MS Windows
briani 27239
msconfig i win2k
Fra : Karen

Dato : 19-06-02 09:36

Hej,
Findes der noget i Win2K der har samme funktion som msconfig i win9x?
Det jeg gerne vil se er hvad computeren starter op med automatisk, og
som ikke ses under "start" i genveje

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 19-06-02 10:13

On Wed, 19 Jun 2002 10:35:56 +0200, Karen <cowboyhat@sol.dk> wrote:

>Findes der noget i Win2K der har samme funktion som msconfig i win9x?

Nej. Men man kan tage msconfig.exe fra en Windows XP. Den virker fint
på W2K.
--
Per K. Nielsen

Fra : arc@na

Dato : 19-06-02 17:02

Per K. Nielsen <pnielsen@image.dk> wrote in

> Nej. Men man kan tage msconfig.exe fra en Windows XP. Den virker
> fint på W2K.

Fortæl lige min Win2000Pro det - hvis jeg start->kør->msconfig, så
starter (TADAAA) msconfig.

arc@na

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 19-06-02 17:14

On 19 Jun 2002 16:01:43 GMT, "arc@na" <always@device.null.gov> wrote:

>Fortæl lige min Win2000Pro det - hvis jeg start->kør->msconfig, så
>starter (TADAAA) msconfig.

Hvad er filversionen?
--
Per K. Nielsen

Fra : arc@na

Dato : 01-07-02 19:28

On on 19 jun 2002 06:13:44p, Per K. Nielsen <pnielsen@image.dk>
wrote in news:tcb1hu0qu6k37ktd5qg9clq0u6enpb121d@4ax.com:

> Hvad er filversionen?

Den, som følger med Win2000Pro. Vi taler 100% ren install med
forudgående FDISK.

arc@na

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-07-02 21:09

On Mon, 1 Jul 2002 18:28:21 +0000 (UTC), "arc@na"
<always@device.null.gov> wrote:

>Den, som følger med Win2000Pro. Vi taler 100% ren install med
>forudgående FDISK.

Det er ikke rigtigt et brugbart svar.

Find filen på disken.
Højreklik på den og vælg egenskaber/properties.
Klik på versionsfanebladet og fortæl hvad der står under "Value" når
du vælger "File Version" under "Item".
--
Per K. Nielsen

Fra : arc@na

Dato : 10-07-02 15:34

On ma 01 jul 2002 10:08:51p, Per K. Nielsen
<pknNOSPAM@pknielsen.dk> wrote in

> Klik på versionsfanebladet og fortæl hvad der står under "Value"
> når du vælger "File Version" under "Item".

5.1.2499.0

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 01-07-02 19:44

arc@na skrev:

> Den, som følger med Win2000Pro. Vi taler 100% ren install med
> forudgående FDISK.

Jeg kører Win2000 Pro DK og har ikke Msconfig. I starten brugte jeg
den fra Win98 og nu bruger jeg den fra WinXP.

Du tror ikke det er en betaversion af Win2000 du sidder med?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 14:46

Karen skrev:

> Findes der noget i Win2K der har samme funktion som msconfig i win9x?
> Det jeg gerne vil se er hvad computeren starter op med automatisk, og
> som ikke ses under "start" i genveje

Det bedste ville være at bruge msconfig fra WinXP som Per nævner,
men msconfig fra Win9x kan faktisk også sagtens bruges på Win2000.
Jeg brugte den i lang tid indtil WinXP kom på gaden. Du skal blot
ignorere de 3-4 fejlmeddelelser der kommer i starten når du starter
msconfig til Win9x under Win2000. Det er blot meddelelser om at den
ikke kan finde config.sys, autoexec.bat osv. men når disse
fejlmeddelelser er annulleret, virker det lige så godt som på Win9x.
Du kan i hvert tilfælde sagtens bruge det til at slå programmer til
og fra med.

Madsen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-06-02 18:28

Karen <cowboyhat@sol.dk> skrev....

> Findes der noget i Win2K der har samme funktion som msconfig i
> win9x?

I nogle af W2K beta udgaverne var der en msconfig, som virker fint.
Du kan hente den her:

http://oldhoj.dk/msconfig.exe

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ: