Pris udvikling på ADSL efter Telia ?
Fra : TBC

Dato : 17-06-02 10:47

Hej, jeg sidder og grunder over mine muligheder på det liberale ADSL
markede. Når man tidvis følger lidt med her i gruppen får man hurtigt det
indtryk at ISP'erne ikke just spinder guld på de mindre ADSL forbindelser,
og at priskrigen som sådan er "aflyst", i hvertfald på de mindre
konfigurationer. Nu er Telia så trådt ind på markedet med en en 2Mbit
løsning som i alle forbrugs tilfælde er billigere end de større
konfigurationer er hos de øvrige ISP'ere.

Jeg bruger og skal fortsat bruge en større forbindelse, og skæver netop
derfor en del til bredbånd@home løsningen. Dillemaet er at den er så ny at
ingen af de andre ISP'ere endnu har lavet noget udspil i konkurrencen til
den, og at Telia naturligvis giver rabat på oprettelsen frem til d 30/6.

Spørgsmålet er derfor OM man skal forvente nogle ændringer i
prisstrategierne på de større konfigurationer fra de øvrige ISP'ere, eller
om det i stedet er mere sansynligt at de vil lade Telia sejle deres egen sø
?

Jeg regner natuligvis ikke med at ISP'erene her vil afsløre deres konkrete
fremtidige planer, men jeg ved at der i gruppen sidder en del kapaciteter,
med fingeren på pulsen der ihvertfald kan give kvalificerede bud.

Mvh TBC

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-02 19:52

TBC wrote:
[klip]

> [...]
> om det i stedet er mere sansynligt at de vil lade Telia sejle deres egen sø
Jeg tror ikke du skal regne med det store udspil fra TDC, de har jo ders
fastelinier på 2Mbit som de vil risikere at flytte deres egne kunder fra
en del af virksomheden til en anden, hvor de så ikke vil tjene så meget
som med de produkter de pt. sælger som fastelinier. Men der er kun hvad
jeg vil tro ud fra min forretningsfornuft, men det kan jo være at de
arbejder på noget...
CyberCity har jo lanceret deres G.HDSL på 2.3/2.3Mbit så det er vel det
tætteste du kommer i samme prisklasse og samme kapacitet, CyberCity
koster dog omkring 6.000 i oprettelse svjh...

WOL og Orange eller hvad de nu har lyst til at hedde for tiden, skal jeg
ikke kunne sige noget om...

René Madsen      ---   reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult      ---   htttp://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør   ---   tlf. 64 73 35 45

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 19:59

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D0F8143.20601@schultzconsult.com...
> [...]
ders
> fastelinier på 2Mbit som de vil risikere at flytte deres egne kunder

Alle tidligere fastlinje-kunder der på nogen måde kan nøjes med ADSL er
allerede skiftet.
Kunder der stadig er på faste linjer vil sandsynligvis blive der.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-02 20:06

Martin Højriis Kristensen wrote:
[klip]
> Alle tidligere fastlinje-kunder der på nogen måde kan nøjes med ADSL er
> allerede skiftet.
> Kunder der stadig er på faste linjer vil sandsynligvis blive der.

Der kan man bare se... men det var mere en hentydning til at TDC ikke
vil skyde sig selv i foden ved at kunne levere et produkt som svare til
en 2Mbit fastlinie til en 10 del af prisen for en fastlinie.

Der er jo væsentlig forskel på en 2Mbit/2Mbit seriel forbindelse og så
en 2Mbit/512Kbit ADSL forbindelse.

Men alt afhænger jo af ens behov

René Madsen      ---   reneZZXQ@schultzconsult.com
Schultz Consult      ---   http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør   ---   tlf. 64 73 35 45

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-06-02 20:31

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D0F847B.7020004@schultzconsult.com...
> Der er jo væsentlig forskel på en 2Mbit/2Mbit seriel forbindelse og så
> en 2Mbit/512Kbit ADSL forbindelse.

Ja. Jeg forstår faktisk ikke hvad du mener.
TBC spørger om andre prismodeller på 2 mbit ADSL. Hvor kommer de faste
linjer ind i billedet?

