Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af digitalbilleder
Fra : rondo

Dato : 18-06-02 20:56

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor man kan få sine digitalbilleder
fremkaldt, og hvad det koster sammenlignet med almindelige billeder? Er det
muligt at få dem fremkaldt over nettet og hvordan foregår dette evt., eller
skal man brænde dem på en cd og aflevere dem hos en fotohandler?

rondo
__________________________
I'm the captain on this ship......
and I have my wife's permission to say so

Fra : Gjøl

Dato : 18-06-02 20:58

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> skal man brænde dem på en cd og aflevere dem hos en fotohandler?

Man kan vist ikke kalde det fremkaldelse, men udprintning, så har jeg
hørt at Merlin gør det rimeligt billigt PT.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-02 21:09

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev :
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor man kan få sine digitalbilleder
> fremkaldt,

Politiken har lavet en artikelrække om foto og tilbyder desuden online
fotoalbum og bestilling af kopier. Kopierne kan betales med kreditkort
og leveres med posten.

Umiddelbart ser det fornuftigt og funktionelt ud.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : itgrafen

Dato : 18-06-02 22:17

"rondo" skrev d. 18-06-02 20:56 dette indlæg :
> [...]
> __________________________
> I'm the captain on this ship......
> and I have my wife's permission to say so

Hej rondo

der er mange måder at få sine digitale billeder fremkaldt på.
mange fotohandlere har en servicestation i butikken som du bare kan
sætte dit smartmedie, flashkort, diskette eller cd i.
der vil så gå et par dage og du kan hente dine billeder, ganske som hvis
det havde været en almindelig film.
hos andre fotohandlere kan de klare time til time fremkaldelsen via eget
laboratorie, blandt andre Japan foto i Aalborg.
og så er der det løsnings forslag som jeg selv vælger, fordi jeg ved at
det giver en super kvalitet.
jeg brænder en cd og sender den til Stuer Foto, i struer. De har et
fantastisk godt lab og prisen pr billede er 3,95 derud over kommer
starten som er på ca. 25,-
altså nogenlunde samme pris som hvis det havde været en negativfilm.

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Hansen

Dato : 18-06-02 22:50

Hvad med kvaliteten? Såsom holdbarhed, skarphed, farver mv.

Jeg mener at have læst en test af diverse fotohandlere samt printere i et
computerblad, hvor koklusionen var at det både var billigere og bedre at
købe en farveprinter selv til omkring 3-4.000 kr.

Jakob

Fra : itgrafen

Dato : 18-06-02 23:38

> [...]
> __________________________
> I'm the captain on this ship......
> and I have my wife's permission to say so

Her gælder det som alle andre steder i livet, noget er godt og andet er
dårligt.
Struer Foto er godt.
Jeg har oplevet svingende kvalitet hos andre. Men jeg ved også at det
kræver en del viden at kunne
printe gode billeder på hjemmeprinteren og papiret er dyrt hvis du vil
have en ordenlig kvalitet, som kan
holde lige så længe som fotohandlerens fremkaldelser.
Så det må være målet der afgør hvilken løsning du vælger. Jeg bruger
selv begge løsninger efter behov.
venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : itgrafen

Dato : 19-06-02 09:46

svar til kommentaren om at alle fotohandlere har samme lab:

egentligt svarer det til at du skriver at alle fotografer har samme
kamera, eller alle tømrere har ens hammer.
- det er ikke rigtigt, der findes et hav af forskellige lab's hos
fotohandlere og storlabs.
der er temmelig stor forskel på hvad de kan hver især - men i sidste
ende handler det lige så meget om hvem
der står og bruger værktøjet.
et fotolab er et værktøj med mange muligheder - ligesom en hammer er for
en tømrer.
- så selv hos dem der har ens lab, kan der være forskel på dygtighed og
smag - nogle kan bedre lide at fremkalde billeder varme og nogle kolde -
og nogle regner med at det hele kører af sig selv.

gælder som med alt andet, en hver kan købe en hammer, der er nogle der
kan bygge huse.
venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Futte

Dato : 19-06-02 14:55

> [...]
eller
> skal man brænde dem på en cd og aflevere dem hos en fotohandler?

Jeg har prøver både Merlin og Bilka. Priserne ender næsten samme sted men
bilkas kvalitet er bedre. Begge steder er der bestilt via nettet og afhentet
og betalt i butikken. Hos Bilka bestilte jeg flere forskellige størrelser
med et imponerende resultat. Jeg bruger Bilka i fremtiden, og........ jeg er
ikke ansat i Bilka.

Hilsen
Jørgen
Nikon Coolpix 880 + et par analoge bl.a F1

---

Fra : jensen

Dato : 21-06-02 10:15

"Futte" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> [...]
> med et imponerende resultat. Jeg bruger Bilka i fremtiden, og........ jeg

laver du dem om til jpg , før du ind sender dem eller hvad gør du , jeg er
ny indefor Digital .

jensen
sony DSC-S85 + sony DSC-F707 + Canon EOS1000F

Fra : Esben Husted Kjær

Dato : 20-06-02 19:50

Hej

De fleste fotohandler tilbyder fremkaldelse af digitale billeder men Merlin,
Bilka med mere tilbyder servicen over nettet pris mellem 2-3 pr. stk.

MVH. Esben