Katte-klip
Fra : Ulla Bach

Dato : 17-06-02 10:21

Hejsa alle sammen

Vi har et lille problem med vores hankat, Marcis; han har det varmt. Vi kan
se på ham at han virkelig lider under det varme sommervejr så meget at vi
faktisk ikke ser ham før ved en 10-11 tiden om aften. Han er en huskat, men
har pels som en norsk skovkat (og næsten lige så stor Han har aldrig
været interesseret i at ligge i solen eller hos os (jeg som troede at
hankatte var meget kælne) og vil helst ligge på badeværelsegulvet. Vi har så
tænkt os at få ham klippet (kort håret) men kun på selve kroppen. Er der
nogen der kender til et sted hvor man kan få ham klippet ??
Der er også en anden ting Marcis er umulig at tage op ? det er ligesom han
går i panik når han mister forbindelsen med jorden. Er der nogen der har
prøvet der samme ? og hvad har I gjort ?

Ulla

Fra : Ulla Bach

Dato : 17-06-02 10:24

Jeg glemte at sige at det skulle hels være på sjælland hvor denne
katte-klipper bor

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-02 11:03

"Ulla Bach" <ulla@schuster.dk> writes:

> [...]
> tænkt os at få ham klippet (kort håret) men kun på selve kroppen. Er der
> nogen der kender til et sted hvor man kan få ham klippet ??

Nej jeg kender ikke et sted hvor i kan få ham klippet..
Men Melissa har såmænd samme problem med pelsen, for hun er også en
misbamse. jeg har da tænkt på at få hende "karset" et par gange, men
det er aldrig blevet til noget. Jeg forsøger at løse problemet med
kraftig udluftning og så går vi da gerne ture et par gange i løbet af
dagen når solen ikke ligefrem står og banker. For vi foretrækker begge
når temperaturen ikke er meget over 10 - 15 grader..

> Der er også en anden ting Marcis er umulig at tage op ? det er ligesom han
> går i panik når han mister forbindelsen med jorden. Er der nogen der har
> prøvet der samme ? og hvad har I gjort ?

Tjae det med kælenhed er en vanskelig en, for det kan være varmen, men
det kan også være fordi han ikke er præget ordentligt på mennesker som
lille. Men hvor gammel er han..?
Umiddelbart tror jeg at han har haft en dårlig oplevelse med at komme
op, så løsningen er nok at tage det stille og roligt, for så gradvis
at vænne ham til at blive løftet. Fx kunne i jo indledningsvis starte
med bare at løfte ham fra gulv til fx sofaen.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ulla Bach

Dato : 17-06-02 11:40

> [...]
> at vænne ham til at blive løftet. Fx kunne i jo indledningsvis starte
> med bare at løfte ham fra gulv til fx sofaen.

Han er næsten 2 år gammel og vi har ingen problem med at løfte ham over
korte afstande men at holde ham i favnen i mere end 10 sek går ikke og
han går i panik og bliver stiv som et bræt

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 17-06-02 12:01

Hej Ulla
Du kan evt. selv klippe ham lidt, vi havde en perser som også døjede med
varmen, desuden var hans pels meget vanskelig at holde (til forskel fra hans
mor) vi klippede kun pelsen på kroppen altså ikke hverken på hovedet, halen
eller benene. Han så godt nok ikke så flot ud som med fuld pels, men han
havde det bedre. Pelsen voksede hurtigt ud igen og blev faktisk meget
flottere efter hver klipning.
Det må vel også være muligt at få en professionel hundeklipper til at klippe
ham, prøv evt. at ringe til nogle af dem og spørg.
Hilsen Vibeke L

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-02 16:04

> [...]

> korte afstande men at holde ham i favnen i mere end 10 sek går ikke og
> han går i panik og bliver stiv som et bræt

Jamen så er det jo som her..*gg*
Melissa vil skam gerne nusses og endda også holdes i favnen lidt til
et nussekram, men kun et kort øjeblik så vil hun bare ned igen..

Jeg ved ikke om det har noget med skovkatten i hende eller om det
manglende prægning som miver. Så jeg må kaste spørgsmålet videre..

Puha jeg hører at de har lovet 32 graders varme i morgen, stakkels
misbamser....

