Valg af udstyr ??
Fra : Michael Andersen

Dato : 18-06-02 11:55

Flueudstyr.

Da jeg kun er en habil spinnefisker og nu gerne vil over til
fluefiskeri, ville jeg høre om der var nogle der kunne komme
med gode råd til valg af mit første sæt.
Jeg har overvejet køb af 9 fods stang, klasse 6-7 med tilhørende
hjul og line. (WF7).
Er dette et godt sted at starte, at lære at kaste med, og et godt
allround udstyr.
Nogle gode afaringer? På forhånd tak.
Held og Fisk.

Nordjyden

Fra : P M

Dato : 18-06-02 12:25

Jeg ville vælge en god klasse 6 stang (5/6), et Compo 69 og en god flueline
eller skydehovede-system alt efter hvad du vil fiske efter. Hvis det er på kysten så en kl. 7.

Stangen kunne være en Redington Redfly, evt. en 4-delt som har et godt rygte
- den kan du få hos Almas.

Men endnu bedre måske en Vision Extreme som i de to delte udgaver netop nu er på tilbud
hos et butik i Århus som jeg ikke kan huske hvad hedder
eller hos www.leisuretime.dk - der kan du også få hjulet. Prisen er sat ned fra lige under 3.000
til lige over en tusse.

Hos Kaas Jagt og fiskeri kan du få et godt tilbud på en Orvis eller Scierra stang m. hjul.

Husk - det vigtigste er stangen og linen. Åh ja - og så lige 100 yds. 20 lbs. bagline, eller mere
alt efter hvad du vil fiske efter.

Men det kommer alt sammen an på hvor meget du vil ofre på sagen.

vh
stonefly

Fra : Finn Nielsen

Dato : 21-06-02 19:13

Hej Michael - som Nordjyde og en del af LP Fly Shop i Randers og NJHF
(Nordjydsk Havørredfiskeri) www.seatroutfihing.dk - kan jeg anbefale dig en
Redington stang med livsvarig garanti, evt hjul i samme mærke eller i øvrigt
begge dele i mærket Vision.
Derudover hjælper vi med bagline. skydeline og skydehoved eller flueline.

Kontakt LP Fly Shop på adressen www.lpflyshop.dk og få hjælp til en
sammensætning af godt grej.

posted by www.seatroutfishing.dk

Mvh