Problemer med php + e-mail installation.
Fra : Mads Pedersen

Dato : 19-06-02 14:30

Hvis det her spørgsmål er i den forkerte gruppe, hvor er der så mere
passende at spørge?

Hej,

Mit webhotel (http://www.cliche.dk) har problemer med deres php/e-mail
opsætning som betyder at mail sendt med PHPs mail funktion til nogle domæner
(f.eks. @imv.au.dk og vist også @mail.stofanet.dk) ikke kommer frem. Mail
sendt til andre domæner (f.eks. @hotmail.com og @doubleloop.dk) kommer frem
uden problemer.

Det samme script afviklet fra et andet webhotel hos en anden udbyder kan
fint sende til alle adresser. Derfor må fejlen ligge i Cliches installation.
Normalt ville jeg bare brokke mig og bede dem fikse problemet, men de siger
de kan genskabe fejlen, men ikke ved hvad der er galt. Det har de sagt i en
uge nu.

Så tænkte jeg at der måske er nogle kloge hoveder herinde som ved hvad
fejlen er eller kan komme med et tip til hvilken retning man kan lede.

På forhånd tak og med venlig hilsen,

// Mads

Forresten, hvis det er nogen hjælp så er der en phpinfo på:
http://www.madspedersen.dk/phpinfo.php

Fra : N/A

Dato : 20-06-02 00:39

Fra : Mads Pedersen

Dato : 20-06-02 00:39

> From: DUdsen <dudsen@gjk.dk>
> Det lyder som om at de er blevet blacklistet pga spam, er dette
> tilfælde er der intet at gøre ud over evt at finde en
> altilernativ måde at sende mals på.

Er der nogen måde at checke om det er tilfældet?

// Mads

Fra : Jesper Harder

Dato : 20-06-02 00:54

DUdsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> [mailproblemer med cliche.dk]
>
> Det lyder som om at de er blevet blacklistet pga spam,

Det lyder ikke usandsynligt. cliche.dk er hostet hos jay.net, som vist
er lidt af et spamhaus (de har været i spews for nyligt). Se
diskussionen om det i dk.admin.netmisbrug.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 20-06-02 09:48

> From: Jesper Harder <harder@myrealbox.com>
> Det lyder ikke usandsynligt. cliche.dk er hostet hos jay.net, som vist
> er lidt af et spamhaus (de har været i spews for nyligt). Se
> diskussionen om det i dk.admin.netmisbrug.

Det kunne være en forklaring, men ingen af de ip numre som Cliche bruger er
på listen hos spews.org.

F.eks. webserveren hvor mit site ligger:
http://www.spews.org/ask.cgi?x=81.19.226.136

Så jeg tror ikke det er der hunden ligger begravet.

Andre idéer?

// Mads