Fra : Birgitte

Dato : 17-06-02 12:25

Hej Ulla
Jeg ved at Nina fra www.tendertribes.dk har god erfarring med en
kattetrimmer på sjælland, men jeg kan desværre ikke huske dennes navn, jeg
vil allerede nu, skrive en mail til Nina og bede hende svare på dit indlæg.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Birgitte

Dato : 17-06-02 14:30

Hej Ulla
Jeg har lige hørt fra Nina, og du skal være velkommen til at skrive til
hende på nina@knus.dk så vil hun svare dig med hvilken hun har haft brugt.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 17-06-02 15:41

> Hej Ulla
> Jeg har lige hørt fra Nina, og du skal være velkommen til at skrive til
> [...]

Det kan godt være at det er mig der ikke har forstået princippet. Men er det
ikke normalt, at man lægger gode råd og ideer i gruppe, så alle kan få gavn
af dem, istedet for at skrive til en "tilfældig" person???

Det var bare lige det jeg ville sige!!! Hej

Allan

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-06-02 23:01

> [...]
gavn
> af dem, istedet for at skrive til en "tilfældig" person???

Jow, det er det, men jeg bad Birgitte skrive det, for jeg havde ikke
mulighed for at skrive det i NG før her til aften, og Ulle havde måske brug
for et svar før.
Det hedder "løveklip" og jeg har med største glæde fået ordnet det på
Herlev dyreklinik

Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-06-02 22:59

Jeg har en hankat (kastrat) jeg får "løveklippet" hver halve år. Han passer
ikke sin pels selv, og jeg får ikke lov.
Det foregår under fuld narkose, og det er selvfølgelig altid en risiko, men
desværre har jeg ikke andre muligheder.
Han får simpelthen trimmet al pels på kroppen ned til nogle få milimeter,
tilbage har han så krave, hale og ben.
I månedsvis efter er han jublende glad. Opfører sig som en killing. Det er
tydeligt at han er lettet over ikke at skulle tage sig af den daglige
pelspleje. Så det er blevet metoden for mig.
Jeg får det gjort på Herlev dyrehospital og har alle gange været utrolig
glad for det.

Hilsen Nina

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 18-06-02 07:51

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message

> [...]
> pelspleje. Så det er blevet metoden for mig.
> Jeg får det gjort på Herlev dyrehospital og har alle gange været utrolig

Nina, nu har jeg kigget din hjemmeside igennem (igen) og-eh... har du
nogle billeder af "løven"?

Jeg kan altså bare slet ikke forestille mig en kat der er løveklippet
*g* eller rettere: Det kan jeg godt og det billede der danner sig inde i
mit hovede... altså jeg vil gerne se det rigtigt. PLEASE?

Ellers synes jeg det er en god idé at klippe katten hvis den ikke
kan/vil passe sin pels selv, og det må godt nok være skrækkeligt varmt
med en tyk pels på en dag som i dag *pyyyh*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-02 19:34

> Nina, nu har jeg kigget din hjemmeside igennem (igen) og-eh... har du
> nogle billeder af "løven"?

Jep
Det kan diskuteres om det er kønt eller ej, men virkningen på min hankat gør
at jeg ikke tøver et sekundt og glæder mig til hver gang han bliver klippet.
Forvandlingen på ham er noget helt særligt. Jeg har hørt at katte har
forskellig reaktion på klipningen, nogle bliver (som min) en killing igen,
andre bliver vægkravlere (usikre), så der er ingen garantier. Men døm selv
"løven"
Her er han helt nyklippet, efter få uger udjævner det sig.

http://www.tendertribes.dk/billeder/loeve1.jpg
http://www.tendertribes.dk/billeder/loeve2.jpg
http://www.tendertribes.dk/billeder/loeve3.jpg
http://www.tendertribes.dk/billeder/loeve4.jpg

Her 1 1/2måned efter
http://www.tendertribes.dk/billeder/loeve5.jpg
http://www.tendertribes.dk/billeder/loeve6.jpg

...og ja, det er en stor kat, også uden pelspragten

Nina
Tender Tribes

Fra : Denise

Dato : 19-06-02 08:41

Hej Nina
Gosh, hvor er han altså flot.
Hilsen Denise

Fra : Pia

Dato : 19-06-02 08:52

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> Hej Nina
> Gosh, hvor er han altså flot.

Han er bare SÅ lækker, skulle jeg hilse og sige! :)

:Pia