Kalk
Fra : Brizz

Dato : 19-06-02 09:31

Har lige kvajet mig! ja selverkendelse kan være en god ting engang imellem.
Men i min iver efter at få mit nye 325l op at køre har jeg ikke fået skyllet
mit faxekalk grus som jeg har i bunden. Vandet er helt hvidt og har været
det i lidt over 1 døgn. Da jeg så lige ville plante lidt i bunden blev der
jo hvidt over det hele igen. Er det egentlig skadeligt for fiskene (malawi)
? de går jo også i bunden engang imellem jo? og er der nogen tricks til at
få renset lidt ud i alt det kalk der svæver rundt?
eller er det bare bad luck og må støvsuges op med tiden?
Mvh. Brian

Fra : Brizz

Dato : 19-06-02 13:13

"Brizz" <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få renset lidt ud i alt det kalk der svæver rundt?
> eller er det bare bad luck og må støvsuges op med tiden?

Hmm det blev ved med at være hvidt og endnu værre da jeg skulle plante så nu
tømmer jeg det sq og skyller gruset for overskydende kalk
Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-06-02 15:40

Brizz <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ry_P8.1101$va.197718@news000.worldonline.dk...

> Hmm det blev ved med at være hvidt og endnu værre da jeg skulle plante så
nu
> tømmer jeg det sq og skyller gruset for overskydende kalk

Det er selvfølgelig en mulighed, om end overflødig!
Med tiden vil den kalk der er i vandet binde sig med den løse kalk som du
hvivler op nu.

Carsten

Fra : Rapper

Dato : 20-07-02 15:32

[snip]

Sjovt - jeg lavede præcist samme bummert for en uges tid siden da jeg havde
købt nyt grus (stenene var våde da jeg åbnede posen, så jeg regnede med at
de var vasket, men nej...).

Jeg hev bare svineriet op i en spand og rensede det.

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com