isdn modem hvad skal jeg købe
Fra : kk

Dato : 17-06-02 19:15

Hej som fortsættelse af eicon døde telefoner efter tordenvejr
min forsikring vil betale jeg havde et diva t/a men det sælger tele dk ikke
mere
de havde et mini Viggo og så skulle jeg købe ny nt box hvor de analoge
telefoner skulle være
kender nogen mini viggo det lyder faktisk som en vittighed men dur det andre
råd modtages gerne på forhånd tak

--
Venlig hilsen
Keld Kim

Fra : Sørensen

Dato : 17-06-02 21:40

"kk" <cft10764@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefoner skulle være
> kender nogen mini viggo det lyder faktisk som en vittighed men dur det

Mini Vigor virker fint, men ellers kan De vel stadig sælge dig et LASAT ??

vh.
Sørensen

Fra : kk

Dato : 17-06-02 21:59

Hej og tak for råd
de siger de ikke har Lasat det var sådan et jeg var ude efter ved nogen hvor
lang tid der er garanti på Lasat de kan jo købes andre steder men jeg mener
ikke tele dk har haft dem ret længe hvorfor mon nu det hej

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 21:48

"kk" <cft10764@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej som fortsættelse af eicon døde telefoner efter tordenvejr
> min forsikring vil betale jeg havde et diva t/a men det sælger tele dk
ikke
> mere

Kig på Edbpriser. Der er masser af gode ISDN-løsninger.

NTab og Jensen PCI IDSN er nok det bedste løsning jeg kan komme på

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-06-02 18:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "kk" <cft10764@vip.cybercity.dk> wrote in message
> ikke
>
> Kig på Edbpriser. Der er masser af gode ISDN-løsninger.
>
> NTab og Jensen PCI IDSN er nok det bedste løsning jeg kan komme på

Enig.

NTab under alle omstændigheder. Om man så skal bruge Jensen PCI eller Mini
Vigor... Tjahh..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-02 19:43

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in message
> Enig.
> NTab under alle omstændigheder. Om man så skal bruge Jensen PCI eller Mini
> Vigor... Tjahh..

USB eller PCI. Med PCI-løsningen er der færre fejlkilder og den er tilmed
200,- billigere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-06-02 21:12

> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in message
Mini

> USB eller PCI. Med PCI-løsningen er der færre fejlkilder og den er tilmed
> 200,- billigere...

Du har sikkert ret. Jeg har aldrig nørklet med Jensen modemmet, hvorfor jeg
ikke umiddelbart turde anbefale den.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 19:00

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> NTab og Jensen PCI IDSN er nok det bedste løsning jeg kan komme på

Hvis det udelukkende skal bruges til opkobling til indernettet ville jeg
vælge en router.
En sådan kan anskaffes billigt brugt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-02 19:39

Til alt andet end P@ ISDN er router i særdeleshed upraktisk.

> En sådan kan anskaffes billigt brugt

PCI-kortet er med garanti billigere. Og giver en væsentlig bedre
forbrugskontrol.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 19:53

> Til alt andet end P@ ISDN er router i særdeleshed upraktisk.

NIMHO, men det er vel en smagssag

> PCI-kortet er med garanti billigere. Og giver en væsentlig bedre
> forbrugskontrol.

Hvis det er forbrugskontrol du tænker på så har nogle routere også
udmærkede features. Den store fordel ved en router er hastigheden.
Jeg har følgende ISDN-udstyr:
Eicon Diva
Lasat Speed II
Jensen PCI
GammaLink BRI-kort
Siemens I-Surf USB
Shiva Access-Port (en Intel-router)

Ved rå overførsler er GammaLink'et (aktivt kort) på højde med routeren,
men ved mere kombineret brug vinder routeren, sandsynligvis fordi den
bedre håndterer og prioriterer de forskellige pakker.
Jensen'en var tiltænkt en rolle som fax-gateway, men jeg fik aldrig brug
for det.

Fra : kk

Dato : 18-06-02 20:34

Hej og tusind tak for alle svar jeg har købt en NT a/b boks og indtil videre
køre jeg ud med det gamle diva det var jo kun portene til telefon der var
røget hej

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 20:37

> [...]
videre
> køre jeg ud med det gamle diva det var jo kun portene til telefon der

Selvfølgelig, det er jo oplagt
(Eicon'en er faktisk også ganske god til at få flyttet nogle data)

En lille fodnote: Man køber ikke en NTab. Den forbliver TDC's ejendom.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-02 21:40

> En lille fodnote: Man køber ikke en NTab. Den forbliver TDC's ejendom.

Man kan vel godt købe en ?

Fra : N/A

Dato : 19-06-02 09:37

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-06-02 09:37

> Ikke så vidt jeg ved.

Det vil jeg lade komme an på en prøve.

Jeg vil kontakte Teledanmark og prøve at købe mig en NT (ikke NTab, sådan en
_har_ de placeret hos mig)...

Fra : kk

Dato : 18-06-02 21:48

Hej det troede jeg da hvad var de 550 kr. som hun kom af med så for ? hej

-------------

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 21:57

> Hej det troede jeg da hvad var de 550 kr. som hun kom af med så for
? hej

Du kunne godt lære at quote - www.makr.dk/?quote - det er svært at tyde
hvad du siger.
De 550 kroner et et gebyr for at få ændret det kundeplacerede udstyr til
noget nyere med flere funktioner. Selve NTab'en er sandsynligvis langt
dyrere.

Fra : kk

Dato : 18-06-02 22:04

Ok så er jeg det klogere tak

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-06-02 09:35

> Ok så er jeg det klogere tak

Nej det er du ikke. Gå tilbage, læs indlægget, følg linket og prøv så igen.

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-06-02 21:15

> [...]
videre
> køre jeg ud med det gamle diva det var jo kun portene til telefon der var

For en god ordens skyld:

Selv om a/b portene i Diva'en ikke virker, bør du alligevel deaktivere dem i
softwaren, så burde eventuelle problemer være udelukket.