|
| Slet indlæg i Xnews Fra : Annika P |
Dato : 18-06-02 08:36 |
|
Ja, hvordan gør man det?
Altså sletter et indlæg i Xnews, som ikke skulle have været ud i
NGens verden.
Kan ikke finde det i manualen :\
--
AnnikaP & Chili
http://annika.dk
http://minihunden.dk
| |
"Morten Bjergstrøm" (18-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 18-06-02 10:07 |
|
Annika P <newsgroup@annika.dk> skrev:
> Ja, hvordan gør man det?
> Altså sletter et indlæg i Xnews, som ikke skulle have været ud i
> NGens verden.
> Kan ikke finde det i manualen :\
Du markerer artiklen og går op i menuen "Article" og vælger "Cancel..."
Det virker dog ofte ikke specielt godt, da bla. TeleDKs server ikke
respekterer Cancels (IMHO dybt uacceptabelt).
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Annika P (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Annika P |
Dato : 18-06-02 11:04 |
|
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
news:Xns923171193ED82.miljokemi.dk@172.16.16.111 :
> Annika P <newsgroup@annika.dk> skrev:
>
>> Ja, hvordan gør man det?
>> Altså sletter et indlæg i Xnews, som ikke skulle have været ud
>> i NGens verden.
>> Kan ikke finde det i manualen :\
>
> Du markerer artiklen og går op i menuen "Article" og vælger
> "Cancel..."
>
> Det virker dog ofte ikke specielt godt, da bla. TeleDKs server
> ikke respekterer Cancels (IMHO dybt uacceptabelt).
>
takker - vil jeg prøve om det kager en anden gang :\r
--
AnnikaP & Chili
http://annika.dk
http://minihunden.dk
| |
Rudi Stegen (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 18-06-02 13:21 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
> Det virker dog ofte ikke specielt godt, da bla. TeleDKs server ikke
> respekterer Cancels (IMHO dybt uacceptabelt).
What!
Udover jeg mere end giver dig ret i, det er dybt uacceptabelt: Ved du,
om den i det mindst gør, hvis det kommer fra andre servere?
Dvs. jeg poster noget via Tiscalis server, hvorefter jeg smider en
cancel efter det. Så fjernes det formentlig også fra TDC's servere (?)
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Jens Gyldenkærne Cla~ (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Jens Gyldenkærne Cla~ |
Dato : 18-06-02 15:20 |
|
Rudi Stegen skrev:
> Udover jeg mere end giver dig ret i, det er dybt uacceptabelt:
> Ved du, om den i det mindst gør, hvis det kommer fra andre
> servere?
Det gør den ikke.
msgID <Xns9230E247AF807jgcnospamget2netdk@212.242.40.196> ligger
fortsat på dtext-serveren, selvom det blev slettet umiddelbart
efter afsendelsen (gennem Sunsite).
> Dvs. jeg poster noget via Tiscalis server, hvorefter jeg
> smider en cancel efter det. Så fjernes det formentlig også fra
> TDC's servere (?)
Nej (ikke så vidt jeg kan se).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma.
| |
Knud Gert Ellentoft (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 18-06-02 17:06 |
|
Tue, 18 Jun 2002 16:20:28 +0200, skrev "Jens Gyldenkærne
Clausen" <jens_gy@hotmail.com>:
>Det gør den ikke.
>msgID <Xns9230E247AF807jgcnospamget2netdk@212.242.40.196> ligger
>fortsat på dtext-serveren, selvom det blev slettet umiddelbart
>efter afsendelsen (gennem Sunsite).
Cancel på TDCs newsserver virker delvis.
Den bliver ikke slettet på serveren, så har man mesage-id eller
artikkelnummer kan man hente den efter cancel.
Men synkroniser man først gruppen efter at en cancel har fundet
sted, så får man ikke canclede indlæg med.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
Jens Gyldenkærne Cla~ (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Jens Gyldenkærne Cla~ |
Dato : 18-06-02 21:00 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:
> Cancel på TDCs newsserver virker delvis.
> Den bliver ikke slettet på serveren, så har man mesage-id eller
> artikkelnummer kan man hente den efter cancel.
>
> Men synkroniser man først gruppen efter at en cancel har fundet
> sted, så får man ikke canclede indlæg med.
O.k. - det lyder egentlig meget fornuftigt. Tak for oplysningen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma.
| |
Jesper Harder (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 18-06-02 15:24 |
|
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:
> Det virker dog ofte ikke specielt godt, da bla. TeleDKs server ikke
> respekterer Cancels
Det er forkert.
| |
Jesper Harder (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 19-06-02 22:14 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:
> Wed, 19 Jun 2002 22:53:55 +0200, skrev Jesper Harder
^^^^^^^^^^^
Hvorfor gentager du datoen til ingen verdens nytte? Den står jo i din
Date-header alligevel.
>>Det mærkelige er at man kan se, at Rudis cancel *har* været forbi TDC:
>
> Tjah - når jeg synkroniserer med Agent, så kommer slettede indlæg
> ikke frem.
