Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simpelt billigt digi still camera til over~
Fra : Poul B-H

Dato : 17-06-02 23:44

har i nogen ideer til et billigt still camera, hvor man bare skal kunne
genkende et ansigt på 1 meters afstand fotograferet igennem en dørspion.

Poul B-H

Fra : Søren Blom

Dato : 18-06-02 01:57

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev
> har i nogen ideer til et billigt still camera, hvor man bare skal kunne
> genkende et ansigt på 1 meters afstand fotograferet igennem en dørspion.

Du kan ikke få et kamera til at lave et brugbart billede fotograferet
igennem en dørspion, så skal du skifte dørspionen ud med et kamera i stedet.
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Bo Kristensen

Dato : 18-06-02 23:13

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
>
> Du kan ikke få et kamera til at lave et brugbart billede fotograferet
> igennem en dørspion, så skal du skifte dørspionen ud med et kamera i
Hvilket i øvrigt er ret simpelt, og kan være ret sjovt, jeg monterede et
webcam i stedet for min dørspion (check lige med viceværten først!), og så
står den og knalder billeder når der er ændring i 60 % af billedet, jeg har
ligeledes hængt en skærm op, der viser det seneste billede, så når man
kommer ind - får man sig en overraskelse, når man får sit eget mug-shot
smidt i fjæset når de kommer ind

Jeg stoppede faktisk en indbrudstyv på den måde - tror han blev lidt
overrasket over at se sig selv på skærmen, så han for nok ud af værelset -
der var i hvert fald ikke stjålet nok ..... - men det var blot en
sidebemærkning.

Bo Kristensen