MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ø og Ø i dos med XP i fuld skærm
Fra : Coca

Dato : 17-06-02 16:35

Jeg har et lille problem med ø og Ø i en dos appl. der kører under WxP.

Hvis jeg afvikler i vindu står alt som det skal, men afvikler jeg programmet
i fuldskærm bliver ø og Ø ændret til sjove, men meget forstyrende tegn.
Jeg har forsøgt at makere i fletet til af afvikle som 98 og 95... men det
hjælper ikke.

Nogle af de kære NG medlemmer der har et godt råd ???

Med venlig hilsen
Coca

Fra : D3nnis

Dato : 17-06-02 18:32

"Coca" <coca@ ofir.dk> wrote in message
> [...]
> hjælper ikke.
>
> Nogle af de kære NG medlemmer der har et godt råd ???

??????????

ø og Ø ??
Hvad fanden er forskellen på de to???????

Fra : Bo Nielsen

Dato : 18-06-02 11:46

For mig at se, D3nnis, så er det et lille og et stort ø. Kan du ikke se
det??

Fra : henrik

Dato : 18-06-02 11:50

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote in message
> For mig at se, D3nnis, så er det et lille og et stort ø. Kan du ikke se
> det??

Har det nogen indflydelse ?? Læs lige hans besked inden du selv poster.
han skriver at han ikke kan se et ø og et Ø. Er det ikke klart ?? LOL

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-06-02 11:52

> programmet

> ??????????
>
> ø og Ø ??
> Hvad fanden er forskellen på de to???????

Jeg vil gætte på, at det 1. er et lille ø, og det 2. er et STORT Ø.

Per

Fra : Coca

Dato : 18-06-02 15:02

"Per Thomsen" <pt@*REMOVE*THIS*monacor.dk> skrev i en meddelelse
news:feEP8.759> > ø og Ø ??

> Jeg vil gætte på, at det 1. er et lille ø, og det 2. er et STORT Ø.
>
> Per

Det har du ret i Per ... et lille og et Stort ....
istedet for kommer følgende tegn ......: ç¦ ved det lille ø
og ....................................................: ¥ ved det store Ø

Stadigvæk ingen med en god ide ???? (en ide der kan løse problemet ;) )

med Venlige hilsner
Coca

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-06-02 16:09

"Coca" <coca@ ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3d0f3cd5$0$71619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Stadigvæk ingen med en god ide ???? (en ide der kan løse problemet ;) )

Hej
Kontroller hvilken codepage der bruges i dosvinduet, sansynligvis er det 437
hvis det er den skal du vælge 865 så kan du se både store og små ØØØøøø'er
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Madsen

Dato : 18-06-02 17:56

Coca skrev:

> Det har du ret i Per ... et lille og et Stort ....
> istedet for kommer følgende tegn ......: ç¦ ved det lille ø
> og ....................................................: ¥ ved
> det store Ø

Fra et tidligere indlæg i gruppen:

Prøv at søge i registreringsdatabasen (regedit) efter strengen
OEMCP.
Der skulle være 3 stykker. Disse står sikkert til 437 - Prøv at
ændre dem til 850 alle tre - Det virker ihvertfald under NT.
Husk evt. at eksportere nøglen inden du ændrer den.

Stil evt. også kommandoprompten til at vise skriften Lucida Console
i stedet for Raster fonts.

Madsen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-06-02 08:56

> [...]
> Husk evt. at eksportere nøglen inden du ændrer den.
>
> Stil evt. også kommandoprompten til at vise skriften Lucida Console

Det er lige det svar jeg ledte efter i min hukommelse, (men ak fandt intet),
jeg har benyttet tricket i W2K og det virker. Jeg har prøvet med Damgaard
C4, der skal CP sættes til 865, men i C5 kan CP 850 bruges.

Per

Fra : Anja Stinne Nielsen

Dato : 18-06-02 17:03

Det lyder som et codepage-problem..

Windows mener at DK skal bruge CP 850 (nogen gange 437), selvom den ikke
besidder vores ø/Ø..

Den korrekte codepage er 865.

Fra : Coca

Dato : 18-06-02 23:39

Så blev codepage ændret til 865 og det løste mit problem.
Takker for hjælpen til alle.

Men jeg vil da lige nævne at problemet nu er med modsat fortegn..... :)
dvs de sjove tegn forkommer nu når jeg afvikler programmet i et vindu, men
ikke i fuldskærm.

Med venlig hilsen

Coca