I mit tilfælde vil jeg gerne kopiere indholdet fra cd'en (F:) til en lille
partition (E:)

Undskylder hvis det er den forkerte gruppe

Hilsen Brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-02 18:56

"Erika Klint" <erikaklint@hotmail.com> skrev:
> [...]
> havde så tænkt mig at lave en lille partition hvor jeg ville
> lægge slve Windows cd'en.
> Men så er spørgsmålet. Hvad er kommandoen, eller

Stil dig i biblioteket, hvor du vil have kopieret filerne
hen og skriv: "copy f:\win95\*.*" i tilfælde af, at det
er win95 der skal kopieres.

Biblioteker laves med kommandoen "md".

Mvh.
Mikael

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-06-02 19:01

On Wed, 19 Jun 2002 19:39:40 +0200, "Erika Klint"
<erikaklint@hotmail.com> wrote:

[klip]
>I mit tilfælde vil jeg gerne kopiere indholdet fra cd'en (F:) til en lille
>partition (E:)

DOS-kommando:

XCOPY F:\*.* E:\*.* /S /E /V

/S = kopier underbiblioteker
/E = kopier også evt. tomme underbiblioteker
/V = verificér kopi af hver enkelt fil

/S er nødvendig
/E og /V kan undværes

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-02 19:07

"Gert Søgaard Jensen" <geso@post3.tele.dk> skrev:
> DOS-kommando:
>
> XCOPY F:\*.* E:\*.* /S /E /V

Man behøver ingen af dem, da det kun er installations-
biblioteket der skal bruges og det ligger som før nævnt
i "cd:\win9x\" biblioteket.

Mvh.
Mikael

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-06-02 19:46

On Wed, 19 Jun 2002 20:07:25 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Man behøver ingen af dem, da det kun er installations-
>biblioteket der skal bruges og det ligger som før nævnt
>i "cd:\win9x\" biblioteket.

Det har du ret i - men Brian ville kopiere indholdet af CD,en, jvfr.
nedennævnte klip fra originalposten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-02 20:30

"Gert Søgaard Jensen" <geso@post3.tele.dk> skrev:
> Det har du ret i - men Brian ville kopiere indholdet af
> CD,en

Ja okay, jeg forstod det bare på en anden måde ;)

Venligst
Mikael

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 19-06-02 20:37

On Wed, 19 Jun 2002 20:00:59 +0200, Gert Søgaard Jensen
<geso@post3.tele.dk> wrote:

>XCOPY F:\*.* E:\*.* /S /E /V
>
>/S = kopier underbiblioteker
>/E = kopier også evt. tomme underbiblioteker

Der er ingen grund til at bruge /S hvis du bruger /E.

--
Per K. Nielsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-06-02 22:20

On Wed, 19 Jun 2002 21:37:27 +0200, Per K. Nielsen <pnielsen@image.dk>
wrote:

>Der er ingen grund til at bruge /S hvis du bruger /E.

Det er rigtigt - det var jeg ikke lige opmærksom på.

--
Venlig hilsen
Gert