>
> Men brugte jeg telnet eller, hvad det nu er af spøjse programmer,
> man kan bruge til at hente newsindlæg med, så er det muligt, at
> de kommer med.
Har du prøvet at se efter Rudis indlæg med Agent i det konkrete
tilfælde?
| |
Knud Gert Ellentoft (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 19-06-02 23:00 |
|
Jesper Harder skrev:
>Hvorfor gentager du datoen til ingen verdens nytte?
Tjah, det er standardindstillingen, som ikke er blevet ændret.
>Har du prøvet at se efter Rudis indlæg med Agent i det konkrete
>tilfælde?
Ja, og det kommer ikke frem.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
"Morten Bjergstrøm" (18-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 18-06-02 17:00 |
|
Jesper Harder <harder@myrealbox.com> skrev:
>> Det virker dog ofte ikke specielt godt, da bla. TeleDKs server ikke
>> respekterer Cancels
>
> Det er forkert.
Det hænger ikke just sammen med de erfaringer jeg selv har haft med
netop dette - jeg har dog ikke mulighed for selv at kigge på TDCs
servere og jeg håber, at jeg tager fejl.
Flere TeleDK kunder har også haft nævnt det og nogle af de indlæg jeg
kort har skimmet på Google Groups tyder på, at det skulle hænge sammen
med et spamfilter hos TDC, der ikke tillader postning af tomme eller
meget korte indlæg. Dvs. Cancels tillades men afvises fordi de er for
korte. Dvs. at selve body slettes og der indsættes kun Cancel headeren
i en cancel message ville være mit umiddelbare bud på problematikken,
hvad angår at indlæg ikke slettes.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Jesper Harder (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 18-06-02 17:47 |
|
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:
> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> skrev:
>
>>> Det virker dog ofte ikke specielt godt, da bla. TeleDKs server ikke
>>> respekterer Cancels
>>
>> Det er forkert.
>
> Det hænger ikke just sammen med de erfaringer jeg selv har haft med
> netop dette - jeg har dog ikke mulighed for selv at kigge på TDCs
> servere og jeg håber, at jeg tager fejl.
Generelt virker cancels, som de skal på TDC's server -- jeg afprøvede
det før jeg skrev indlægget.
Der er sikkert eksempler på at en cancel ikke er gået i gennem af en
eller anden grund; men det er ikke sådan at de ikke respekteres i
almindelighed.
> Flere TeleDK kunder har også haft nævnt det og nogle af de indlæg jeg
> kort har skimmet på Google Groups tyder på, at det skulle hænge sammen
> med et spamfilter hos TDC, der ikke tillader postning af tomme eller
> meget korte indlæg.
Så vidt jeg husker har det ikke noget med længden at gøre. Der er noget
med et filter, men det berører kun Outlook Express brugere, fordi den
åbenbart sender cancels på en måde som filteret ikke kan lide.
| |
Jesper Harder (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 20-06-02 00:50 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:
> Jesper Harder skrev:
>
>>Har du prøvet at se efter Rudis indlæg med Agent i det konkrete
>>tilfælde?
>
> Ja, og det kommer ikke frem.
Det undrer mig meget.
Jeg ville have troet at alle klienter bruger XOVER til at hente headere
(i så fald *ville* det komme frem). Er der nogen som ved, hvad Agent
bruger?
| |
Jesper Harder (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 20-06-02 02:06 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:
> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:
>
>>Jeg prøvede lige at sende og cancle fra news.net.uni-c.dk. Det virkede
>>fint på TDC's server.
>
> Hvis det er
> Message-ID: <atbsa6svp9.fsf@da402.ifa.au.dk>
Jep.
> Hos mig opfører det som beskrevet, både dit og mit nedenstående.
>
> <news:7g72hug2c00af9asfd7b83e4aetk2649ef@dtext.news.tele.dk> er
> slettet, kommer ikke med, når jeg opdaterer dk.test, men kommer
> frem når jeg klikker på message-id.
Ja, vi er enige om at artikler kun bliver slettet fra oversigten; men at
man kan hente dem, hvis man kender msg.id. eller artikelnummer.
Hvis vi ser på dit indlæg (som har nr. 20383 i dk.test), så er det væk i
oversigten:
xover 20380-20383
224 data follows
20380 1 test til - 2 - _Large_v-2-S_Girl_Line_Up1024-S_Girl_Line_Up20.jpg (0/1) Captain <captain@microsoft.com>
20381 1 test til - 3 - 4sol27.jpg (0/1) Captain <captain@microsoft.com>
20382 asdf =?ISO-8859-1?Q?=22J=2E_A=2E_Langdorf-J=F8rgensen=22?= <albani@sk.k64.dk>
..
Hvis vi derimod ser på Rudis indlæg (nr. 20365 i dk.test), så er det
*ikke* væk fra oversigten:
xover 20360-20370
224 data follows
20360 Re: test ra anes "mbh" <mbh@superusers.dk>
20361 stofa speed test "Jacob" <unknown@stofanet.dk>
20362 Re: stofa speed test "Jacob" <unknown@stofanet.dk>
20363 dww "Nnv Nnt" <cl@hushmail.com>
20365 test af cancel - ignore Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk>
..
