Lille hjemme netværk
Fra : Freddy Poulsen

Dato : 19-06-02 17:00

Hejsa.

Dette er ikke en gruppe jeg normalt er inde i, men jeg spørger alligevel:

Er der et sted, hvor man kan få en god guide til, at opsætte et ganske almindeligt
(og gammeldags) 10 Mb netværk, jeg kan ikke huske hvordan jeg gør.....
jeg er jo efterhånden en gammel mand
Mine Pc'er er 2 stk med Win 98 Se , kunne jeg så osse bruge min isdn forbindelse, til
begge Computere ville det bare være guf...
Det der er mit problem er, at jeg er musiker, og ikke er vild med, at ha' 4,5 Gb.
midi- filer ligende på 2 Computere på samme tid, så kunne jeg jo hente det hele
på den ene Computer.

--
Med musikalsk hilsen
musik.freddy@get2net.dk

Fra : Devast8or

Dato : 19-06-02 23:08

Det burde ikke være noget stort problem at få dem sat sammen. Køb en switch
(eller hub) og to stykker netkabel (Cat5, med RJ45 stik) og forbind hver
computer til swithen/huben med et stykke kabel (jeg går ud fra der er
netkort i begge maskiner), sæt strøm til switchen/huben og så burde det
virke. Det er muligt at der skal installeres IPX/SPX protokoller på
masknerne. Håber det hjælper dig.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-06-02 23:26

<snip>
> [...]
forbindelse, til
>begge Computere ville det bare være guf...
Med gammelt netværk mener du så med BNC stik? Eller RJ45 med Hub, switch
eller bare krydset kabel?
Hvis du vil dele din ISDN forbindelse skal det så være via en ISDN router
eller skal forbindelsen tilsluttes en maskine og agere "server" for den
anden maskine? Skal du have printerdeling eller en printerserver?
Hvis du har lyst kan du skrive til min private mailadresse, og jeg skal
forsøge at svare dig så godt jeg kan.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Johannes

Dato : 20-06-02 16:29

se denne link http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
der er en god vejledning i hvordan man sætter det op, også med at dele
internet forbindelsen.

Johannes