E: Aage Egil Lennart Tetens født 1922-03-2~
Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 17-06-02 10:04

Hej,

En skånsk kollega søger oplysninger om:

Aage Egil Lennart Tetens, född 1922-03-29 i Danmark,
död 1996-12-06 i Hörby, Sverige.
(Källa Sveriges dödbok på CD. mycket tillförlitlig.)

Egils far, jag vet ej förnamn, kom från Danmark,
Egils mor hette Selma, vet ej efternamn som ogift.

Går det spåra Egil Tetens och hans föräldrar i Danmark?
Vad hette Selma som ogift, var och när var hon född,
troligen i Sverige.

Mvh,
Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Finn Jelstrup

Dato : 17-06-02 22:01

Jeg har Nis Andkjer Tetens fra Frederikshavn (1800-1833) i min database.
Gift med Margrete Sofie Bolwig. Jeg kender kun til eet barn, Gerhard, der
blev 3 år gammel.
Desuden ses på IGI G0326 (røde kort) Hjørring amt, side 11,516 en Fransiskus
Maro Tetens gm. Rasmine Petrine Bang 3/1-1815 i Frederikshavn. (må kunne
findes på Familysearch)
Og i Dom og justitie Protocol for den Kongelige Priseret i Aarhus 1810-14
(findes i Rigsarkivet) side 106-7 4/12-1813 omtales dannebrogsmand Tetens.

Finn Jelstrup.
finn@fgj.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-06-02 22:04

Hej Lars !

Jeg har længe søgt efter Tedens - Tetens - jeg var en del i Nordtyskland og
Sønderjylland.. Jeg har selv noget her :
http://thomas.it-boss.dk/per01611.htm#0 - høre meget hvis det skulle vise
sig at være noget sammenfald

Hilsen Thomas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-06-02 09:42

"Lars Kr. Lundin" <news-gi-06@lklundin.dk> wrote in message
> [...]
>
> Går det spåra Egil Tetens och hans föräldrar i Danmark?
> Vad hette Selma som ogift, var och när var hon född,

Det er for tidligt at kunne spore ham i www.familysearch.org/,
så jeg kan kun anbefale, at I får skaffet flere oplysninger
gennem dødsoptegnelsen - spørg evt. direkte hos sognepræsten.

Iøvrigt ved jeg, at der i midten af 1800-tallet var en læge
ved navn Tetens i Sallingområdet - han vaccinerede i hvert
fald alle.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 22-06-02 12:13

Tue, 18 Jun 2002 10:41:40 +0200 skrev Bodil Grove Christensen:

> Det er for tidligt at kunne spore ham i www.familysearch.org/,

Ja, jeg kiggede faktisk i krak.dk - og fandt 46 andre Tetens'er.

> så jeg
> kan kun anbefale, at I får skaffet flere oplysninger gennem
> dødsoptegnelsen - spørg evt. direkte hos sognepræsten.

Men spørgsmålet har hele tiden været:
hvordan findes det rigtige sogn?

> Iøvrigt ved jeg, at der i midten af 1800-tallet var en læge ved navn
> Tetens i Sallingområdet - han vaccinerede i hvert fald alle.

GEDCOMP har et par hundrede forekomster af navnet
- men de synes alle at være ældre.

> Med venlig hilsen
> Bodil.

Jeg takker for de indkomne svar.