Zywall 1
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 18-06-02 17:57

Hej

Jeg overvejer at anskaffe ovenstående, men

1. Kan jeg bruge ICQ, Messenger og netværksspil hvis jeg anskaffer den?

2. Kan den håndtere, at man foruden sin normale pc opretter en web- og
mailserver på netværket?

Fra : ..::jmj::..

Dato : 19-06-02 05:50

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. Kan jeg bruge ICQ, Messenger og netværksspil hvis jeg anskaffer den?
>
> 2. Kan den håndtere, at man foruden sin normale pc opretter en web- og

Har en ZyWall 10, så jeg ved ikke meget om 1'eren.
Men her bruger ungerne ICQ, jeg hoster 2 game-servere og 1 FTP-server... så
jeg synes ikke der er så mange begræsninger. Man skal blot "skrue" lidt i
den for at få det til

...::jmj::..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-02 10:25

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> crashed Echelon writing

> Har en ZyWall 10, så jeg ved ikke meget om 1'eren.

10'eren er samme som 1'eren, som er samme som 100'eren, forskellen ligger i
antallet af VPN tunneler den kan have samtidigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : MJ

Dato : 19-06-02 11:30

Bjarke Andersen wrote:
> 10'eren er samme som 1'eren, som er samme som 100'eren, forskellen
> ligger i antallet af VPN tunneler den kan have samtidigt.

Der er dog forskel i måden som man kan konfigurere dem på, bl.a. kan men
ikke bruge telnet på zywall 1 - så vidt jeg ved.

På 10'eren kan man få adgang til flere funktioner ved at bruge telnet, end
man kan med web-interfacet.

--
MJ

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-06-02 16:04

> Der er dog forskel i måden som man kan konfigurere dem på, bl.a. kan men
> ikke bruge telnet på zywall 1 - så vidt jeg ved.

Afaik så kan man godt, men '1'eren har ikke en seriel "terminalforbindelse"

/A

Fra : Svend

Dato : 20-06-02 18:58

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:aesqjr$43n$1@sunsite.dk...

> Afaik så kan man godt, men '1'eren har ikke en seriel
"terminalforbindelse"

Og at du kommer i cli mode, hvis du telnetter til en zywall 1.

--
Svend

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-02 10:23

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> crashed Echelon writing

> 1. Kan jeg bruge ICQ, Messenger og netværksspil hvis jeg anskaffer den?

Ja

> 2. Kan den håndtere, at man foruden sin normale pc opretter en web- og
> mailserver på netværket?

Ja

--
Bjarke Andersen