LInkunderstregning i anden farve end selve~
Fra : J.

Dato : 17-06-02 20:29

Hej hej,

prøv at kig her:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?TemplateID=874

I højre side er der en interessant effekt, jeg ikke har set andre steder.
Ved hover forbliver teksten samme farve, men selve understregningen bliver
rød.

Nogen der ved hvordan man laver sådan noget? Jeg synes ikke jeg kan finde
noget i deres CSS-filer, og en hurtig tur på Google og w3schools gav heller
ikke det vilde resultat.

MVH

- J.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 17-06-02 20:43

Hvad end det er virker det ikke i min browser (IE for Mac)

// Mads

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-06-02 22:40

"J." <test@neovoid.org> writes:

> [...]
> Ved hover forbliver teksten samme farve, men selve understregningen bliver

Jeg tror de har brugt noget javascript, men har ikke kunne finde det
eksakte sted det staar i deres kode. Til gengaeld kan du lave noget
lignende med CSS:

a:link
{   color: #000000;
   background-color: transparent;
   border-bottom: 1px solid #000000;
   text-decoration: none;
}

a:visited
{
}

a:hover
{
   color: #000000;
   background-color: transparent;
   border-bottom: 1px solid #ff0000;
   text-decoration: none;
}

a:active
{
}

Det skulle gerne lave samme effekt som det ekstra bladet bruger.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-06-02 23:09

J. skrev:

> I højre side er der en interessant effekt, jeg ikke har set andre steder.
> Ved hover forbliver teksten samme farve, men selve understregningen bliver
> rød.

Er det en interessant effekt? (ryster uforstående på hovedet)

Man kunne eksempelvis lave det sådan:

a {
   text-decoration : none;
   border-bottom : 1px solid black;
}

a:hover {
   text-decoration : none;
   border-bottom : 1px solid red;
}

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."

Fra : J.

Dato : 19-06-02 01:49

border-bottom, selvfølgelig!! Jeg tænkte åbenbart bare ikke konstruktivt
nok.

Takker til jer begge for hjælpen.

- J.