Så hvis Agent ikke viser Rudis indlæg, må den tilsyneladende bruge noget
andet end kommandoen XOVER til at få en oversigt over headere. Det
undrer mig bare, fordi XOVER er det normale (og mest effektive).
| |
Knud Gert Ellentoft (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 20-06-02 03:37 |
|
Thu, 20 Jun 2002 03:05:53 +0200, skrev Jesper Harder
<harder@myrealbox.com>:
>Hvis vi derimod ser på Rudis indlæg (nr. 20365 i dk.test), så er det
>*ikke* væk fra oversigten:
>20365 test af cancel - ignore Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk>
Jeg kan ikke få den frem ved mormal opdatering, men sjovt nok kan
jeg ikke finde Rudis cancelbesked i news:control.cancel.
Den eneste anden mailklient jeg har er OE, der kommer Rudis
indlæg med ved synkronisering.
På netsite.dk findes Rudis ikke.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
"Morten Bjergstrøm" (18-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 18-06-02 20:19 |
|
Jesper Harder <harder@myrealbox.com> skrev:
> Generelt virker cancels, som de skal på TDC's server -- jeg
> afprøvede det før jeg skrev indlægget.
Hvis det ikke virker med OE og under forudsætning af, at OE følger
standarden på dette punkt, så virker det (tilsyneladende) ikke ellers
har du naturligvis helt ret.
> Så vidt jeg husker har det ikke noget med længden at gøre. Der er
> noget med et filter, men det berører kun Outlook Express brugere,
> fordi den åbenbart sender cancels på en måde som filteret ikke kan
> lide.
Jeg tror XNews gør det på samme måde. Dvs. der sendes et tomt indlæg
med en Cancel header og såvidt jeg har hørt kræver TDCs servere mindst
5 linier i et indlæg før det accepteres.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Jesper Harder (18-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 18-06-02 21:16 |
|
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:
> Jesper Harder <harder@myrealbox.com> skrev:
>
>> Generelt virker cancels, som de skal på TDC's server -- jeg
>> afprøvede det før jeg skrev indlægget.
>
> Hvis det ikke virker med OE og under forudsætning af, at OE følger
> standarden på dette punkt, så virker det (tilsyneladende) ikke ellers
> har du naturligvis helt ret.
Det er et andet spørgsmål, som ikke handler om hvorvidt de accepterer
cancels, men udelukkende om hvordan posting-filteret er sat op.
> Dvs. der sendes et tomt indlæg med en Cancel header og såvidt jeg har
> hørt kræver TDCs servere mindst 5 linier i et indlæg før det
> accepteres.
Det er ikke rigtigt. Serveren afviser indlæg uden body overhovedet --
men jeg kunne sagtens sende en cancel, der blot indeholder én tom linje
som body.
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 11:18 |
|
Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
> Serveren afviser indlæg uden body overhovedet -- men jeg kunne
> sagtens sende en cancel, der blot indeholder én tom linje som
> body.
Jeg finder stadig proceduren mere end almindelig grumset.
Folk sidder fx på Tiscalis newsserver (eller hundredvis andre, blot
ikke TDC's) og poster et indlæg, opdager en gevaldig bommmert og smider
hastigt en cancel efter det. Indlægget er så væk for dem at se.
Dagevis senere bliver det så pludselig kommenteret af en, der sidder på
TDC's ret ejendommelige server (for nu at udtrykket det på jysk).
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
"Morten Bjergstrøm" (19-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 19-06-02 12:41 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:
> Dagevis senere bliver det så pludselig kommenteret af en, der
> sidder på TDC's ret ejendommelige server (for nu at udtrykket det
> på jysk).
Det er netop det jeg har oplevet flere gange, så jeg tror ikke helt på,
at der er tale om personer, der tilfældigt har downloadet de pågældende
indlæg til off-line læsning for at besvare dem et antal dage senere.
Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, at XNews, når man anvender
Cancel, funktionen sender et helt tomt indlæg pånær de nødvendige
headere?
Og er dette i overensstemmelse med den relevante RFC (og iøvrigt
hvilken)?
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 19:26 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>> Dagevis senere bliver det så pludselig kommenteret af en, der
>> sidder på TDC's ret ejendommelige server
>
> Det er netop det jeg har oplevet flere gange, så jeg tror ikke
> helt på, at der er tale om personer, der tilfældigt har downloadet
> de pågældende indlæg til off-line læsning for at besvare dem et
> antal dage senere.
Også hér - mindst to gange. Og bortset fra testgrupper er det vist kun
sket én gang overhovedet, at jeg har slettet et indlæg senere end max
10 sekunder, efter det er postet (normalt væsentlig kortere tid).
