Cisco 806 - begræns enkelte computere fra ~
Fra : Christian Vad Peders~

Dato : 19-06-02 16:34

Hej NG.

Er der en der ved om det er muligt at konf. Cisco 806 til at det kun er
muligt for enkelte computere at komme på internettet??

Jeg tænker her på noget i retningen af Speedstream 2601 hvor det var muligt
at opsætte en "regl" om hvilke mac adresser der havde adgnag til
internettet.

En der kan hjælpe mig?

Mvh.
Christian

Fra : Jens Fallesen

Dato : 19-06-02 18:01

Christian Vad Pedersen wrote:

> Jeg tænker her på noget i retningen af Speedstream 2601 hvor det var muligt
> at opsætte en "regl" om hvilke mac adresser der havde adgnag til
> internettet.

Det kan du ikke på en praktisk måde, da routeren kun kan lave
MAC-filtrering, hvis den er konfigureret som bridge i stedet for som router.

Du kan til gengæld filtrere på IP-adresser, så hvis du kører med
statiske IP-adresser, kan du filtrere på disse. Bruger du DHCP, kan du
sætte DHCP-serveren op til at uddele faste IP-numre til bestemte
MAC-adresser og så kun lade disse IP-numre komme gennem filtret.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Christian Vad Peders~

Dato : 19-06-02 20:23

> [...]
> sætte DHCP-serveren op til at uddele faste IP-numre til bestemte
> MAC-adresser og så kun lade disse IP-numre komme gennem filtret.

Kan jeg lokke et eksempel ud af dig?

(jeg køre statisk IP til min server + privat maskine - og DHCP til "resten"
af lokal nettet - som altså ikke PT skal have adgang til Internettet)

Mvh. Christian