Lysavis i opadgående retning
Fra : Torben Olsen

Dato : 11-02-01 17:16

Hej NG.

Jeg er forholdsvis rookie på det her område, men er det muligt for mig, at
lave en lysavis hvor teksten går mod nord. Ligesom skuespillerne efter en
film.

/Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-01 21:55

Sun, 11 Feb 2001 17:16:05 +0100, skrev "Torben Olsen" <to@it.dk>:

>Jeg er forholdsvis rookie på det her område, men er det muligt for mig, at
>lave en lysavis hvor teksten går mod nord. Ligesom skuespillerne efter en
>film.

Jeg går ud fra du du mener ruller op mod toppen af skærmen.

I FP 98 laver du en normal lysavis og går i HTMLvisning og tilføjer
direction="up", så den kommer til at se sådan ud:

Tekst Tekst</marquee></p>

Du kan også bruge down, hvis den skal køre ned i bunden i stedet for.

Laves formentlig på samme måde i FP 2000.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Torben Olsen

Dato : 12-02-01 12:36

Hej,

Tak for din response.

Det er ikke muligt i FP2000. Desværre...!!!

Koden ser helt anderledes ud.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-01 18:59

Mon, 12 Feb 2001 12:35:39 +0100, skrev "Torben Olsen" <to@it.dk>:

>Det er ikke muligt i FP2000. Desværre...!!!

Kan du ikke sende koden, så skulle det vel nok kunne lade sig gøre at
fixe den, men ellers kan du jo bare manuelt sætte den ind under
Insert HTML code eller i HTML mode.

>Koden ser helt anderledes ud.

Det må være begrænset, hvor meget anderledes den kan se ud, men lad
mig se den.

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.12.2001

Fra : Torben Olsen

Dato : 12-02-01 23:19

Hej igen.

Mange tak for hjælpen.

Jeg har prøvet at sætte din kode ind, men det hjalp heller ikke.

Koden for en alm. lysavis er følgende:

<marquee>Tekst tekst test test</marquee>

/Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-01 03:07

Mon, 12 Feb 2001 23:19:14 +0100, skrev "Torben Olsen" <to@it.dk>:

><marquee>Tekst tekst test test</marquee>

Og laver du den så om til:
direction="up"

<marquee direction="up" >Tekst tekst test test</marquee>

så skulle det da virke.

Du kan formentlig i FP 2000 sætte den til at køre fra venstre eller
højre, hvis du sætter den til at køre fra højre, så vil den indsætte
direction="right", hvor du så erstatter right med up.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Torben Olsen

Dato : 13-02-01 11:58

Hej igen...!

Du er genial. Det virker perfekt nu. Jeg mente ellers at have prøve det før
uden held, men nu virker det altså.

Mange tak for hjælpen.