Dengang troede jeg, at det var et sært tilfælde (men små
sandsynligheder indtræffer jo også), at disse netop var blevet "suget"
i løbet af de typisk 2-4 sekunder, fra de var postet, til jeg slettede
dem.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 19:47 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:
> Det er netop det jeg har oplevet flere gange, så jeg tror ikke
> helt på, at der er tale om personer, der tilfældigt har downloadet
> de pågældende indlæg til off-line læsning for at besvare dem et
> antal dage senere.
Vi kan da lige lave en test.
Mit <news:Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk> blev postet fra
news.tiscali.dk for lidt siden ("Date: Wed, 19 Jun 2002 20:42:28
+0200"). Jeg lod det ligge en 10-20 sekunder (for ligesom at give TDC-
serveren lidt tid), hvorefter jeg smed en cancel efter det.
Her er det væk (hvilket det også er på dknews.tiscali.dk).
Hvis nogen sidder på TDC's newsserver, kan de så se, om det også er væk
dér.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Knud Gert Ellentoft (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 19-06-02 20:33 |
|
Wed, 19 Jun 2002 20:47:24 +0200, skrev Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk>:
>Vi kan da lige lave en test.
>Mit <news:Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk> blev postet
Som tidl. skrevet, det ligger på TDCs server, men synkroniserer
man gruppen, så får man ikke det med.
Har man message-id, så kan man hente slettede indlæg på det (og
ligeledes, hvis man har artikkelnummer).
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
Henrik K Hansen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Henrik K Hansen |
Dato : 19-06-02 13:40 |
|
Jesper Harder, du skrev:
> Det er ikke rigtigt. Serveren afviser indlæg uden body overhovedet --
> men jeg kunne sagtens sende en cancel, der blot indeholder én tom linje
> som body.
Prøv i en binar gruppe.
--
Henrik
| |
Jesper Harder (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 19-06-02 13:56 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:
> Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
>> Serveren afviser indlæg uden body overhovedet -- men jeg kunne
>> sagtens sende en cancel, der blot indeholder én tom linje som
>> body.
>
> Jeg finder stadig proceduren mere end almindelig grumset.
> Folk sidder fx på Tiscalis newsserver (eller hundredvis andre, blot
> ikke TDC's) og poster et indlæg, opdager en gevaldig bommmert og smider
> hastigt en cancel efter det.
Du misforstår en ting: Det *posting-filter*, som anvendes på indlæg
sendt af TDC-kunder, er ikke det samme filter, som bruges på indlæg
modtaget fra andre newsservere.
Posting-filteret er mere strikst end det andet. Du kan derfor ikke
umiddelbart konkludere at reglen om at cancels sendt fra TDC-kunder ikke
må have tom body også gælder for cancels fra andre servere.
> Indlægget er så væk for dem at se. Dagevis senere bliver det så
> pludselig kommenteret af en, der sidder på TDC's ret ejendommelige
> server (for nu at udtrykket det på jysk).
Tjah, så vidt jeg ved er det ret udbredt overhovedet ikke at behandle
cancels. Så under alle omstændighede skal man være klar over, at en
cancel ikke fjerner indlægget fra alle servere.
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 19:42 |
|
Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>> Folk sidder fx på Tiscalis newsserver (eller hundredvis andre,
>> blot ikke TDC's) og poster et indlæg
>
> Du misforstår en ting: Det *posting-filter*, som anvendes på
> indlæg sendt af TDC-kunder, er ikke det samme filter, som bruges
> på indlæg modtaget fra andre newsservere.
Nej, det har jeg skelnet mellem, jf. ovenstående. Jeg har aldrig selv
været TDC-kunde. Og nu er Morten (Bjergstrøm) vist godt nok TDC-kunde,
men hvis han anvender Sunsites server, bliver han vel ikke behandlet
anderledes på TDC's end de, der fx er Tiscali- eller CC-kunder (?)
Uanset TDC vist endelig har givet deres ADSL-kunder fast IP.
> Posting-filteret er mere strikst end det andet.
Det ved godt, og det er der _i_sig_selv_ heller ikke vilde skrig om fra
min side. (Er ekstremt eksempel er postingfilteret på egons afløser
[1], dknews.tiscali.dk, meget strengt, mens feedsiden er totalt
ufiltreret - også mht. spam. Fint nok i sig selv).
[1] Egon var dels Klaus' legeplads, dels testserver. Den indeholdt kun
dk-hierarkiet og de interne grupper, men beholdt til gengæld
tekstartikler til "evig tid" (medmindre man smed en cancel efter den,
naturligvis). Det er den, der nu dels er blevet officiel, dels fysisk
er flyttet fra den pc over på en rigtige server.
>> Indlægget er så væk for dem at se. Dagevis senere bliver det så
>> pludselig kommenteret af en, der sidder på TDC's ret
>> ejendommelige server (for nu at udtrykket det på jysk).
>
> Tjah, så vidt jeg ved er det ret udbredt overhovedet ikke at
> behandle cancels.
Det minder blot en del om at anstændige arkiver som google respekterer
et "X-no-Archive: yes", men piratmarkedet på samme område ikke gør.
> Så under alle omstændighede skal man være klar over, at en cancel
> ikke fjerner indlægget fra alle servere.
