MS Windows
briani 27239
XP driller.... tror jeg
Fra : Sunshine

Dato : 17-06-02 20:42

Hej

Jeg har opgraderet min computer til:
Asus P4B533, Intel P4 1.6 NW, 512 MB Corsair PC3200 DDR og Win XP Pro.

Ellers har jeg genbrugt mine gamle programmer, deriblandt Access 97. Men her
driller det. Jeg får enten konstante hukommelsesfejl eller Access lukkes
uden advarsel, hvis jeg kører bestemte makroer i Access.

Og hvis jeg arbejder med OE6, så begynder det at virke langsomt efter kort
tids brug (teksten kommer ikke på skærmen i samme hastighed, som jeg skriver
med - og det er ikke så hurtigt...). Så tror jeg, at det er XP og
hukommelsen, som er skaber nogle problemer.

Hvordan kan jeg undersøge, om fejlen ligger i hukommelsen?
Eller er der noget andet oplagt i vejen?
Skal jeg virkelig skifte tilbage til Win 98?

Mvh. Sunshine

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 17-06-02 21:31

> Hvordan kan jeg undersøge, om fejlen ligger i hukommelsen?
> Eller er der noget andet oplagt i vejen?
> Skal jeg virkelig skifte tilbage til Win 98?
>
> Mvh. Sunshine

Den med om du skal tilbage til Win98, det vil jeg være op til dig selv.

Men jeg havde de samme problemer med Outlook - men der fjernede jeg
Messenger og så var OE6 tilbage i topform

Jeg ved ikke med Access 97. XP skulle have mulighed for at instille de
enkelte programmer så den kan køre 98... Jeg kan bare ikke lige huske
hvordan, men mon ikke der er et par andre hoveder som kan (eller om det
for densags skylder overhoved har noget med det at gøre)

// Henrik

Fra : Sunshine

Dato : 17-06-02 21:49

> Men jeg havde de samme problemer med Outlook - men der fjernede jeg
> Messenger og så var OE6 tilbage i topform

Jeg prøver at koble Messenger fra. Og håber det hjælper på det ene problem.

> [...]
det
> for densags skylder overhoved har noget med det at gøre)

Det har jeg også hørt, men har ikke kunne finde ud af hvor det indstilles.
Så mon ikke en kan hjælpe her?

Mvh Sunshine

Fra : Alan

Dato : 18-06-02 05:02

"Sunshine" <ssss@rrrr.dk> wrote in message
> Det har jeg også hørt, men har ikke kunne finde ud af hvor det indstilles.
> Så mon ikke en kan hjælpe her?

Jo da højreklik på genvejen til programmet eller *.exe filen hvis der ikke
er lavet genvej, vælg properties(egenskaber)=>klik på compatibility
fanebladet=>sæt hak i feltet 'Run this program in compatibility mode for:' og
vælg det OS du ønsker.

Min personlige erfaring er dog at det sjældent funker, men det er da et forsøg
værd.

--
Venlig Hilsen
Alan

Fra : Bo Nielsen

Dato : 18-06-02 11:43

På ASUS hjemmeside skriver de under P4B533 at de anbefaler PC2100/1600
DDR-RAM.

Bo