IOQD og p4s5a
Fra : Camain

Dato : 17-06-02 16:53

Hej Ng..

Er der nogen af jer der har erfaringer med p4s5a fra ECS??

Systemet ser sådan ud:

P4 1,6 Ghz
1x512 Mb pc2100 ram
Geforce2 gts
Win2k

Jeg får max 2500 i 3DMark2001 SE Build 330.
Sisoft sandra giver en benchmark i ram på under 500

Samtidig siger den (sisoft) at min ioqd (in order queue debth) er på 1 og
burde være på 12.
Min pci latency er for høj og kan blokere..

Normalt ville jeg være ret ligeglad med hvad diverse programmer siger om mit
system, men dette er virkelig mærkbart.
Jeg har prøvet samtlige opsætninger i den yderst begrænsede bios (der er
opdateret til den nyeste).

Intet hjælper og mit nuværende system er ydelsesmæssigt langsommere end min
gamle P3 1Ghz..

Sisoft måler min cpu til hvad der kunne forventes så det er ikke der hunden
ligger begravet, desuden har cpu'en ikke været over 40 grader på noget
tidspunkt.

Venlig hilsen og med håb om gode forslag

Jesper Bennetzen

Fra : z3rberus

Dato : 07-08-02 08:23

Hi there
I'm a german, so I didn't get the whole message...
but I have an P4S5a,too

p4 2,2 ghz on a ecs P4S5a
infineon cl2 ddr ram 256 mb
geforca 4 ti 4200
etc.

my memory badwith bench under sandra is shocking. 490 mb/s
I get the sam IOQD warning, but I don`t know how to change the fu...
value.
Did you manage to solve that problem ?
thx for an answer

http://www.kandu.dk/