Ja da. Det skyldes også mest, at jeg tænker på TDC som et anstændigt
foretagene.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Henrik K Hansen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Henrik K Hansen |
Dato : 19-06-02 20:00 |
|
Rudi Stegen, du skrev:
> Her er det væk (hvilket det også er på dknews.tiscali.dk).
> Hvis nogen sidder på TDC's newsserver, kan de så se, om det også er væk
> dér.
Har lige hentet det ved hjælp af din news URL.
X-Trace: news010.worldonline.dk 1024512137 213.237.17.152 (Wed, 19 Jun 2002 20:42:17 MET DST)
NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jun 2002 20:42:17 MET DST
Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test:20365
--
Henrik
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 23:19 |
|
Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
> Har lige hentet det ved hjælp af din news URL.
Glimrende...
Vha. den msg.id. <Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk>
og Peters fikse dims, < http://news.trc.dk/>, ved vi så, at den
pænt er slettet på bl.a. Tiscali/news, Tiscali/dknews,
Tiscali/Egon, Sunsite, SSLUG og NetSite og formentlig også på
alle andre seriøse newsservere. Den findes heller ikke på google
(og jeg anvender kun 'XNA: yes' i muddergrupper, så det er ikke
derfor).
Det kunne aldrig falde mig ind at konkludere noget om TDC's
newsserver, blot nævne facts
> X-Trace: news010.worldonline.dk 1024512137 213.237.17.152 (Wed, 19 Jun 2002 20:42:17 MET DST)
> NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jun 2002 20:42:17 MET DST
Ja, det er den (jeg gemte indlægget, inden jeg slettede det).
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Jan Alan Andersen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jan Alan Andersen |
Dato : 20-06-02 07:44 |
|
Den Thu, 20 Jun 2002 00:19:14 +0200 skrev Rudi Stegen i artikel
<Xns9233342FEC09RudiStegen@news.stegen.dk> bl.a. følgende .....;
> Vha. den msg.id. <Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk>
Når jeg klikker på den slags msg.id.'s i Gravity, så behandler Gravity det
som en e-mail adresse og vil derfor skrive et e-mail svar.
Generelt burde jeg vel kunne komme til indlægget?
Nogen der ved hvordan jeg retter det?
Mvh. Jan
| |
Jan Alan Andersen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jan Alan Andersen |
Dato : 20-06-02 07:49 |
|
Den Thu, 20 Jun 2002 08:43:32 +0200 skrev Jan Alan Andersen i artikel
<MPG.177b97fe9f8435f989680@news.netsite.dk> bl.a. følgende .....;
> Når jeg klikker på den slags msg.id.'s i Gravity, så behandler Gravity det
> som en e-mail adresse og vil derfor skrive et e-mail svar.
> Generelt burde jeg vel kunne komme til indlægget?
> Nogen der ved hvordan jeg retter det?
Og kan man få Gravity til at oprette en ny tråd, når man skifter subjekt i
en tråd?
Mvh. Jan
| |
Knud Gert Ellentoft (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 20-06-02 08:02 |
|
Thu, 20 Jun 2002 08:43:32 +0200, skrev Jan Alan Andersen
<akker@ishoejby.dk>:
>Når jeg klikker på den slags msg.id.'s i Gravity, så behandler Gravity det
>som en e-mail adresse og vil derfor skrive et e-mail svar.
>Generelt burde jeg vel kunne komme til indlægget?
Der er muligvis en indstilling i Gravity, det kan en anden
forhåbentlig svare på.
Du kan altid hå i start => kør => skriv news: og så kopiere
message-id ind, så vil du komme til indlægget.
news:Xns9233342FEC09RudiStegen@news.stegen.dk
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
"Morten Bjergstrøm" (19-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 19-06-02 21:31 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:
> Nej, det har jeg skelnet mellem, jf. ovenstående. Jeg har aldrig
> selv været TDC-kunde. Og nu er Morten (Bjergstrøm) vist godt nok
> TDC-kunde,
Hvordan er du kommet frem til det?
Jeg er slet ikke kunde hos en Internetudbyder i gængs forstand men har
adgang til Forskningsnettet via det kollegie jeg (stadig) bor på. [1]
> men hvis han anvender Sunsites server,
Jeg bruger Forskningsnettets server.
[1] Og nej, det er ikke et DTU-kollegie
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 23:32 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:
>> Og nu er Morten (Bjergstrøm) vist godt nok TDC-kunde,
>
> Hvordan er du kommet frem til det?
Eliminationsmetoden (som altså også nemt kan fejle
Du er ikke hos Tiscali eller CC, og jeg antager, du bruger noget ADSL
e.l. Altså har jeg i lange tider uden at tænke over det blot formodet,
du er hos TDC.
> Jeg er slet ikke kunde hos en Internetudbyder i gængs forstand men
> har adgang til Forskningsnettet via det kollegie jeg (stadig) bor
> på.
I så fald er det vist noget "e.l." (apropos "noget ADSL e.l."). Hvordan
kobles I op på nettet?
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Jesper Harder (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 19-06-02 21:54 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:
> Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:
>
>>Vi kan da lige lave en test.
