/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Bittert! [defekt T65 ved ankomst]
Fra : Andrew


Dato : 19-06-02 09:09

Hej

Jeg fik min T65 ind ad døren er i går.

Da jeg tager den ud ser den ved første øjekast helt fin ud, men kiggede jeg
nærmere på den var det som om at den havde fået et slag.

SIMkort-slæden i toppen sad skævt og vakkelvornt ned i mobilen og i profil
så den anderledes ud fra hver side man så fra.

Det er simpeltyhen træls at få en defekt telefon ind ad døren!

Jeg har nu sendt den til reparation, det værste er bare at Telekæden jo
garanteret beskylder MIG for at have tabt den. Jeg kan jo ikke bevise at den
var defekt da den kom ind ad døren!

De HAR bare at sende mig en ny, jeg synes sgu det er for ring!

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."
--
,



 
 
Devast8or (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-06-02 12:46

Jamen det er jo det den nye formodningsregel er til. Det første halve år er
det forhandleren der skal bevise at du ikke har behandlet varen rigtigt, og
ikke omvendt. Hvis jeg var dig ville jeg nok brokke mig hvis ikke der kommer
en ny fon.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Andrew <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message
news:3d103c1f$0$71645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>
> Jeg har nu sendt den til reparation, det værste er bare at Telekæden jo
> garanteret beskylder MIG for at have tabt den. Jeg kan jo ikke bevise at
den
> var defekt da den kom ind ad døren!
>




Andrew (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 19-06-02 13:04

> Jamen det er jo det den nye formodningsregel er til. Det første halve år
er
> det forhandleren der skal bevise at du ikke har behandlet varen rigtigt,
og
> ikke omvendt. Hvis jeg var dig ville jeg nok brokke mig hvis ikke der
kommer
> en ny fon.

Hej

Jeg har sendt den til reperation som de sagde jeg skulle. Men jeg overvejer
IKKE at tage imod den når/hvis den kommer tilbage derfra. Jeg tror at den
har været brugt før. Da jeg prøvede at tage simkort-slæden ud tændte
telefonen nemlig, og så så jeg at batteriet var halvt opladt ifølge
displayet.

Noget der taler imod min teori om at den skulle have været brugt før er at
der var det dersens klistermærke over display-glasset...

I og med at jeg får en telefon leveret der er defekt, så BURDE jeg få en
HELT ny ISTEDET for at de reparere den og så jeg får en halv-defekt telefon.

Det er jo ikke MIN skyld at den var defekt ved levering!
Desuden: Hvor sandsynligt er det lige at en telefon kommer ud af Ericsson
fabrikken defekt samlet?

Denne telefon jeg har fået KAN da kun have været ÅBNET før jeg fik den.

Mvh Anders



> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)
>
>
>
> Andrew <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message
> news:3d103c1f$0$71645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Jeg har nu sendt den til reparation, det værste er bare at Telekæden jo
> > garanteret beskylder MIG for at have tabt den. Jeg kan jo ikke bevise at
> den
> > var defekt da den kom ind ad døren!
> >
>
>
>



Andrew (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 19-06-02 13:25

> Jamen det er jo det den nye formodningsregel er til. Det første halve år
er
> det forhandleren der skal bevise at du ikke har behandlet varen rigtigt,
og
> ikke omvendt. Hvis jeg var dig ville jeg nok brokke mig hvis ikke der
kommer
> en ny fon.
>
> Devast8or

Hvis en vare er defekt ved levering, har jeg så RET til at få en HELT ny,
eller skal jeg spise mig af med at den defekte repareres og så får jeg dén?

Jeg vil selvfølgelig helst have en helt ny, men har jeg retten til at
forlange det?



Devast8or (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-06-02 13:41

Jeg ved det ikke, da jeg ikke er supermeget inde i reglerne. Det eneste jeg
ved mht. den formodningsregel er at den siger at det første halve år går man
ud fra at fejlen har været der fra starten og det er derfor op til
forhandleren at bevise et misbrug af varen hvis han vil have kunden til selv
at betale. Tidligere var det omvendt.

Prøv at spørge en gang i news:dk.videnskab.jura, der ved de helt sikkert en
hel masse mere end jeg gør om det. Held og lykke med at få en ny fon :)

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Andrew <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message
news:3d1077f0$0$27643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>
> Hvis en vare er defekt ved levering, har jeg så RET til at få en HELT ny,
> eller skal jeg spise mig af med at den defekte repareres og så får jeg
dén?
>
> Jeg vil selvfølgelig helst have en helt ny, men har jeg retten til at
> forlange det?
>
>



Andrew (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 19-06-02 13:49

Hej

Jeg har nu snakket med en meget flink dame fra Telekæden.
Hun sagde at hun ville se på min telefon imorgen og så sende mig en helt ny
hvis den er defekt.

Så der er en happy ending til historien alligevel

Tak for hjælpen

Mvh Anders


> Jeg ved det ikke, da jeg ikke er supermeget inde i reglerne. Det eneste
jeg
> ved mht. den formodningsregel er at den siger at det første halve år går
man
> ud fra at fejlen har været der fra starten og det er derfor op til
> forhandleren at bevise et misbrug af varen hvis han vil have kunden til
selv
> at betale. Tidligere var det omvendt.
>
> Prøv at spørge en gang i news:dk.videnskab.jura, der ved de helt sikkert
en
> hel masse mere end jeg gør om det. Held og lykke med at få en ny fon :)
>
> Devast8or
>
> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)
>
>
>
> Andrew <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message
> news:3d1077f0$0$27643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Hvis en vare er defekt ved levering, har jeg så RET til at få en HELT
ny,
> > eller skal jeg spise mig af med at den defekte repareres og så får jeg
> dén?
> >
> > Jeg vil selvfølgelig helst have en helt ny, men har jeg retten til at
> > forlange det?
> >
> >
>
>



Devast8or (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-06-02 14:25

Cool, tillykke med det.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Andrew <andvalenREMOVE@post.tele.dk> wrote in message
news:3d107dc1$0$27625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har nu snakket med en meget flink dame fra Telekæden.
> Hun sagde at hun ville se på min telefon imorgen og så sende mig en helt
ny
> hvis den er defekt.
>
> Så der er en happy ending til historien alligevel
>
> Tak for hjælpen
>
> Mvh Anders
>
>




Bachelor (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Bachelor


Dato : 19-06-02 23:10


"Devast8or" <No@no.no> skrev i en meddelelse news:z9_P8.62693$N46.2099311@news010.worldonline.dk...
> Jamen det er jo det den nye formodningsregel er til.

Nej, ikke til en vare der er fysisk ødelagt eller mishandlet.


Devast8or (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-06-02 23:29

I det nyeste nummer af Tænk+Test er det forklaret noget i stil med at den
nye formodningsregel gør at man i det første halve år efter købet går ud fra
at enhver fejl/mangel ved varen allerede fandtes på varen ved
købstidspunktet og det derfor er forhandlerens bevisbyrde og ikke kundens
som tidligere. Det er muligt at min tidligere post kunne opfattes anderledes
men det var det jeg mente.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Bachelor <not.working@nospam.net> wrote in message
news:aeqvgk$1lrp$2@news.cybercity.dk...
>
> "Devast8or" <No@no.no> skrev i en meddelelse
news:z9_P8.62693$N46.2099311@news010.worldonline.dk...
> > [ formodningsregel ]
>
> Nej, ikke til en vare der er fysisk ødelagt eller mishandlet.
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste