Mysterie Snegl !
Fra : Mudj@

Dato : 17-06-02 14:01

Hej,

Min mysteriesnegl har gravet et hul ned i bundlaget. Er der nogen der kender
denne adfærd? Mig bekendt lægger den æg som klynger i overfladen.

Morten

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 18-06-02 20:56

Mine graver ikke noget, og ja, de sætter æg over vandlinien, med det
resultat at det bliver til en dynge æg, som er hård som sten.

Ved ikk noget hvordan jeg skal holde dem fugtige ?
nogen som har ider ?

Leo
http://dk.danban.com/advocate/e80b1a1a96ee6ae008bdbbb071b1629f

Fra : Kenny Nielsen

Dato : 19-06-02 11:38

"Leo Vaeversted" <leo@venlig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat at det bliver til en dynge æg, som er hård som sten.
>
> Ved ikk noget hvordan jeg skal holde dem fugtige ?

Da jeg havde mysteriesnegle, satte de altid deres æg på undersiden af
dækglasset. Luftfugtigheden der var nok til at holde æggene i fin form,
d.v.s efter et stykke tid kravlede der masser af bittesmå gule snegle rundt
i mit akvarium.

men altså... et ordentligt dækglas burde gøre arbejdet med at holde æggene
fugtige.

Kenny :)

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 19-06-02 19:56

> [...]
kender
> denne adfærd? Mig bekendt lægger den æg som klynger i overfladen.

Hej Morten
Mysteriesneglen er en hyggelig fætter, men den har så mange dumme egenskaber
der gør, at jeg ikke mere vil se den i mit akvarie.
Alene den størrelse den kan opnå, kan give alvorlige rådproblemer, hvis den
dør uden, at man opdager den.
Den nytte den eventuelt skulle gøre (rensende osv.), mener jeg er lig med
nul.
Mit råd til dig - find en der er vild med at få den foræret.
Hilsen
Jørgen

Fra : ole larsen

Dato : 22-06-02 10:13

"Mudj@" <azzaa@mail.dk> wrote in message
> [...]
kender
> denne adfærd? Mig bekendt lægger den æg som klynger i overfladen.

Min erfaring siger mig, at mysteriesnegle kun graver sig ned når du skal dø.
Årsagen kender jeg ikke, men de er ret sarte over for urent vand og for
fisk, der bider i deres følere. Til gengæld er de de eneste dyr jeg kender,
der æder BG alger.

Ole

Fra : Jeannette

Dato : 23-06-02 15:12

Håber det var en tastefejl, ellers skal jeg aldrig have mysteriesnegle

Jeannette

Fra : ole larsen

Dato : 23-06-02 16:07

"Jeannette" <nette98@get2net.dk> wrote in message
> Håber det var en tastefejl, ellers skal jeg aldrig have mysteriesnegle
>
> Jeannette
>
> "ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> dø.

Ja, det var en af de slemme,