>>Mit <news:Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk> blev postet
>
> Som tidl. skrevet, det ligger på TDCs server, men synkroniserer
> man gruppen, så får man ikke det med.
Det gør jeg:
group dk.test
211 4811 15564 20374 dk.test
xover 20360-20370
224 data follows
20360 Re: test ra anes "mbh" <mbh@superusers.dk> Wed, 19 Jun 2002 12:54:05 +0200 <3d10724c$0$27738$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> <3d10544a$0$71648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> 792 11 Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test:20360
20361 stofa speed test "Jacob" <unknown@stofanet.dk> Wed, 19 Jun 2002 17:39:35 +0200 <3d10a5b5$0$258$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> 712 3 Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test:20361
20362 Re: stofa speed test "Jacob" <unknown@stofanet.dk> Wed, 19 Jun 2002 17:40:43 +0200 <3d10a5f9$0$250$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> <3d10a5b5$0$258$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> 951 11 Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test:20362
20363 dww "Nnv Nnt" <cl@hushmail.com> Wed, 19 Jun 2002 15:54:57 +0000 (UTC) <4236578c4cda383bfa9ef5428df30558.98857@mygate.mailgate.org> 1052 6 Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test:20363
20365 test af cancel - ignore Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> Wed, 19 Jun 2002 20:42:28 +0200 <Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk> 1515 5 Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test:20365
[snip]
Det mærkelige er at man kan se, at Rudis cancel *har* været forbi TDC:
,----
| From: Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk>
| Subject: cmsg cancel <Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk>
| Newsgroups: dk.test
| Date: Wed, 19 Jun 2002 18:42:44 GMT
| Organization: Customer of Tiscali A/S
| Path:
| news.netsite.dk!uninett.no!news.powertech.no!newsfeed1.ulv.nextra.no!nextra.com!news.tele.dk!small.news.tele.dk!212.54.64.131!news100.image.dk!news010.worldonline.dk.POSTED!not-for-mail
| Control: cancel <Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk>
| Message-ID: <cancel.Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk>
| Lines: 1
| NNTP-Posting-Host: 213.237.17.152
| X-Complaints-To: news-abuse@wol.dk
| X-Trace: news010.worldonline.dk 1024512164 213.237.17.152 (Wed, 19 Jun 2002 20:42:44 MET DST)
| NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jun 2002 20:42:44 MET DST
| Xref: news.netsite.dk control.cancel:136612
|
| Cancel test af cancel - ignore
`----
Og når jeg sammenligner med min egen cancel (som virkede hos TDC), kan
jeg ikke lige få øje på nogen væsentlig forskel:
,----
| From: Jesper Harder <harder@myrealbox.com>
| Subject: cmsg cancel <m3vg8gd4pn.fsf@defun.localdomain>
| Newsgroups: dk.test.utf8-æøå
| Date: Tue, 18 Jun 2002 16:47:38 +0200
| Organization: TDC Internet
| Path: news.netsite.dk!feeder.via.net!diablo.netcom.net.uk!netcom.net.uk!news.tele.dk!small.news.tele.dk!193.162.153.118!news.tele.dk!not-for-mail
| Control: cancel <m3vg8gd4pn.fsf@defun.localdomain>
| Message-ID: <m3sn3kd4ol.fsf@defun.localdomain>
| Cancel-Key: sha1:NfYr581sJgrE3r/x+dOahCvfg2o=
| MIME-Version: 1.0
| Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
| Lines: 1
| NNTP-Posting-Host: 195.249.130.52
| X-Trace: 1024411875 dtext.news.tele.dk 709 195.249.130.52
| X-Complaints-To: abuse@post.tele.dk
| Xref: news.netsite.dk control.cancel:136497
|
| I am canceling my own article.
`----
| |
Knud Gert Ellentoft (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 19-06-02 22:06 |
|
Wed, 19 Jun 2002 22:53:55 +0200, skrev Jesper Harder
<harder@myrealbox.com>:
>Det mærkelige er at man kan se, at Rudis cancel *har* været forbi TDC:
Tjah - når jeg synkroniserer med Agent, så kommer slettede indlæg
ikke frem.
Men brugte jeg telnet eller, hvad det nu er af spøjse programmer,
man kan bruge til at hente newsindlæg med, så er det muligt, at
de kommer med.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
Rudi Stegen (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 19-06-02 23:24 |
|
Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
> Det mærkelige er at man kan se, at Rudis cancel *har* været forbi
> TDC:
[...]
> Og når jeg sammenligner med min egen cancel (som virkede hos TDC),
> kan jeg ikke lige få øje på nogen væsentlig forskel:
[...]
Jeg kan heller ikke ved den gennemlæsning. Serveren er ikke blot...
skal vi sige særegen, men tilsyneladende direkte bizar.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
"Morten Bjergstrøm" (20-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 20-06-02 00:01 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:
> Eliminationsmetoden (som altså også nemt kan fejle
Det er nok heller ikke helt "utilgiveligt" at fejle i netop mit
tilfælde, der nok ikke kan betegnes som helt typisk
>> Jeg er slet ikke kunde hos en Internetudbyder i gængs forstand
>> men har adgang til Forskningsnettet via det kollegie jeg (stadig)
>> bor på.
>
> I så fald er det vist noget "e.l." (apropos "noget ADSL e.l.").
> Hvordan kobles I op på nettet?
LAN på kollegiet og et kabel over til KUA (Københavns Universitet
Amager). Jeg er dog ikke inde i de helt præcise detaljer omkring
kablingen.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Rudi Stegen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 20-06-02 10:05 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
> Det er nok heller ikke helt "utilgiveligt" at fejle i netop mit
> tilfælde, der nok ikke kan betegnes som helt typisk
Nej, jeg har også hele tiden regnet dig for en temmelig atypisk
personage
>> I så fald er det vist noget "e.l." (apropos "noget ADSL e.l.").
>> Hvordan kobles I op på nettet?
>
> LAN på kollegiet og et kabel over til KUA (Københavns Universitet
> Amager). Jeg er dog ikke inde i de helt præcise detaljer omkring
> kablingen.
Ah, så er jeg med.
Jeg ved dog heller ikke præcis, hvordan fx KUA kobler op på nettet. Men
det vel noget i samme stil, som almindelige ISP'er gør det. Det var
primært forbindelsen fra dig og til fx KUA, min nysgerrighed gik på -
og den er så blevet tilfredsstillet. Takker
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Jesper Harder (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 20-06-02 00:47 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:
> Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
>> Det mærkelige er at man kan se, at Rudis cancel *har* været forbi
>> TDC:
> [...]
>
>> Og når jeg sammenligner med min egen cancel (som virkede hos TDC),
>> kan jeg ikke lige få øje på nogen væsentlig forskel:
> [...]
>
> Jeg kan heller ikke ved den gennemlæsning. Serveren er ikke blot...
> skal vi sige særegen, men tilsyneladende direkte bizar.
Jeg prøvede lige at sende og cancle fra news.net.uni-c.dk. Det virkede
fint på TDC's server.
Der må være noget med dine cancels, som serveren ikke kan lide.
| |
Knud Gert Ellentoft (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 20-06-02 01:34 |
|
Thu, 20 Jun 2002 01:46:52 +0200, skrev Jesper Harder
<harder@myrealbox.com>:
>Jeg prøvede lige at sende og cancle fra news.net.uni-c.dk. Det virkede
>fint på TDC's server.
Hvis det er
Path:
dspool01.news.tele.dk!news.tele.dk!small.news.tele.dk!130.226.1.33!news.net.uni-c.dk!not-for-mail
From: Jesper Harder <harder@da402.ifa.au.dk>
Newsgroups: dk.test.utf8-æøå
Subject: Foo!
Date: 20 Jun 2002 01:19:30 +0200
Organization: UNI-C
Lines: 1
Message-ID: <atbsa6svp9.fsf@da402.ifa.au.dk>
NNTP-Posting-Host: da402.ifa.au.dk
X-Trace: news.net.uni-c.dk 1024528777 22148 130.225.28.2 (19 Jun
2002 23:19:37 GMT)
X-Complaints-To: usenet@news.net.uni-c.dk
NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jun 2002 23:19:37 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Gnus v5.7/Emacs 20.5
Xref: dspool01.news.tele.dk dk.test.utf8-æøå:301
Foo!
Hos mig opfører det som beskrevet, både dit og mit nedenstående.
Message-ID:
<news:7g72hug2c00af9asfd7b83e4aetk2649ef@dtext.news.tele.dk> er
slettet, kommer ikke med, når jeg opdaterer dk.test, men kommer
frem når jeg klikker på message-id.
Og det sker ikke hos netsite.dk - der er den helt og aldeles væk.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
Rudi Stegen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 20-06-02 10:07 |
|
Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
> Der må være noget med dine cancels, som serveren ikke kan lide.
Ja, så har man næppe sagt for meget
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Jesper Harder (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Harder |
Dato : 20-06-02 01:28 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:
>> Tjah, så vidt jeg ved er det ret udbredt overhovedet ikke at
>> behandle cancels.
>
> Det minder blot en del om at anstændige arkiver som google respekterer
> et "X-no-Archive: yes", men piratmarkedet på samme område ikke gør.
Jeg synes ikke der er noget skummelt ved ikke at følge cancels. De
servere, som har den politik, gør det jo for at beskytte deres brugere
mod at få en gruppe smadret pga. cancel-angreb.
Nu bruger jeg kun et par grupper, som er blevet udsat for cancel-angreb.
Men hvis jeg læste flere af dem, ville jeg da klart foretrække at
serveren overhovedet ikke adlød cancels.
| |
"Morten Bjergstrøm" (20-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 20-06-02 08:45 |
|
Jan Alan Andersen <akker@ishoejby.dk> skrev:
> Når jeg klikker på den slags msg.id.'s i Gravity, så behandler
> Gravity det som en e-mail adresse og vil derfor skrive et e-mail
> svar. Generelt burde jeg vel kunne komme til indlægget?
