Hvilken udbyder skal jeg vælge?
Fra : BB

Dato : 19-06-02 12:11

Hejsa

Jeg har på nuværende tidspunkt adsl hos cybercity, men skal flytte til et
sted hvor
de ikke har en central...

Nogen der har et godt bud på hvilken udbyder jeg skal vælge, med henblik på
pris og service?

Mvh. Brian Bendtsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-02 12:55

BB skriver:

> Hejsa
>
> Jeg har på nuværende tidspunkt adsl hos cybercity, men skal flytte til et
> sted hvor
> de ikke har en central...

Hell, har haft Teledanmark (TD@) som udbyder længe, ingen problemer, fin
hastighed og hurtig hjælp i tilfælde af problemer.

Men, det vil du sikkert høre fra mange andre, også med andre udbydere.

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-02 14:51

"BB" <dsl28561@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:aepor6$2m0$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> de ikke har en central...
>
> Nogen der har et godt bud på hvilken udbyder jeg skal vælge, med henblik på

Hvis CC ikke er på centralen, så er der måske andre, der heller ikke er der ?

Og så burde du måske alleførst finde ud af hvilke muligheder der er ?

Jeg har før haft WOL - og de kørte OK indtil, hvor der
pludselig kom en periode, hvor de havde lidt problemer - men den var
vist ret hurtig overstået - og ellers kørte de OK......

Men jeg skiftede så til TDC Bredbånd for nogle år siden - og det kører også
OK - og var i mit tilfælde billigere end WOL......

Men jeg tror at de fleste kører nogenlunde lige godt - alle har vist i kortere
perioder lidt problemer - men de bliver hurtigt løst - og til prisen
kan det vel ikke være anderledes......

Hvis du vil have noget mere stabilt, så skal du kigge på erhvervs-løsninger
som f.x. TDC Pro@ eller lign......

Og det der er godt et sted kan være dårlgt andre steder.....

Så se hvad du kan få - og kig på prisen - og bestil så og håb det bedste !

/Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-02 21:48

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message

> Hvis CC ikke er på centralen, så er der måske andre, der heller ikke er
der ?

Ømh, hvad snakker du om...

TDC er på samtlige centraler.. Også dem med 100 abonnementer

De skrev i hverfald at samtlige centraler ville blive dækket, inden en
bestemt dato, og denne dato er vist overgået...

Eneste mulighed for ikke at kunne få et TDC adsl produkt, må være afstanden
eller dårligt kobber.

> Men jeg skiftede så til TDC Bredbånd for nogle år siden - og det kører
også
> OK - og var i mit tilfælde billigere end WOL......

Hm, for nogle år siden? Går tiden ikke lige lovligt stærkt ??

Jeg mener faktisk først Bredbåndproduktet, kom et lille stykke tid efter,
jeg fik Netexpress. Nemlig Maj 2001

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-02 22:03

On Wed, 19 Jun 2002 22:47:34 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>der ?
>Ømh, hvad snakker du om...
>TDC er på samtlige centraler.. Også dem med 100 abonnementer

Men nu er der jo aldre ADSL udbyder på det danske markede, end CC og
TDC.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-02 16:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:3d10ede5$0$706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message

> der ?
>
> Ømh, hvad snakker du om...
>
> TDC er på samtlige centraler.. Også dem med 100 abonnementer

Øhh - ja ?

Det jeg skrev var at når CC ikke var der, så er der måske andre, der heller ikke er
- så før han skal vælge, så ville det måske være smart, at finde ud HVEM der er
at vælge mellem først - og ja - TDC er der sikkert - men der kan jo også være andre........

> også
>
> Hm, for nogle år siden? Går tiden ikke lige lovligt stærkt ??

Jo - det kan godt være

Tiden flyver jo, når man har det morsomt !

Jeg skiftede lige da Bredbånd kom på markedet - og kan ikke huske datoen
- og gider ikke finde den frem, da det ikke er særlig relevant.......

/Jan

Fra : N/A

Dato : 19-06-02 19:40

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-02 19:40

henrik skriver:

> Service? Så slet ikke TDC da !! Så er det sagt

Hvem så da ? CC ? WOL, eller hvad de nu hedder i dag ?
Glem det, der er ingen penge i ADSL og dermed ingen service.

