kugle fisk
Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 17-06-02 17:03

Er der nogle der har erfaring med kugle fisk
Jeg har et 250 l. "selskabs" akvarium med rød neon og sommerfugl cicider og
nogle panser maller.
Er der nogle der ved om det er muligt at sætte et par kugle fisk i også

MVH
Anders C. Nielsen
Acn@post3.tele.dk

Fra : krakemut

Dato : 18-06-02 09:49

"Anders C. Nielsen" skrev d. 17-06-02 17:03 dette indlæg :
> [...]
cicider og
> nogle panser maller.
> Er der nogle der ved om det er muligt at sætte et par kugle fisk i

Hej Anders
Jeg købte 2 kugle fisk for at komme af med mine snegle i 180l akv jeg
havde ekstremt mange snegle på det tidspunkt, kugle fiskene klarede
snejlene efter et par timer.
Da der ikke var flere snegle gik de efter de andre fisk, mine daværende
scalaer mistede 3-4cm på deres finder, det samme skete for andre fisk
der ikke kom væk i tide.
Jeg kogte begge kuglefisk samme aften.

Mit råd er køb kun 1-2 til at starte med, og vær parat til at skille dig
af med dem samme dag
MVH Jeppe.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 18-06-02 14:45

> Jeg kogte begge kuglefisk samme aften.

Smagte de godt ?

Fra : Søren Steffensen

Dato : 18-06-02 12:05

ellers køb nogle smerlinger istedet. Der er mange forskellige arter...så
find en art du kan lide, da de alle spiser mange snegle

--
SOS icq: 102169245

Fra : Kenny Nielsen

Dato : 19-06-02 11:55

> [...]
og
> nogle panser maller.
> Er der nogle der ved om det er muligt at sætte et par kugle fisk i også

Jeg ved ikke hvad slags kuglefisk, du har tænkt dig at anskaffe, men...
Det er (uanset arten) en skidt idé at blande kuglefisk sammen med andre
fisk.
Da jeg for fire år siden startede med akvarium, gjorde jeg den fejl at
indkøbe 2 dværgkuglefisk (jeg mener de hedder Carinotetraodon travancoricus)
til mit 250 l. akvarium. Jeg mente at vide, at så længe jeg holdt dem
rigeligt forsynede med røde myggelarver, så skulle de nok lade mine fisk i
fred (desuden kunne sådan nogle små putte-nuttede fisk da ikke gøre noget) -
BIG mistake! De fleste kuglefisk er nemlig nogle arrige sataner - også
indbyrdes. Resultatet blev at både rød neon og pansermaller svømmede rundt
med delvist afgnavede finner. Jeg nænnede ikke at skille mig af med
kuglefiskene det første halve år - de var jo så nuttede *blink* *blink* ;)
Men... Til sidst røg de altså i fryseren...
Kuglefisk er interessante og underholdende, men bør (som sagt) holdes for
sig selv.

Kenny :)

Fra : Claand

Dato : 08-11-03 15:31

> [...]
> Anders C. Nielsen
> Acn@post3.tele.dk
>
> Hejsa jeg vil gerne vide om en kuglfisk der er købt for ca. 3måneder
siden bare er fed eller om der virkelig kan gå så lang tid før den skal
have unger, der er kun en kuglefisk og jeg må sige at indtil vidre har
den ikke rørt de andre fisk.
Med venlig hilsen Claus

http://www.kandu.dk/

Fra : Dumbo

Dato : 08-11-03 15:56

Hejsa Claus

Hvor tror du at fiske har fået navnet fra, den er bare dejlig rund og sød.
Jeg tror nu ikke at du skal sase på at du får yngle fra en kugle fisk. Jeg
har selv haft 4 stk. 8 tals-kuglefisk, de er dejlige stille og rolige. Har
ikke haft problemer med dem, men hvis du har scalare, skal du nok passe på.
De kan godt finde på at gå efter de lange finer.

Mvh. Jan