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-02 21:56

> [...]
>

> Ja. Jeg forstår faktisk ikke hvad du mener.
> TBC spørger om andre prismodeller på 2 mbit ADSL. Hvor kommer de faste

Det med fast linie kom ind i billedet da jeg skrev det første indlæg om
hvad jeg regnede med at TDC's udspil evt. kunne eller ikke kunne være.

Det er et spørgsmål om hvordan man læse det der står. Jeg læser følgende
"Nu er Telia så trådt ind på markedet med en en 2Mbit
løsning" citat fra første indlæg. Som en 2/2Mbit, da det er daglig tale
hos os og når vi snakker med TDC eller en anden ISP. Og det skyldes også
at der i subject står "Pris udvikling på ADSL efter Telia" Det forstår
jeg som: hvad er pris udvikling på ADSL efter Telia har lanceret deres
produkt, for mig at se står der ikke noget om hvad det er for et produkt
ud over at det er 2Mbit, men har fundet ud af ved at læse på Telia's
hjemmeside at det er ADSL der hentydes til.

Derfor kommer faste linie ind i billedet, men det er bare min måde at
læse teksten på.

Men det er vist helt ved siden af. Så skal vi ikke bare glemme den
del her, da det er irelevant.

René Madsen      ---   reneZZXW@schultzconsult.com remove ZZXW

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-02 22:39

On Wed, 19 Jun 2002 22:55:49 +0200, "Schultz Consult - [René Madsen]"
<rene@schultzconsult.com> wrote:

>Jeg læser følgende
>"Nu er Telia så trådt ind på markedet med en en 2Mbit
>løsning" citat fra første indlæg. Som en 2/2Mbit

ADSL er ifl. standarten for ADSL ikke over 8xx Kbit i upload, du kan
alså ikke få en 2/2 Mbit ADSL noget sted i verden,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : TBC

Dato : 19-06-02 23:19

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D10EFD5.90103@schultzconsult.com...

> for mig at se står der ikke noget om hvad det er for et produkt
> ud over at det er 2Mbit, men har fundet ud af ved at læse på Telia's
> hjemmeside at det er ADSL der hentydes til.

Jeg skrev faktisk "Jeg bruger og skal fortsat bruge en større forbindelse,
og skæver netop
derfor en del til bredbånd@home løsningen"

....Men da ellers tak for dit bidrag

Fra : Jens

Dato : 24-06-02 22:47

> Alle tidligere fastlinje-kunder der på nogen måde kan nøjes med ADSL er
> allerede skiftet.

Sådan noget vås. Jeg har flere kunder der kører på faste-linier på 128
Kbit/s til 512 Kbit/s hos TDC. De fleste kan sagtens leve med ADSL.

> Kunder der stadig er på faste linjer vil sandsynligvis blive der.

Hvad bygger du det udsagn på, og hvorfor skulle de ?

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-06-02 05:04

On Mon, 24 Jun 2002 23:47:16 +0200, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

>Sådan noget vås. Jeg har flere kunder der kører på faste-linier på 128
>Kbit/s til 512 Kbit/s hos TDC. De fleste kan sagtens leve med ADSL.

Hvorfor er de så ikke skiftet til ADSL der koster en brøkdel?

Fra : Thomas

Dato : 25-06-02 07:38

Ivar Madsen wrote:

> Hvorfor er de så ikke skiftet til ADSL der koster en brøkdel?

SLA ?

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-02 07:40

"Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev i en meddelelse
> SLA ?

Hvis man har en SLA og kræver høj oppetid så kan man jo netop ikke leve
med ADSL

Fra : Thomas

Dato : 25-06-02 07:46

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis man har en SLA og kræver høj oppetid så kan man jo netop ikke leve
> med ADSL

Lige min pointe.

Kan godt se at det var et liiidt kort svar jeg gav ;)

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-02 06:24

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan noget vås. Jeg har flere kunder der kører på faste-linier på 128
> Kbit/s til 512 Kbit/s hos TDC. De fleste kan sagtens leve med ADSL.

Hvorfor så ikke skifte?

> Hvad bygger du det udsagn på, og hvorfor skulle de ?

Der må vel være en grund til at de bruger en størrelsesorden flere penge