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 19:46

"Klaus D. Mikkelsen" <Moppe@post6.tele.dk> wrote in message
> henrik skriver:

> Hvem så da ? CC ? WOL, eller hvad de nu hedder i dag ?
> Glem det, der er ingen penge i ADSL og dermed ingen service.

TDC stinker uanset

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-02 20:03

henrik skriver:

> TDC stinker uanset

Er de andre bedre?
Du kan ikke bare sige "Dårligt, vælg det ikke", du må komme med
alternativer.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-06-02 17:14

On Wed, 19 Jun 2002 21:02:42 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Moppe@post6.tele.dk> wrote:

>Du kan ikke bare sige "Dårligt, vælg det ikke", du må komme med
>alternativer.

Men med de alternativer han kan komme med, er der så andre der kan
sige, "Dårligt, vælg det ikke"

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-02 20:46

On Wed, 19 Jun 2002 20:45:53 +0200, "henrik" <henrik@hotmail.com>
wrote:

>TDC stinker uanset

Jo flere medarbejder et firma har, jo støre forskæld er der i den
service du kan opleve hos medarbejderne.
Jeg har været ude for en kundeservicemedarbejder der i bogstaveligste
forstand løb op og ned af trapper, for at tale med en teknikker, og så
tilbage til pinden for at give mig et svar, man kunne ligefram høre at
han var forpustet.
Jeg har også været ude for kundeservicemedarbejder ligeledes hos TDC
der har været så umulige at have med at gøre, at jeg truede med at
skifte udbyder, men det ville medføre en månede uden ADSL og alene det
holdt mig fra at skifte,,,

Så ja, TDC stinker noget så grufuldt, men Tiscali er bestemt ikke
beder, og det er CC heller ikke, du kan også finde grufulde ting at
sige om både Telia, og Tele2, og ligeså med alle andre

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-02 21:50

"henrik" <henrik@hotmail.com> wrote in message

> TDC stinker uanset

Hvorfor stinker TDC så meget, at du stadig er kunde hos dem da???

Jeg er nu udemærket tilfreds. Og så er det da Cool. At de modsat de andre
udbydere, vil dække hele Danmark. og ikke kun de centraler de kan tjene
penge på.

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 23:18

> [...]
>
> Jeg er nu udemærket tilfreds. Og så er det da Cool. At de modsat de andre
> udbydere, vil dække hele Danmark. og ikke kun de centraler de kan tjene

Luk lige her ik? De HAR jo monopol, selvom de siger de ikke har, Slut prut.
Deres skod router for 14kr, duer ikke. Deres service er pilråden! jeg ved
hvad jeg taler om så bare glem det!
De stinker langt langt væk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-06-02 23:32

On Thu, 20 Jun 2002 00:17:53 +0200, "henrik" <henrik@hotmail.com>
wrote:

>Deres skod router for 14kr, duer ikke. Deres service er pilråden! jeg ved
>hvad jeg taler om så bare glem det!

Godt at du skrev, at du ved hvad du snakker om. Jeg er træt af alle de
fjolser, der skriver en masse, uden at dokumentere det eller noget i
den stil.

Derfor er det rart at se gode eksempler på dokumentation og
kildereference. Fx "Jeg ved hvad jeg snakker om".

Næste gang, jeg snakker med TDC, så får de lige i flæsket, at jeg har
læst et indlæg via Internet i en nyhedsgruppe, hvor henrik@hotmail.com
siger, at han ved, hvad han snakker om.

Så ka' de løgnere lære det.

>De stinker langt langt væk

Tak, den vil jeg også bruge, når jeg snakker med dem næste gang. Er
det okay at jeg siger: "I stinker langt væk, det kan
henrik@hotmail.com selv lugte"?

--
- Peter Brodersen

Fra : rea721

Dato : 19-06-02 23:41

"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev

> De stinker langt langt væk

*Gaab*
Meget seriøst indlæg.

