MS Windows
briani 27239
Får SPAT af XP
Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-06-02 10:26

Jeg vil sikkert træde mange over tåen, når jeg siger at jeg ikke kan holde
XP ud.! Jo vist er det da fedt nok, men hold op jeg er træt af at det er så
pokkers tungt at have med at gøre. Hvad hjælper det i år 2006 at have en
5Ghz computer, når windows XX til den tid kræver lige så meget i ressourcer.
Sidder med min 2Ghz P4 med 512 mb apacer ram. Og synes XP kører så pokkers
tungt. Eller er det bare mig som er krævende, der vil have, at lige så snart
jeg trykker på fx explorer, outlook, så skal vinduet komme med det samme.
Det gør det kun i Windows 2000. Gider bare ikke installere 2000, det er
ligesom at gå lidt tilbage i tiden, og ikke bruge det nyeste.

Er jeg den eneste der følger det på samme måde.

Fra : // Overby

Dato : 19-06-02 10:28

> Er jeg den eneste der følger det på samme måde.

Øhh... jeg har det i hvert fald ikke på samme måde - både outlook og
explorer (google.com som startside) loader og er klar til brug på under 2
sek. Kører med en P4 1.6@2.0 Ghz med 256 mb DDR ram - så mon ikke det er din
installation den er gal med!

Daniel

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 19-06-02 10:31

Ja.

Ligeså snart jeg trykker på Outlook eller internet explorer så kommer det
frem, og det gælder samtlige andre programmer. Min pc cpu og ram er:

1,2 Ghz AMD Athlon
384 pc 133 ram

Mvh. Lars.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-06-02 10:33

Hmm..

Jeg tænkte mere på at hvis I genstarter maskinen. så der ikke ligger noget i
cache. Hvad gør den så.!! Jeg synes 2 sec er for lang tid *s* (måske er jeg
stresset)

/Jacob

Fra : Hagman

Dato : 19-06-02 10:43

Min PC kører perfekt med WinXP Pro - DK.
1 Ghz, 512 Ram (PC 133).
Ja, WinXP ER et tungt system, men med din PC, BURDE den kører MEGET bedre.
....det er uden tvivl din installation den er galt med.
Det KAN også være noget hardware.
Min PC køre langsommere i XP, hvis jeg sætter mit TV-kort i.
WinXP er det bedste. (Bare min mening). :)

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-06-02 10:48

Hmm... min installation kan ikke være meget anderledes.! Det blev
installeret for 3 dage siden

Penitum 4 2ghz
512 MB apacer ram
80 Gb Maxtor hdd 7200
Asus Geforce2 grafikkort 32 mb
IBM 10/100 netkort.
XP DK proff.

Fra : Matthiessen

Dato : 19-06-02 12:50

> Jeg synes 2 sec er for lang tid *s* (måske er jeg stresset)

min tager 8 sek. på min 500 mhz :D - så efter min mening er du stresset :)

Fra : Brizz

Dato : 19-06-02 11:28

> Ligeså snart jeg trykker på Outlook eller internet explorer så kommer det
> frem, og det gælder samtlige andre programmer. Min pc cpu og ram er:
>
> 1,2 Ghz AMD Athlon
> 384 pc 133 ram

Har en XP 1800 og 256 DDR ram 2100.
Har samme problem som jakob med at den er satans langsom og der er altså
mere end 2 sec.
Opgraderede fra W2K til XP kan det have noget at sige og vil det være bedre
at lave en ren installation?
Brian

Fra : Hagman

Dato : 19-06-02 11:42

> [...]
> mere end 2 sec.
> Opgraderede fra W2K til XP kan det have noget at sige og vil det være

En ren installation af et styresystem anbefales altid !

Fra : Brizz

Dato : 19-06-02 11:58

> bedre
> >

> En ren installation af et styresystem anbefales altid !

Ja men tror du det kan gøre så meget?

Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-06-02 12:13

Ved det ikke, men tror den beholder noget af det gamle w2k på en eller anden
måde, jeg kunne ALDRIG finde på et lave en opgradering...

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 19-06-02 12:12

Min er en opgradering og det kører super.

Mvh. Lars.

Fra : zazdk

Dato : 25-06-02 06:18

lhjljk

Fra : zazdk

Dato : 25-06-02 06:23

"zazdk" <zazdk@claranews.co.uk> skrev i en meddelelse
> lhjljk

Fejl. jeg undskylder

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-02 12:50

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]

> ligesom at gå lidt tilbage i tiden, og ikke bruge det nyeste.
>
> Er jeg den eneste der følger det på samme måde.

Xp er da det fedeste system til dato! Har du overhovedet snuset rundt på
nettet og set efter forskellige tips og tricks til at optimere det?
Problemet er at XP har nogle lidt underlige default indstillinger, som mange
syntes virker langsomt. F.eks syntes jeg at startmenuen var virkelig sløv, i
starten. Men det var fordi at jeg havde sat "Show shadows under menus" til,
og mit daværende grafikkort ikke lige kunne dette stunt fra hoften. Sådanne
småting skal man selv eksperimentere lidt med. Det kommer an på grafikkort,
opdaterede drivere/bios osv osv.

Der er mange der tror at bare man køber den allersmarteste nyeste computer,
så kører alt perfekt og upåklageligt, hvilket er langt fra sandheden. Det er
virkelig tåbeligt at investere en masse penge i en 3000mhz computer når det
er en 2hz klovn der skal betjene den. ;)

Jeg håber du kan se det morsomme i ovenstående, ellers se bort fra det. Det
var ment som sjov, ikke at kalde dig eller andre en klovn.

Kort sagt.. Xp skal trimmes til dine behov, ligesom win2000, winme, win98m
win95, win3.11, linux, OS2, UNIX ... osv osv osv

Gå du bare på jagt... og held og lykke med det.
(der er en del læsning.. men det er det værd!!)

Tweak-Xp
http://www.totalidea.de/

Yderligere er der er hav af oplysninger til at optimiere din win-xp her:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/

Nå ja.. der er også
http://www.windowsxp.nu/

Fra : Søren Friis

Dato : 19-06-02 21:47

> Det er virkelig tåbeligt at investere en masse penge i en 3000mhz computer
når det
> er en 2hz klovn der skal betjene den. ;)

Lol!!!

/SF

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-06-02 17:17

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
> Det gør det kun i Windows 2000. Gider bare ikke installere 2000, det er
> ligesom at gå lidt tilbage i tiden, og ikke bruge det nyeste.

Hvad er der i vejen med ikke at bruge det nyeste, når det nu virker
tilfredsstillende?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 19-06-02 21:27

Jeg er helt enig med dig!

Det er li'som at folk bare SKAL opgradere - fordi der er kommet noget nyt!

Folk der vil have det lidt mere stabilt end Windows 98 - vil blive glad for
2000 eller XP...

men jeg kender sågar en PC-bruger, som stadig er glad for Windows 3.1.

Hun kan lige køre Explorer 4.0 på den... men der kan man tale om at det
kører sløvt!

Kapløbet mellem hastigheder og operativsystem vil altid eksistere.

Tæmk hvis man kører Windows 3.1 på en 2 Ghz !!!!

Hilsen
Carsten
cajuth@mail.dk

Fra : Hans

Dato : 19-06-02 22:10

"_ carsten thomsen" <cajuth@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tæmk hvis man kører Windows 3.1 på en 2 Ghz !!!!

Error: Divide overflow...

mvh
Hans

Fra : Martin K

Dato : 19-06-02 22:09

_ carsten thomsen wrote:
> [...]
> nyt!
>
> Folk der vil have det lidt mere stabilt end Windows 98 - vil blive

Jeg kører med Win2000 på min primære PC, som består af følgende:
- AMD Athlon XP 1700+
- Asus A7A266-E mobo
- 512 DDR PC2100 (Kingston)
- Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR
- Seagate Cuda
- plus det løse....

