ISDN+ADSL+hjemmenetværk
Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-02 12:23

Hej Gruppe

derhjemme har jeg ISDN+ADSL samt 2 pc'ere som gerne skulle kobles sammen
indtil videre har jeg et Siemens ADSL modem
et Eicon Diva A/T ISDN modem
10 Mb hub

jeg havde planer om at kun køre telefoner over ISDN og pc netværk over
ADSL+Hub

Nu har jeg så tilfældigvis fået fingrene i et Eicon Diva LAN ISDN modem
bag på dette modem er følgende porte:
ISDN

Phone1
phone2

Ethernet1
Ethernet2
Ethernet3
Ethernet4
Console

power

Mit spørgsmål går på om jeg kan klare mig uden hubben ved at bruge lan
modemmet.
Kan jeg tilslutte mit adsl modemmet i ISDN modemmet og dermed bruge det som
en hub samtidig med at det er en AB adapter til mine telefoner?

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Jönson

Dato : 19-06-02 13:53

Du kan evt. prøve at pille alt telefon udstyr fra, sidde to pc'er i ISDN
mdemet. og se om de kan kommunikere (husk lige strøm også hehe)
Hvis dette virker, så skulle der ikke rigtig være noget der forhindre dig i
dette. _bortset_ fra at du skal have en router medllem, ADSL modem og ISDN
modemet. Man kan ikke køre direkte fra ADSL modem ud på et netværk.
/J.-

Fra : Johannes

Dato : 19-06-02 16:37

"Jönson" <I-HATE-SPAM@FUCK-DIG.LORT> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette. _bortset_ fra at du skal have en router medllem, ADSL modem og ISDN
> modemet. Man kan ikke køre direkte fra ADSL modem ud på et netværk.

Jo man kan godt køre direkte fra ADSL-modem ud på et netvært, det kræver
bare at man har lige så mange IP-ard. som pc-er der kobles på.

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-02 19:21

Johannes wrote:
> "Jönson" <I-HATE-SPAM@FUCK-DIG.LORT> skrev i en meddelelse
>>

> Jo man kan godt køre direkte fra ADSL-modem ud på et netvært, det
> kræver bare at man har lige så mange IP-ard. som pc-er der kobles på.

det med ip adresserne kan man jo betale sig fra hos TDC. Jeg skal vel have
to ipadresser uanset om jeg får ISDN LAN modem løsningen til at virke eller
om jeg vælge hub løsningen.

Men det skulle altså være muligt at smide pc1 i Ethernet port1, Pc2 i
Ethernet 2 og ADSL modemmet i Ethernet3 så burde det fungere !?!

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-06-02 21:18

"Johannes" <johs.j@get2net.dk> skrev :

>Jo man kan godt køre direkte fra ADSL-modem ud på et netvært, det kræver
>bare at man har lige så mange IP-ard. som pc-er der kobles på.

det kommer sgi' da an på hvilken slags adsl der er tale om.

--

jan@stevns.net - www.stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-02 22:30

> det kommer sgi' da an på hvilken slags adsl der er tale om.

det er TDC bredbånd 256/128

Michael

Fra : Johannes

Dato : 20-06-02 16:23

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> det er TDC bredbånd 256/128
>
> Michael

Jeg har selv TDC bredbånd med 2 dynamiske IP-adr. og jeg har forbundet mit
ADSL modem til en hub, og så to PC-er til hub-en og det virker fint.
Om du kan bruge dit ISDN moden som hub må komme an på en prøve

Hilsen Johannes