--
Rea721 AKA Leon Andrea rea721@fabel.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 23:45

"rea721" <rea721-svar-ikke-på-mail-på-indlæg-i-nyhedsgrupperne@pc.invalid>
wrote in message news:3d11088b$0$724$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "henrik" <henrik@hotmail.com> skrev

> *Gaab*
> Meget seriøst indlæg.
'
De stinker stadig, basta

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-02 07:02

henrik skriver:

> '
> De stinker stadig, basta

Nu kan jeg ikke lade være.

(Finder en høj stol, stiller den ud midt på vejen, kravler op på den,
holder hænderne tragformet foran munden og råber)

RØV !

Hvilket oversat betyder: JEg vil have min vilje uanset hvad !

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-02 08:36

henrik wrote:
> '
> De stinker stadig, basta

Har du et problem eller? Det ser ud til at du ikke rigtigt er kommet op
ad barnestolen endnu? jeg mindes da kun sådan et sprogbrug fra den tid
jeg var træner for et uopdragent miniputhold, men de holdt op med alt
det latterligt sprogbrug da de fandt ud af så kom de ikke til at
spille... Neverminde, vi har kontor 10m fra TDC's kontor/central i
Odense centrum, nermere bestemt Klingenberg 15 og jeg kan altså ikke
lugte noget.

Hvis jeg ikke husker helt galt, så har Bilka tilbud på Hugo Boss så kan
du jo sende dem en stak doe's så kunne det jo være at du slap af med dit
stank problem.

Det løser jo ikke dit problem eller tidligere problem med TDC at du
siger de stinker?! hvad får du ud af det? Den der er blevet vurderet
mest inkompetent efter dit indlæg er mere dig end det er TDC.

Og fordi du har haft en uheldig situation med TDC betyder det jo ikke at
deres produkter er noget lort og det samme med deres service, men bare
at lige det produkt og den service de har leveret til dig ikke var
tilfredsstillende for dit vedkommende.

René Madsen      ---   reneZZXQ@schultzconsult.com
Schultz Consult      ---   http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør   ---   tlf. 64 73 35 45

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-02 07:05

henrik skriver:

> Luk lige her ik? De HAR jo monopol, selvom de siger de ikke har, Slut prut.

Hvem siger det ?

> Deres skod router for 14kr, duer ikke.

Virker fint her !

> Deres service er pilråden! jeg ved hvad jeg taler
> om så bare glem det!

Hvorfra ved du det ? Giv os et eksempel !

> De stinker langt langt væk

Jeg bor kun ca 21 km fra deres hovedkontor på Olof Palmes Alle i Århus.
Jeg kan ikke lugte noget her. Har arbejdet ikke så langt derfa, der
lugtede det heller ikke af "Internetsvindlere" TM.

Kom med nogle facts - du gør dig selv til grin på den her måde.....

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-06-02 10:50

> [...]
prut.

> Deres skod router for 14kr, duer ikke. Deres service er pilråden! jeg ved

Nåh lille ven. Så vidt jeg husker er der klinex på tilbud i føtex. Hvis du
girm mig din adresse så skal jeg sende dig en kasse. Måske vil TDC gi dig en
nu hvor du har det så hårdt.

Mvh
Kasper

Fra : Steen

Dato : 22-06-02 11:40

Der er kun en løsning - som er udviklet i dette århundrede - Ikke i det
sidste Tele Danmark BB

Hilsen
Steen - citat - There can be only one -

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-06-02 23:46

Hej BB, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har på nuværende tidspunkt adsl hos cybercity, men skal flytte
> til et sted hvor de ikke har en central...

Tiscali er der formentlig heller ikke så. Men hvis de er, og du kører
med Ciscos 677'er, får du stort set det samme som hidtil. (Du kan
selvfølgelig også vælge en af de to større routere, hvis du har
specielle behov).

Jeg er brugt kombinationen i to år og er særdeles tilfreds.
Forbindelsen er yderst stabil (27. juni 2001 var sidst, der var nedetid
på min central). Og de har en newsserver, jeg kun har set nede én gang.
(Medmindre der har været annonceret noget på forhånd om, at dette eller
hint skal ændres, hvorfor der må påregnes måske op til både 3 og 4
minutters nedetid på news. Det vist sket en 2-3 gange

--
Hygge fra Århus - Rudi