Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort
Fra : Steen F.

Dato : 19-06-02 17:36

Hejsa.

Hvor køber man kvalitets CF-kort på fx. 256 Mb? Mærke?

MVH
Steen

Fra : Tom K.

Dato : 19-06-02 20:30

Har du overvejet at købe et IBM Microdrive kort på 1 GB? Det koster lidt
mere(ca.2000 kr. hos www.fotoking.de), men du får da også betydelig mere
plads. Dog skal dit kamera kunne køre med microdrive.

-Tom-

Fra : Steen F.

Dato : 19-06-02 23:44

"Tom K." <tombk@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Har du overvejet at købe et IBM Microdrive kort på 1 GB? Det koster lidt
> mere(ca.2000 kr. hos www.fotoking.de), men du får da også betydelig mere
> plads. Dog skal dit kamera kunne køre med microdrive.

Jeg får et Canon IXUS V2, som bruger CF type 1. IBM's Microdrive er vist
type 2 eller?

MVH
Steen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-06-02 16:14

> Jeg får et Canon IXUS V2, som bruger CF type 1. IBM's Microdrive er vist
> type 2 eller?

Jeg har "kun" det gamle Ixus så tag følgende med passende forbehold. Jeg
synes at kameraet bliver sløverer at betjene efterhånden som jeg fylder mit
128MB kort op(Apacer). Jeg tager oftest billeder i dets næstbedste
"kvalitet" hvor et 1600x1200 jpg pakkes til mellem 500 og 1000kb. I den
opløsning er der plads til ca. 200 billeder på kortet. Da priserne på kort
er faldet drastisk ville jeg overveje 2 128MB kort istedet for et på 256MB.
Min erfaring er også at jeg løber tør for batteri inden jeg løber tør for
lagerplads. Så kombinationen af 3 batterier til 128MB kort passer mig fint

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Steen F.

Dato : 20-06-02 19:09

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Majland
> Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,
> 3 NiMH batterier (2 canon, 1Thansen) og bruger Japan Photo til print

Oki, din signatur bragte lige mine tanker på et andet emne! *S* Hvordan er
dine erfaringer med det uorginale batteri? Prisen var vel meget lavere, men
hvordan er kvaliteten så?

MVH
Steen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-02 08:42

> [...]
> dine erfaringer med det uorginale batteri? Prisen var vel meget lavere,

Umiddelbart ikke den store forskel. Kapacitetent er vist ~10%laverer men
prisen noget nær et halve. Jeg har kun haft det et par måneder så jeg kan
ikke udtale mig om holdbarheden endnu.

Fra : Dan Andersen

Dato : 19-06-02 21:26

> [...]
> Hejsa.
>
> Hvor køber man kvalitets CF-kort på fx. 256 Mb? Mærke?

mvh. Dan

Fra : Steen F.

Dato : 19-06-02 23:47

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> Søg på www.edbpriser.dk

Hej Dan.

Der har jeg skam også kigget. Men hvad skal man gå efter? Hvad er kvalitet?
Jeg læste et sted, at RiData skulle lave gode/hurtige CF-kort og SanDisc
skulle lave langsomme kort. Og hvis nogen har gode/dårlige erfaringer med
bestemte kort - det var sådanne oplysninger jeg var ude efter.

MVH
Steen

Fra : Bettina & Fillip

Dato : 20-06-02 06:21

Har lige købt et RiData 512 mb, er hurtigt og kan klart anbefales. Har bl.a.
købt det pga anbefalinger her i gruppen.

Fra : MOA

Dato : 20-06-02 11:02

Hvilket kamera bruger du det til?

Er blot lidt nysgerrig, idet mit nikon coolpix 885 ikke kan klare ridata
kort større end 128mb (eller også er det vidst noget med hastigheden, kortet
på 128mb er 16x speed, mens 256 og 512 kort er på 20x speed).

MOA

Fra : Tom K.

Dato : 20-06-02 14:17

Test af CF kort findes her: