Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Goder og onder ved film-skannere & Hvilken~
Fra : Sim

Dato : 11-02-01 16:23

Hej igen, kære gruppe.
Denne gang har jeg et spørgsmål vedrørende filmscannere.
Jeg har tænkt på at købe mig en Dimage scan dual II, men ville lige høre med
jer andre først.
Er der nogen her som har erfaring med f.eks. Canon FS2710 ? Eller den nye
Minolta Dimage scan dual II ?
Hvilken scanner bruger du ? er du glad for den ?
Årsagen til købet er at det er en hurtigere proces fra "klik" til færdigt
billede, man får hurtigere et overblik over hvad man har lavet uden først at
skulle i mørkekammer og lave kontakt-ark, hvilket også gør at man bliver
mindre forurenet og ildelugtende... og ikke mindst mindre risiko for
allergi, plus at miljøet bliver lidt gladere...
Hvis man allerede er allergisk overfor kemi, kan man jo helt skippe
mørkerumsarbejdet, ved at for det første få sine film fremkaldt hos den
lokale fotodealer, for det andet få trykket billedet via cd-r eller e-mail
på diverse spidsfindige måder i alverdens størrelser hos den selvsamme
dealer eller et trykkeri...
Det kunne være dejligt at få nogle gode forslag til indkøbet.
-tak og hej!
Mvh Sim.
e-post: simon@oxygene.dk

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 12-02-01 20:59

On Sun, 11 Feb 2001 15:22:49, "Sim" <simon@oxygene.dk> wrote:

>Jeg har tænkt på at købe mig en Dimage scan dual II, men ville lige høre med
>jer andre først.

Jeg har selv denne scanner og er særdeles godt tilfreds med kvaliteten.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Christian Jelstrup

Dato : 13-02-01 09:21

"Desværre" sker der hele tiden noget på det marked. Såvel Canon som Nikon
har lige annonceret helt nye "amatør" scannere som har meget bedre specs.
end de "gamle" modeller. Canons ser godt ud med 4000 dpi opløsning og en
pendant til Nikons Digital ICE! Pris?

mvh Christian Jelstrup