Hej
Jeg har nu snakket med en meget flink dame fra Telekæden.
Hun sagde at hun ville se på min telefon imorgen og så sende mig en helt ny
hvis den er defekt.
Så der er en happy ending til historien alligevel
Tak for hjælpen
Mvh Anders
> Jeg ved det ikke, da jeg ikke er supermeget inde i reglerne. Det eneste
jeg
> ved mht. den formodningsregel er at den siger at det første halve år går
man
> ud fra at fejlen har været der fra starten og det er derfor op til
> forhandleren at bevise et misbrug af varen hvis han vil have kunden til
selv
> at betale. Tidligere var det omvendt.
>
> Prøv at spørge en gang i news:dk.videnskab.jura, der ved de helt sikkert
en
> hel masse mere end jeg gør om det. Held og lykke med at få en ny fon :)
>
> Devast8or
>
> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)
>
>
>
> Andrew <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message
> news:3d1077f0$0$27643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Hvis en vare er defekt ved levering, har jeg så RET til at få en HELT
ny,
> > eller skal jeg spise mig af med at den defekte repareres og så får jeg
> dén?
> >
> > Jeg vil selvfølgelig helst have en helt ny, men har jeg retten til at
> > forlange det?
> >
> >
>
>