Vampire Hunter D - Hvilken skal jeg købe
Fra : Rikke & Brian

Dato : 17-06-02 21:06

Hejsa

Jeg er ny indenfor anime filmene. Har set "Ghost in the shell", "Ninja
Scroll" og "Jin Roh" og kunne faktisk rigtig godt lide alle tre film. Men
især Ninja Scroll og Ghost in the shell. Jeg overvejer nu at anskaffe
Vampire Hunter D. Men kan se at der er to film med denne titel nu. Vampire
Hunter D, som jo nok er den gamle og den som hardcore anime fans nok ville
anbefale (kunne jeg forestille mig og så Vampire Hunter D : Bloodlust
som er nyere film. Jeg ville faktisk helst bestille den nye, da jeg gerne
ville se nogle nye anime film (bedre animation), men er den intet værd i
forhold til den gamle, ja så vil jeg selvfølgelig hellere bestille den. Hvad
siger I der har set begge??

Jeg ville også gerne have anbefalet nogle flere film. Jeg er ikke til
robotter og serier (jeg ved at jeg går glip af meget ved ikke at købe
serierne, men jeg har altså ikke råd til at skulle anskaffe alle afsnit i en
serie) men mere til fantasy, action og ninja'er og samurai'er. Har fået
anbefalet Perfect Blue og Princess Monoka (eller noget i den stil), men
ville gerne investere i nogle af de nyere film.

Brian
--
,,,,,
/`^´\

Fra : psycrow

Dato : 18-06-02 09:58

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefalet Perfect Blue og Princess Monoka (eller noget i den stil), men
> ville gerne investere i nogle af de nyere film.

Jeg synes helt klart du skal købe Vampire Hunter D: Bloodlust. Den er ganske
enkelt megasej :) Den har nogle af de mest opfindsomme actionsekvenser jeg
nogensinde har set, og animationen er gennemført flot. Desuden har den et
genialt soundtrack. Køb den!

Mht. originalen (VHD), vil du hurtigt kunne se at der 16 år mellem denne og
VHD:BL. Jeg bryder mig ikke om originalen, da jeg mener at tegnestilen
overhovedet ikke egner sig til den slags film (alt for "børnefilmsagtig"),
men den er, som du selv siger, vist temmelig populær i hardcore
anime-kredse.

Princess Mononoke er helt klart anbefalelsesværdig. God historie, MEGA-flot
tegnet (specielt farverne er overlækre) og sej action. Bestil den sammen med
VHD:BL :)

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 18-06-02 16:20

> [...]
> anbefalet Perfect Blue og Princess Monoka (eller noget i den stil), men
> ville gerne investere i nogle af de nyere film.

Du glemmer da ikke Akira? Godt nok ikke karatefilm, men en ufattelig god
mangaklassiker.

Af overdrevet kampfilm kan jeg helt klart anbefale den postnuclear Fist Of
The Northstar. Fåes også som serie, men den kender jeg ikke noget til,
filmen kan klart anbefales.

Desuden er der serien Angel Sanctuary, hvis du er til vrede engle,
crossdresing deamons, homosexualitet og incest Lyder værre end det er,
men bare rolig, denne 3 episoders serie fænger! Virkelig flot, god lyd.
Utrolig rørende Den japanske lydside er helt klart den bedste. Der er
selvfølgelig japansk tale med texter og amerikansk tale. Serien er kun på 3
afsnit, så de ligger på samme skive.

Der var da lidt at gå i gang med

Venlig hilsen
Peter

Fra : Rikke & Brian

Dato : 18-06-02 20:12

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message

> Du glemmer da ikke Akira? Godt nok ikke karatefilm, men en ufattelig god
> mangaklassiker.

Jo den glemte jeg, den har jeg også set, og den er helt klart også rigtig
god.

> Af overdrevet kampfilm kan jeg helt klart anbefale den postnuclear Fist Of
> The Northstar. Fåes også som serie, men den kender jeg ikke noget til,
> filmen kan klart anbefales.

Hmmm. har engang set en film med skuespillere, der hed det samme, den var
der ikke meget fedt ved, men måske at tegnefilmen er bedre

> [...]
> Utrolig rørende Den japanske lydside er helt klart den bedste. Der er
> selvfølgelig japansk tale med texter og amerikansk tale. Serien er kun på

Lyder meget spændende, det kan godt være jeg skal prøve at kigge på den.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 19-06-02 10:38

Of

> Hmmm. har engang set en film med skuespillere, der hed det samme, den var
> der ikke meget fedt ved, men måske at tegnefilmen er bedre

Ja, fåes også som "live" film, og ja, tegnefilmen er bedre...