> Nogen der ved hvordan jeg retter det?
Det kan du desværre (nok [1]) ikke da Gravity ikke understøtter
messageid's.
[1] Der udvikles fortsat på Gravity og jeg kender ikke de nyeste
udgaver af programmet.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Jan Allan Andersen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Jan Allan Andersen |
Dato : 20-06-02 09:38 |
|
I news:Xns923363187A3E2.miljokemi.dk@172.16.16.111 skrev Morten Bjergstrøm;
> Det kan du desværre (nok [1]) ikke da Gravity ikke understøtter
> messageid's.
Okay, det troede jeg i min naivitet at alle news readers gjorde - Så blev
jeg så meget klogere
Mvh. Jan
| |
Rudi Stegen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 20-06-02 09:53 |
|
Hej Jan Allan Andersen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>> Det kan du desværre (nok [1]) ikke da Gravity ikke understøtter
>> messageid's.
>
> Okay, det troede jeg i min naivitet at alle news readers gjorde
Det var også kun i forbindelse med henvisningen til Peters
< http://news.trc.dk/>, jeg vedlagde indlæggets message-ID (fordi det er
det, man skal proppe ind i < http://news.trc.dk/>). Ellers skriver jeg
selvfølgelig altid en news-URL.
Personlig mener jeg ikke, det fejl, at nyhedslæsere ikke kan køre et
msg.id., der står i brødteksten. Tværtimod er det snarere en fejl, hvis
de kan (som fx det makværk, jeg selv bruger - men det har i forvejen
masser af fejl
Derimod er det overordentlig fint, hvis de kan med msg.id.er i
headeren. Dér gør det jo ikke noget, at de har samme syntaks som en
mailadresse men alligevel genkendes som msg.id.er, da de står i
veldefinerede felter.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
"Morten Bjergstrøm" (20-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 20-06-02 10:54 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:
> Det var også kun i forbindelse med henvisningen til Peters
> < http://news.trc.dk/>, jeg vedlagde indlæggets message-ID (fordi
> det er det, man skal proppe ind i < http://news.trc.dk/>). Ellers
> skriver jeg selvfølgelig altid en news-URL.
Det kan Gravity desværre heller ikke finde ud af (med samme forbehold
som før)
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Rudi Stegen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 20-06-02 11:19 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:
>> Ellers skriver jeg selvfølgelig altid en news-URL.
>
> Det kan Gravity desværre heller ikke finde ud af (med samme
> forbehold som før)
Nej, jeg ved godt, at den vistnok slet ikke kan genkende URL'er (uanset
slagsen). Det var mest sådan generelt, jeg tænkte på med at skrive
URL'er.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
"Morten Bjergstrøm" (20-06-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 20-06-02 10:56 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:
> Nej, jeg har også hele tiden regnet dig for en temmelig atypisk
> personage
Nu er det vel mest i den positive retning?
> Jeg ved dog heller ikke præcis, hvordan fx KUA kobler op på
> nettet. Men det vel noget i samme stil, som almindelige ISP'er gør
> det.
Der står vidst lidt på http://www.forskningsnet.dk/
> Det var primært forbindelsen fra dig og til fx KUA, min
> nysgerrighed gik på - og den er så blevet tilfredsstillet. Takker
>
Det var så lidt.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Rudi Stegen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 20-06-02 11:16 |
|
Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>> jeg har også hele tiden regnet dig for en temmelig atypisk
>> personage
>
> Nu er det vel mest i den positive retning?
Hva'? Jeg håber da ikke, at der findes andre betydninger. I så fald er
jeg blevet mobbet talløse gange uden at vide det.
>> Jeg ved dog heller ikke præcis, hvordan fx KUA kobler op på
>> nettet.
>
> Der står vidst lidt på http://www.forskningsnet.dk/
Så blev med newspause til en læsepause, jeg tager en kigger. Tak.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Carl Drud (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Carl Drud |
Dato : 20-06-02 19:40 |
|
"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Tjah - når jeg synkroniserer med Agent, så kommer slettede
> indlæg ikke frem.
>
Hmm, jeg prøvede med XNews at læse dk.test ind. Indlægget er
der endnu.
--
Carl
| |
Carl Drud (19-06-2002)
| Kommentar Fra : Carl Drud |
Dato : 19-06-02 20:04 |
|
"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
> Vi kan da lige lave en test.
> Mit <news:Xns9232D2A6A8306RudiStegen@news.stegen.dk> blev
> postet fra news.tiscali.dk for lidt siden ("Date: Wed, 19 Jun
> 2002 20:42:28 +0200"). Jeg lod det ligge en 10-20 sekunder (for
> ligesom at give TDC- serveren lidt tid), hvorefter jeg smed en
> cancel efter det.
>
> Her er det væk (hvilket det også er på dknews.tiscali.dk).
> Hvis nogen sidder på TDC's newsserver, kan de så se, om det
> også er væk dér.
Jeg har lige hentet den fra TDC her Kl. 21:00.
--
Carl
| |
|
|