neutralisering af udekatte
Fra : Pia

Dato : 18-06-02 13:10

Når vi flytter vil jeg gerne have de 3 gårdmisser neutraliseret så hurtigt
som muligt. Jeg kan sagtens se mig selv glemme en p-pille midt i alt rodet!
Hvis ikke de nuværende ejere gør det før mig...

Men så læser jeg jo her på denne dyrlæge site, at de skal være inde mindst 1
uge bagefter - og hvordan gør man så lige det med 3 katte der aldrig har
været inde/brugt en bakke samt 45 kg hanhund som stadig ikke helt ved om de
er byttedyr eller dæmoner? Hvad gør kattens værn med de misser de fanger og
genudsætter?

De 2 af dem er hunner, så de skal muligvis også have krave på, hannen heler
nok hurtigt.

Kan jeg gøre en hesteboks ren nok til at de kan være der, eller er hele
stalden ok? Eller er jeg nødt til at sende dem i pension? De har det fint
med hinanden alle 3 og sover i bunke om natten.

:Pia

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-06-02 12:12

Hej Pia,

det lyder som en rigtig god ide at få neutraliseret mitterne.

> [...]
har
> været inde/brugt en bakke samt 45 kg hanhund som stadig ikke helt ved

Tjah... "inde" i en uge betyder set fra mit synspunkt, at katten dels
har svært ved at forsvare sig mod andre katte hvis den har ondt, dels at
der skal holdes øje med at såret ikke går op, og at der ikke kommer alt
muligt mystisk skidt i operationssåret. Og når de aldrig har været inde
eller brugt bakke så er det nok en skidt ide at lukke dem ind i huset!

> De 2 af dem er hunner, så de skal muligvis også have krave på, hannen
heler
> nok hurtigt.

Specielt hvis de har krave på har de ikke en chance hvis de bliver
lukket ud.

> [...]
fint
> med hinanden alle 3 og sover i bunke om natten.

Jeg synes det vil være voldsomt at sende dem i pension - når de nu ikke
er vant til at være inde osv., og de måske er lidt sløje efter
operationen. Hvis de kan være inde i stalden uden at blive møgbeskidte
osv. og uden at der kommer andre katte, så tror jeg det er helt OK. Sørg
for at de hat steder at sove og så kan du jo allerede nu begynde lidt
"bakketræning" ved at sætte et par opvaskebaljer (eller kattebakker) med
kattegrus derud. De vil sikkert foretrække at bruge bakkerne når de har
fundet ud af at gruset er godt at grave i. Og så bør du selvfølgelig
holde øje med dem når bedøvelsen begynder at slippe så de ikke kommer i
problemer...

Held og lykke med projektet!

/Pernille

Fra : Pia

Dato : 19-06-02 12:14

NATURLIGVIS vil jeg holde øje med dem og sørge for de har det, de skal
bruge. Jeg var mest bekymret for bakterier osv.

Der kommer hverken til at være heste eller andre dyr i stalden imens. Om jeg
så skal købe hængekøjer til dem eller bygge en halmhule med tæpper, skal de
selvfølgelig have et behageligt ophold!

:Pia

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-06-02 12:31

> Om jeg
> så skal købe hængekøjer til dem eller bygge en halmhule med tæpper,
skal de
> selvfølgelig have et behageligt ophold!

LOL Pia - ingen tvivl om at de katte vil sætte stor pris på at du
flytter ind hos dem!! *G*

Altså når nu de er udekatte så er deres "system" jo nok vant til flere
baktusser end hvis de var forkælede indemisser...tror jeg nok Og
hvis ikke de ligefrem plejer at rulle sig i tilgængelige hestepærer
eller andet "guf" så tror jeg altså ikke at de gør det bare fordi de er
blevet neutraliseret *grine*. Hvis de har noget rimelig rent at ligge på
(tæpper, håndklæder eller hvad du nu ellers finder på) kan jeg ikke
umiddelbart se at der skulle blive nogen problemer.

/Pernille

Fra : Pia

Dato : 19-06-02 12:45

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message news:ESZP8.1086Hvis
de har noget rimelig rent at ligge på
> (tæpper, håndklæder eller hvad du nu ellers finder på) kan jeg ikke
> umiddelbart se at der skulle blive nogen problemer.

glimrende. Jeg synes ikke jeg vil udsætte mit nymalede/-indrettede hus for
dem... eller kattene for Max Bulderbasse mens de er sløje.

Hvis nogen kender gode dyrlæger (hund/kat) på Sydsjælland (Fuglebjerg, Sorø,
Slagelse, Skælskør, Næstved), så råb endelig højt.

:Pia