Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder af lyn om natten - hvordan gør je~
Fra : Aragorn_DK

Dato : 19-06-02 17:41

....og her taler vi om en total begynder med et fint ældre spejlreflekskamera
(Pentax ME Super).

Jeg vil gerne prøve at nuppe nogle billeder af lyn om aftenen og natten...ah
well, oxo gerne om dagen så da - hvis jeg render ind i et flot tordenvejr.

Hvilke film kan anbefales til det brug, og hvad skal den der
blænde/lukketing stå på for at billedet bliver godt? (Forudsat at jeg får
peget kameraet i den rigtige retning...*GGG*)

Jeg har forskellige objektiver til rådighed (- aner ikke hva det er for
nogle! Skal ha' kigget på det...), samt "stavær" til at smække "dyret fast"
på.
Gode tips, ideer og forslag modtages med glæde.

Venlig hilsen - og på forhånd tak fra

Aragorn_DK

___________
http://www.furnituretiger.dk
http://www.welles.dk
___________
@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)
___________

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-02 17:57

"Aragorn_DK" <Aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse news:3d10b3de$0$71637$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> well, oxo gerne om dagen så da - hvis jeg render ind i et flot tordenvejr.

Kig lidt tilbage i gruppen - eller søg på lyn i gruppen - der
er en del omkring 14/6 !

/Jan

Fra : Ehahs

Dato : 20-06-02 10:08

Lyn om natten: "50 mm objektiv på stativ, lukkeren på B, Blænde 5,6 - 8 med
en 100 asa film, afhænig af om man vil have detaljer på jorden med.
+ Tålmodighed. (Der kan være mange lyn på et billede, bare lad lukkeren stå
åben, og lad kameraet stå og hygge sig.
I Dagslys: En langsom film, Gråfilter og eller polfilter (til at stjæle
lyset) , så lukkertiden bliver så lang som mulig. Bl.22 eller 32 og normal
lysmåling gennem objektiv
og alle filtre.
Set i fotobøger for mange år siden. De kan stadig lånes på bblioteket. .
(iøvrigt samme regler ved digitalkameraer.)
Hilsen fra fhv. analog, nu digital,