Jeg synes stadig at Win2000 er klart det mest overlegne styresystem - til
gengæld er det tweaket til det yderste. Det fungerer altid stabilt og
hurtigt. Det kan spille alle de spil jeg gider at spille (og det er ikke
få). Jeg kunne ikke drømme om at lægge et nyt styresystem på indenfor det
første års tid.... Blot min holdning!

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-06-02 23:56

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
> Jeg synes stadig at Win2000 er klart det mest overlegne styresystem - til

I hvertfald af dem MS har lavet...
Jeg synes også rimeligt om det - Og jeg er Windows-modstander.

> gengæld er det tweaket til det yderste. Det fungerer altid stabilt og

Min 2000 installation er ikke tweaket ret meget. Jeg har pillet lidt i
pagefile-forbruget, men ellers ikke (jo brugerfladen har fået et par nøk,
men det er mest i et forsøg på at opveje manglen af WPS)

> få). Jeg kunne ikke drømme om at lægge et nyt styresystem på indenfor det
> første års tid.... Blot min holdning!

Ingen ny Windows til mig de første par år...

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-02 21:50

_ carsten thomsen wrote:
> Kapløbet mellem hastigheder og operativsystem vil altid eksistere.
>
> Tæmk hvis man kører Windows 3.1 på en 2 Ghz !!!!

Man kan ikke få lov til at installere, men hvis du installere på en
ældre maskine og så smider det over på den anden maskine bag efter, så
skal du se et system der booter med lysets hastighed...

Har lavet en installation på en 486'er og kopieret den over på en 600Mhz
og lavet et ram drev (for optimal hastighed, som om det ikke kørte
hurtigt nok *Gg*) og så når maskinen starter smider den det hele op i
ram'en og så booter den... 2-3 sec og så er du kørende... har aldrig
nogen siden oplevet noget ligenden, det er vildt sjovt at lege med pga.
hastigheden, men man kan ikke bruge det til noget... neards only area... LOL

Det samme gør sig gældende med OS/2 Warp 3... der er fart over fæltet
når man køre et system som er designet til 1-200Mhz på en 2.2Ghz maskine...

René Madsen      ---   reneZZXQ@schultzconsult.com
Schultz Consult      ---   http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør   ---   tlf. 64 73 35 45

Fra : ~~Wing~~

Dato : 22-06-02 06:14

> [...]

> ligesom at gå lidt tilbage i tiden, og ikke bruge det nyeste.

> Er jeg den eneste der følger det på samme måde.

Det kan jeg kun give dig helt ret i jeg kører med en xp 1800, hvor jeg
selvfølgelig også skulle prøve en install med Win Xp Pro, jeg havde den på
min puter i ca. 2 måneder, hvorefter at jeg gik tilbage til min win 98 se
som jeg ikke har planer om at skifte ud med noget andet system. At jeg skal
benytte mig af et gammelt styresystem som 98 se har jeg ikke nogen
problemmer med når nu det opfylder de krav jeg har til en pc. Jeg vil sige
at jeg bruger Win Xp på min pc på arbejde og der er min opfattelse ligeledes
at det er et tungt system at benytte ikke mindst i netværk.

En af grrundene til at jeg kører med Win 98 se er at jeg kan bruge Explorer
version 5.01 og det er langt den hurtigste browser på nettet. når man som
jeg vil bruge microsofts integrerede browser i windows.

Så herfra uden "sarkasme" Bedre held næste gang Bill Gates

Mvh René

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-06-02 20:17

On Wed, 19 Jun 2002 11:26:03 +0200, "Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Det gør det kun i Windows 2000. Gider bare ikke installere 2000, det er
>ligesom at gå lidt tilbage i tiden, og ikke bruge det nyeste.

Har du prøvet at slå system restore fra. Det sløver virkeligt
systemet.
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL
og opsætning af CISCO router.