Traffic - undren (lidt spoiler)
Fra : zcully

Dato : 17-06-02 21:42

Har lige set Traffic og syntes i bund og grund det er en fed film, men lidt
undren fulgte der da bagefter!!!

Hvad skyldes de forskellige farver filmen skildres i (gul og blå)?
Hvorfor hedder den lige Traffic?? Hvad har det med det hele at gøre?

Jeg læste på forsiden af filmen at den vandt 4 oscars. Men hvad var der for?

/Zcully

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-06-02 22:25

"zcully" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad skyldes de forskellige farver filmen skildres i (gul og blå)?
> Hvorfor hedder den lige Traffic?? Hvad har det med det hele at gøre?

Farverne er så vidt jeg ved en måde at adskille de forskellige historier på.

Traffic er den trafik der er over grænsens af stoffer.

Kåre

Fra : MP Jakobsen

Dato : 18-06-02 19:46

> Farverne er så vidt jeg ved en måde at adskille de forskellige historier
på.

En farve for hvert sted... jeg mener at det var rød for mexico (eller hvor
det var), blå for newyork, grøn for florida ... og hvad var den sidste? Det
er lidt tid siden jeg har set den og husker den ikke klokkeklart... Men jeg
har hørt Soderberg udtale sig om det i en eller anden udsendelse om filmen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-06-02 22:40

On Mon, 17 Jun 2002 22:41:40 +0200, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:
snip

>Jeg læste på forsiden af filmen at den vandt 4 oscars. Men hvad var der for?
>
>/Zcully

http://us.imdb.com/Tawards?0181865

Morten
morten@bowman.dk

Fra : zcully

Dato : 18-06-02 15:08

Fuuuck mand vandt Benicio del toro for bedste birolle. Det har han så
sandelig fortjent

Fra : Lasse

Dato : 19-06-02 19:01

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har lige set Traffic og syntes i bund og grund det er en fed film, men
lidt
> undren fulgte der da bagefter!!!
>
> Hvad skyldes de forskellige farver filmen skildres i (gul og blå)?
Vil tro at det er for at skille filmens forskellige historier fra hinanden
og giver dem en anden atmosfære eller visuelt billede end normalt. Derfor
den varme gule farve for Mexico og den blå kolde farve for DC.
> Hvorfor hedder den lige Traffic?? Hvad har det med det hele at gøre?
Filmen er bygget over en britisk miniserie som handlende om narkotikaens vej
(trafik) fra produktion, til distributør, til forhandlere og til sidst
brugeren.

> Jeg læste på forsiden af filmen at den vandt 4 oscars. Men hvad var der
for?
Best Actor in a Supporting Role: Benicio Del Toro
Best Director: Steven Soderbergh
Best Editing: Stephen Mirrione
Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published:
Stephen Gaghan
var også nomineret for bedste film....