Akvastabil bord....bæreevne ??
Fra : Thomas

Dato : 11-02-01 17:28

Hejsa alle.
Jeg har et 250 l akvastabil + et akvastabil bord til 325 l. Jeg vil have det
sat op, men nu er mit spørgsmål : hvis man sætter akvariet midt på bordet
det passer i bredden ), så vil der jo være et stykke på 15 cm på hver side
af akvariet, da det jo er 30 cm for langt til et 250 l. kan man det, eller
skal akvariets kanter stå præcist over alubordet´s yderste ben ?? Det virker
ellers som et stærkt bord !? Håber nogen kan svare.
MVH Thomas.

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-02-01 20:05

Thomas <thomasbc-anip@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
virker
> ellers som et stærkt bord !? Håber nogen kan svare.

Hvis du har et bord til et 325 liters, hvorfor skifter du så ikke
250'eren ud med et på 325 istedet??

Carsten

Fra : Johnny Bastian

Dato : 11-02-01 20:57

Bordet kan skilles af, så kan du med en nedstryger meget nemt forkorte
tværstiverne, og vupti det passer til dit 250 liter akvarie.

Bank med en hammer på et stykke træ der ligger op mod endestykket, så
skiller det sig fra hinnanden. (bank hårdt)

--
___

MVH. Johnny Bastian -- DK - 2650 Hvidovre --
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
E-M@il: johnny@bastian.dk
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Fra : J. K. J

Dato : 11-02-01 21:12

Hej Thomas

Jeg tror da nok at bordet som sådan vil kunne holde, men profilerne vil
virke stærkt fjedrende.
Det vil være et dårligt fundament til akvariet.
Hvis du har skydelåger bygget i bordet, så vil du sikkert få problemer med
at disse vil klemme.
Hvis du først lægger en stærk plade (massiv bordplade) eller lignende i hele
bordets længde, så vil jeg mere tro på et godt resultat.
Hilsen
Jørgen