Hvilken film? Samurai film
Fra : Rikke & Brian

Dato : 17-06-02 21:08

Så for mange år siden en samurai film på tv (DR el. Tv2) om en gruppe af
samuraier der skulle beskytte en ung dreng (tror jeg det var). De havde alle
forskelle styrker. Det er det eneste jeg kan huske, nogen der ved hvilken
film jeg tænker på, og om den er noget ved.

Brian

--
,,,,,
/`^´\

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-06-02 22:43

On Mon, 17 Jun 2002 22:08:29 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote:

> [...]
>forskelle styrker. Det er det eneste jeg kan huske, nogen der ved hvilken
>film jeg tænker på, og om den er noget ved.

Kan huske den hvor de skulle beskytte en by:
7 Samuraier af Kurosawa

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 18-06-02 07:27

> Kan huske den hvor de skulle beskytte en by:
> 7 Samuraier af Kurosawa

Ja det er den gamle sort/hvide klassiker ikke fra 54 ikke? Men det er ikke
den jeg tænker på, denne her er nyere og mere action præget!!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-06-02 08:26

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> writes:

> [...]
> forskelle styrker. Det er det eneste jeg kan huske, nogen der ved hvilken
> film jeg tænker på, og om den er noget ved.

Jeg tænker lidt på SHOGUN KONTRA ENSOMME ULV. Den bliver solgt i
engelsksprogede lande under navnet SHOGUN ASSASSIN.

Det handler om en samurai og hans søn der drager rundt i Japan og alle
de farer de bliver udsat for.

Oprindeligt var det en japansk serie men den blev redigeret til det
vestlige marked og det er den redigerede/forkortede udgave der hedder
SHOGUN ASSASSIN.

Mere her:
http://www.momii.com/zatoichi/lone_wolf.html

Fra : Rikke & Brian

Dato : 18-06-02 09:02

> [...]
> engelsksprogede lande under navnet SHOGUN ASSASSIN.
>
> Det handler om en samurai og hans søn der drager rundt i Japan og alle

Nej jeg er ret så sikker på at det ikke er den. Her var tale om en gruppe af
samurai'er. Det kunne såmænd godt minde lidt om plottet fra de 7 samurai'er,
men her drog de bare rundt omkring for at beskytte, det jeg tror var en
dreng. Husker det som om de hver var gode til et eller andet. Det var en
dengang nyere film. Er nok ikke en klassiker, husker den som meget action
præget. Men jeg kunne godt lide den dengang, og ville egentlig gerne vide om
den stadig er noget værd.

Fra : Simon Pedersen

Dato : 18-06-02 21:33

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote in message

> [...]
> præget. Men jeg kunne godt lide den dengang, og ville egentlig gerne vide

Den hed Shogunnens Skygge, og handler ganske rigtig om 7 krigerer der skal
beskytte en lille dreng...Jeg kan dog ikke huske hvad den hedde på engelsk.
Jeg har den på et gammelt VHS bånd som på nuværende tidspunkt står oppe på
mine forældres loft :) (Men hvis det er vigtig, og andre ikke kan huske den,
vil jeg da gerne kigge efter)

De 7 havde vidt forskellige evner, 1 var god med kæp (En bodo er det ikke ?)
han var forøvrigt stum, en havde almindelig sværd, en havde sprængstof....

Mvh
Sap

Fra : ASKF

Dato : 18-06-02 23:26

Simon Pedersen ytrede sig i <XNMP8.979$va.152400@news000.worldonline.dk>
med dette:

> [...]
>han var forøvrigt stum, en havde almindelig sværd, en havde sprængstof....

<http://us.imdb.com/Title?0098322>, fandt den ved søgning på
"shogun+shadow"

Typisk for asiatiske film at have et mindre udvalg af titler:
- Shôgun Iemitsu no ranshin - Gekitotsu
- Geki Totsu: The Insanity of Emperor Iemitsu
- Gekitosu
- Shogun's Shadow
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Geir Friestad

Dato : 18-06-02 23:40

ASKF <askf@privat.dk> wrote:

> [...]
| - Shôgun Iemitsu no ranshin - Gekitotsu
| - Geki Totsu: The Insanity of Emperor Iemitsu

Disse to titlene er de samme. Den nederste, engelske tittelen er en
direkte oversettelse av den øverste, japanske tittelen.

| - Gekitosu

Dette er en forenklet tittel, med skrivefeil.

| - Shogun's Shadow

....mens dette er en ny tittel. :)

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"Nothing great was ever achieved without enthusiasm."

Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-06-02 07:17

"Simon Pedersen" <flowbreakers@hotmail.com> wrote in message
> [...]
?)
> han var forøvrigt stum, en havde almindelig sværd, en havde sprængstof....

Mange tak, det var lige præcis den jeg ledte efter. Jeg takker.

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 19-06-02 08:26

Filmens titel er "Shôgun Iemitsu no ranshin - Gekitotsu" og
er også kendt under titlerne
"Geki Totsu: The Insanity of Emperor Iemitsu", og
"Shogun's Shadow". På dansk hedder den "I Shogunens Skygge".

Den blev sendt i TV sidst i 80'erne eller først i 90'erne.
Filmen kan åbenbart hverken fås på DVD eller VHS, så hvis
du er i besiddelse af filmen, anbefales det at du beholder den.

I øvrigt en af de bedste samuraifilm nogensinde lavet og generelt
er filmen blandt de bedste film overhovedet. Filmen er autentisk.

Du kan finde mere info på IMDB under http://us.imdb.com/Title?0098322

Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-06-02 09:47

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> wrote in message
> [...]
> Filmen kan åbenbart hverken fås på DVD eller VHS, så hvis
> du er i besiddelse af filmen, anbefales det at du beholder den.

Det passer meget godt!!! med sidst 80'er, først 90'er. Jeg er desværre ikke
i besiddelse af den. Det var faktisk det jeg håbede at blive, men kan nu se
at det skal jeg ikke sæt næsten for højt op efter, troede den kunne fåes på
dvd, men ak nej lyder det jo så til

> I øvrigt en af de bedste samuraifilm nogensinde lavet og generelt
> er filmen blandt de bedste film overhovedet. Filmen er autentisk.

Husker den også som rigtig underholdende

Fra : Jesper

Dato : 19-06-02 15:22

> [...]

> I øvrigt en af de bedste samuraifilm nogensinde lavet og generelt
> er filmen blandt de bedste film overhovedet. Filmen er autentisk.

Jeg har den på VHS, jeg optog den da den blev vist på TV, jeg elsker
den!
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 19-06-02 15:43

Se her:

http://blofeld.qbranch.se/~maal01/Shoguns_Shadow.htm

Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-06-02 17:50

Da jeg nok ikke skal sætte næsen for højt op efter at få Shogun's shadow at
se lige med det første, ville jeg gerne høre hvilke samurai film jeg så
skulle give mig i kast med. Jeg har nemlig fået en ustyrlig lyst til at se
en god film, der inkluderer nogle gode sværd kampscener (ved ikke helt hvor
man får sådan en lyst fra), og så må en samurai film da lige være sagen .

Jeg vil gerne have anbefalet nogle af de lidt nyere film, jeg tænker her fra
midt 80'erne og frem, og gerne noget nyere. Har set de syv samurai'er, og så
den der film som "Last man standing (Bruce Willies)" er bygget over. Men
ellers står det frit for, måske også nogle ninja film, dem var jeg helt vild
med som barn.

Brian