MS Windows
briani 27239
Mistet NTFS partition i XP pro (måske en p~
Fra : Allan

Dato : 17-06-02 16:13

Hej Gruppe!
Jeg har lige installeret Win XP pro på en IDE disk og har i den forbindelse
miste en af tre partion på min SCSI disk.
Den er delt op i en NTFS og to fat32. Før under 2000 ingen problemmer, men
nu kan jeg ikke få adgang til partitionen. Under computer administration
siger den at det er en NTFS og den er iorden og har den rigtige størrelse,
men i stifinder/defrag/dosmode kan jeg ikke få adgang til den. Jeg bruger
samme login som under 2000 og har desuden prøvet på en anden pc med Win xp
home.
Jeg håber meget der nogen som kan hjælpe mig.

MVH Allan Hansen

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 17-06-02 20:35

On Mon, 17 Jun 2002 17:13:25 +0200, "Allan"
<((allanhansendk))@msn.com> wrote:

> [...]
>home.
>Jeg håber meget der nogen som kan hjælpe mig.

Hvor mange diske har du i systemet?

Har du en Windows 98 Startup diskette, der indeholder fdisk.exe? Brug
ikke fdisk til noget, før du får vejledning.
--
Svend Olaf

Fra : Allan

Dato : 18-06-02 06:22

> [...]
>
> Har du en Windows 98 Startup diskette, der indeholder fdisk.exe? Brug
> ikke fdisk til noget, før du får vejledning.

Jeg har 2 diske. 1 stk 40 gb IDE med en partition og 1 stk 18 gb SCSI med 3
partitioner, hvor den første på 3 gb er NTFS, og på denne ligger min BACKUP,
hvilket jo også var dumt gjort når jeg nu har en brænder.
Jeg vil helst ikke miste denne backup

Allan

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-06-02 20:43

On Tue, 18 Jun 2002 07:21:35 +0200, "Allan"

> [...]
>partitioner, hvor den første på 3 gb er NTFS, og på denne ligger min BACKUP,
>hvilket jo også var dumt gjort når jeg nu har en brænder.

Udfør fra boot til en Windows 98 Startup diskette:

fdisk /cmbr 2

Dette sletter den signatur NT/2000/XP har i MBR på disken, og
fremtvinger derved at drevbogstaver tildeles på ny.

Hvis det ikke hjælper, så giv yderligere oplysninger om hvilke
meddelelser du får, når du forsøger at tilgå partitionen.
--
Svend Olaf