MS Windows
briani 27239
Er det alvorligt?
Fra : R.N.

Dato : 17-06-02 14:42

Hej gruppe

Jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg helst skal spørge. Jeg er bange for at min
computer er ved at gå i stykker. For nogle uger siden så jeg da jeg lige
havde tændt den og da den hvide baggrund, som jo er bag teksterne var ved at
komme frem, var det ligesom sådan nogle bølger af svagt blåligt lys kørte
inde bag skærmen under den hvide farve.

Det var ret svagt - bagefter vidste jeg dårlig om jeg bare havde set syner.

Det er så sket et par gange siden, og da jeg tændte den nu for et kvarter
siden
var der slet ikke nogen tvivl om at det næsten 'flammede' med et lyseblåt
skær inde bag skærmen. Og samtidig med at den hvide farve lagde sig over
skærmen og tekst ob forskellige linjer begyndte at komme frem, kom der
ligesom kraftige blålige blink under eller bag det hvide.

Da ikoner, værktøjslinje og det hele var dannet forsvandt det som det også
har gjort de andre gange. Men denne gang blev jeg bange for at der virkelig
er noget der er ved at gå i stykker.

Det er en windows 95 jeg har. Og den fungerer da ellers godt.

Undskyld den lange tekst.

Med venlig hilsen elena@io.dk

Fra : Mr. Searching

Dato : 17-06-02 14:52

R.N.,

> [...]
> skærmen og tekst ob forskellige linjer begyndte at komme frem, kom der
> ligesom kraftige blålige blink under eller bag det hvide.

Ikke at jeg kan sige det med sikkerhed, men jeg vil tror, at det er din
skærm som er tæt på at stå af.

I (dk.edb.hardware) kan de muligvis hjælpe dig mere end her. Jeg tror ikke,
at det er et problem med Windows, men man ved aldrig.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : Madsen

Dato : 17-06-02 16:32

Mr. Searching skrev:

> I (dk.edb.hardware) kan de muligvis hjælpe dig mere end her. Jeg
> tror ikke, at det er et problem med Windows, men man ved aldrig.

Hvis det er skærmproblemer ville news:dk.edb.hardware.skaerm være
bedre egnet. Den er oprettet til formålet.

Madsen.

Fra : cad

Dato : 17-06-02 16:57

"R.N." skrev d. 17-06-02 14:42 dette indlæg :
> [...]
virkelig
> er noget der er ved at gå i stykker.
>
> hej , det du beskriver tyder på et knæk på skærmledningen. knæk
forekommer oftest tæt på stikket ved pcen. Få målt og evt. skiftet
ledningen. Hvis det havde været horisontal eller vertikal-styringen, så
ville du få en permanent fejl . endelig kan magnetpåvirkning gøre
lignende,-men det tror jeg næppe. hej fra cad

http://www.kandu.dk/