MS Windows
briani 27239
DOS program under XP Pro
Fra : Kim Larsen

Dato : 19-06-02 14:03

Hej i gruppen

Jeg har et godt gammelt DOS 3D tegneprogram (3D studio R4(ikke max)), hvor
dan kan jeg få det til at køre under XP Pro ?
Når jeg forsøger at starte programmet, så kommer der et DOS vindue frem i et
split sekund, og det er det. Jeg kan ikke en gang nå at se om der står noget
i vinduet.
Sådan som jeg er orinteret, så er der ikke noget decideret DOS i XP Pro,
eller tager jeg fejl ? Hvis det er tilfældet, så kan jeg vel heller ikke
gøre mig nogle forhåbninger om at bruge dette program ?

Kim Larsen

Fra : - wolf -

Dato : 19-06-02 19:46

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> Sådan som jeg er orinteret, så er der ikke noget decideret DOS i XP Pro,
> eller tager jeg fejl ? Hvis det er tilfældet, så kan jeg vel heller ikke
> gøre mig nogle forhåbninger om at bruge dette program ?

Du kan da prøve at køre "cmd" fra Start|Run.

- wolf -

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-06-02 22:11

> Du kan da prøve at køre "cmd" fra Start|Run.
>
> - wolf -

Hej igen

Nu har jeg prøvet dit forslag, og får denne besked Phar Lap err 74: Can't
use -REALBREAK under this version of DPMI Der er noget der tyder på det
ikke kan lade sig gøre.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 20-06-02 00:05

Kim Larsen skrev:

> Jeg har et godt gammelt DOS 3D tegneprogram (3D studio R4(ikke
> max)), hvor dan kan jeg få det til at køre under XP Pro ?

Den bedste måde ville være den der er beskrevet på følgende link,
men det kræver nok en ommøblering:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/xptips/

> Når jeg forsøger at starte programmet, så kommer der et DOS vindue
> frem i et split sekund, og det er det. Jeg kan ikke en gang nå at
> se om der står noget i vinduet.

Prøv at lave en genvej til programmet og højreklik så på genvejen.
Du kan også gøre det på selve *.exe-filen der starter programmet.
Prøv derefter lidt forskelligt med de forskellige styresystemer du
kan vælge imellem. http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/compat.gif
Måske en Win95, eller noget i den stil.

Se evt: http://www.ntcompatible.com/compdet.php?details=6157

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-06-02 01:35

> [...]
> Du kan også gøre det på selve *.exe-filen der starter programmet.
> Prøv derefter lidt forskelligt med de forskellige styresystemer du

Hej

Jeg er ved en fejl kommet til at poste direkte til -Wolf- med resultatet til
hans forslag, beklager -Wolf-
Men her er mit svar igen.

Nu har jeg prøvet dit forslag, og får denne besked Phar Lap err 74: Can't
use -REALBREAK under this version of DPMI Der er noget der tyder på det
ikke kan lade sig gøre.

Men jeg vil da kigge på det andet forslag også, det ville være rart om det
kunne lade sig gøre.

Kim Larsen